خوش آمدید

چمران: شوراها رقیب دولت نیستند 

چمران: شوراها رقیب دولت نیستند 

به نقل از خبرگزاری برنا هرمزگان، چمران رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها در نشست هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان سرزمین، که به میزبانی بندرعباس برگزار می‌بشود با گفتن این که در قبل نیز به واسطه مسئولیت‌هایی که داشتم سفرهای بسیاری به هرمزگان داشته‌ام، اظهارداشت: شهر بندرعباس تغییرات بزرگی داشته است یقیناً این مهم در همه شهرها مشهود است و شوراها جهت یک جهش و یک حرکت بزرگی در شهرها شده‌اند.

او گفت: حرکت‌های مثبتی که شوراهای اسلامی شهرها اغاز می‌کنند تبدیل تزریق امید به جامعه می‌بشود و معتقدیم اگر شهرداری‌ها بتوانند نقش خود را در سطح سرزمین به درستی ایفا کنند تحول و امیدآفرینی در جامعه افزایش خواهد یافت.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها اصرار‌کرد: اگر دولت‌ها می‌خواهند در دل مردم جای باز کنند یکی از راه‌هایش این است که به جای روبه رو شهرداری‌ها ایستادن در کنار شهرداری ها قرار بگیرند و از آن‌ها برای پیشبرد اهداف حمایتکنند.

ادامه مطلب
حذف کامل نسخ کاغذی اتفاق نمی افتد/ مشکل اینترنت و سیستم کدینگ - تاشکن

چمران تصریح‌کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل در همراهی با شهرداری‌ها زیاد موثرتر پای کار آمده است و امیدواریم این همراهی‌ها به سود مردم گسترده‌تر شوند.

وی شوراها را یکی از مثالهای اثرگذار در پیشرفت سرزمین دانست و او گفت: شوراها با دولت مشکلی ندارند اما متأسفانه با بدنه دولت مشکلاتی وجود دارد چرا که  تا این مدت افراد و تفکراتی وجود دارند که فکر می‌کنند شوراها رقیب و مزاحم آن‌ها می باشند.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها ابرازداشت: ما با کمال صداقت اظهار می‌کنیم که شوراها رقیب و مزاحم دولت نیستند بلکه به جستوجو پشتیبانی و همراهی با دولت می باشند اما متأسفانه ناظر بودیم در قانون جدیدی که وزارت سرزمین برای شوراها و شهرداری‌ها جهت تصویب جستوجو می‌کرد، تصمیم داشت همه اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را به وزارت سرزمین منتقل کند در حالیکه ما با وزیر سرزمین هم سخن بگویید کردیم و ایشان نیز موافق این کار نیستند اما یک عده‌ای به جستوجو می باشند که این اختیارات را در دست خود بگیرند‌.

ادامه مطلب
سرمربی سپاهان خبر از روزهای طلایی می‌دهد

چمران اصرار‌کرد: یک وزارتخانه نمی‌تواند در همه شهرها بنشیند و شهرها را اداره کند؛ یکی از ایراداتی که به شوراها می‌گیرند این است که شوراها بیشتر از اندازه شهردارها را تحول خواهند داد در حالی که مطابق بازدید‌ها مقدار تحول شهرداران در وقتی که شهرداری‌ها زیرنظر وزارت سرزمین بوده است بیش‌تر از زمان جاری است‌.

وی اظهارداشت: الزام دارد شوراها به تثبیت مدیریت در شهرداری‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که کلانشهرهایی همانند تهران، اصفهان و قم از تثبیت مدیریت آثار مثبتی را برداشت کرده‌اند و تثبیت مدیریت‌ها به آبادانی شهرها پشتیبانی می‌کند.

 چمران در ادامه گفت: دولت قبل در هشت سالی که در صدر قوت می بود هیچ اتوبوسی را به شهرداری‌ها تحویل نداد یقیناً در دولت جاری نیز این روال کند انجام می‌بشود چنانچه قرار شده ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران تعلق یابد اما این ضمانت به طور کامل انجام نشده است و نتیجه آن این شده است که مردم در برف و باران ناچار باشند در صف بایستند تا اتوبوس به ایستگاه برسد.

ادامه مطلب
شهادت کودک فلسطینی بر تاثییر گرسنگی

 رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها با اشاره به سهم ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری‌های سرزمین از مالیات بر قیمت افزوده، اصرار‌کرد: از دولت خواست داریم به زودی این مبلغ را که حق شهرداری‌های سرزمین است را پرداخت کند چرا تعداد بسیاری از شهرداری‌ها با مالیات بر قیمت‌افزوده اداره می‌بشود و عدم پرداخت به موقع این اعتبارات شهرداری‌ها را با مشکلاتی روبرو می‌کند.
 
خبرنگار: علی ستاری 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها