خوش آمدید

هشت هزار کارگر ساختمانی استان قزوین در نوبت بیمه هستند

هشت هزار کارگر ساختمانی استان قزوین در نوبت بیمه می باشند


به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ اولین اردوی یک روزه تشکل های کارگری و دبیران اجرایی خانه کارگر منطقه غرب سرزمین اختصاصی استانهای قزوین، همدان، زنجان و شهرستان خرمدره روز چهارشنبه با وجود حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیش کسوتان خانه کارگر، محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان سرزمین، عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان، اورنگ شیخ بگلو مدیر درمان تامین اجتماعی استان، محمد امانی دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان، در سالن اجتماعات دانشگاه کار در شهر الوند برگزار شد.

سید محمد حسینی مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: کارگران ساختمانی با سختی های زیاد و حوادث خطرناک مواجهند که مدام جانشان را به مخاطره می اندازد.

او گفت:  در استان قزوین ۲۲ هزار نفر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی می باشند که قریب به ۸ هزار نفر در نوبت بیمه تامین اجتماعی می باشند.

ادامه مطلب
فیبر نامحلول بخورید | بهداشت نیوز

حسینی تصریح کرد: متاسفانه در چهار سال تازه هیچ سهمیه ای برای بیمه شدن کارگران ساختمانی به استان داده نشده و این حالت دلواپس کننده است.

وی فرمود: نه تنها سهمیه ندادند بلکه بیمه شدگان جاری هم به بهانه های گوناگون از پوشش بیمه ای خارج می شوند که از مدیران تامین اجتماعی انتظار رسیدگی داریم.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قزوین اظهارداشت: بعضی اوقات کارگزار بیمه برای تایید بیمه شده به محل مراجعه می کند و کارگر ساختمانی به دلایلی مشغول به کار نیست و اگر کارگر ساختمانی در سر کار نباشد وی را حذف می کنند و بیمه اش قطع می بشود که منطقی نیست و اگر کارگری چند روز به دلایلی سرکار نرفته نباید بیمه اش قطع بشود.

ادامه مطلب
فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند/ هنگامی مربی حریف عاشق کاپیتان ایران می‌شود_تاشکن

حسینی یادآورشد: در این عرصه هم در سرزمین و استان مشکل داریم و از مدیرکل تامین اجتماعی استان خواست می کنیم به ما پشتیبانی کنند تا حق کارگران ضایع نشود.

از نمایندگان گله های داریم

این فعال کارگری با گفتن برخی مشکلات جامعه کارگری از نمایندگان مجلس انتقاد کرد و او گفت: این روزها ناظر تصویب قانون افزایش سن بازنشسگان هستیم که این نوشته بشدت کارگران را دلواپس و ناخشنود کرده و از نمایندگان استان گله های داریم که اگر کاری به سود کارگر و بازنشسته انجام نمی دهند لااقل مشکل بیشتری برای ما تشکیل نکنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

حسینی او گفت: از نماینده استان( لطف الله سیاهکلی) که به افزایش سن بازنشستگی رای ندادند سپاسگزاریم و قدردان هستیم و امیدواریم دیگر نمایندگان این غفلت را با بعد گرفتن رای خود جبران کنند.

ادامه مطلب
استقلال در دیدار دوستانه روبه رو نفت مسجد سلیمان برنده شد

وی با اشاره به حوادث ناشی از کار در این عرصه نیز او گفت: متاسفانه حوادث ساختمانی در این کار زیاد است و ۷۰ درصد حوادث مربوط به کارگران ساختمانی است و همه افرادی که دچار حادثه می شوند از طبقه کم درامد می باشند و بعد از حادثه تحت پوشش نهادهای حمایتی همانند بهزیستی و کمیته امداد قرار می گیرند که انتظار داریم پشتیبانی به این گروه زیاد تر بشود.

حسینی خواستار پیگیری نمایندگان مجلس و مدیرکل تامین اجتماعی استان برای پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی شد.

انتها مطلب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها