خوش آمدید

مراقب نمک پنهان در مواد غذایی باشید/ طعم دهنده ها را جایگزین کنید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مواظب نمک نهان در مواد غذایی باشید/ طعم دهنده ها را جانشین کنید – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده، در خصوص مقدار نمک مصرفی روزانه، او گفت: یک فرد سالم باید در طول روز بین ۳ تا ۵ گرم نمک مصرف کند که این مقدار فقط نمکی که ما به غذا اضافه می‌کنیم، نیست، بلکه از کل مواد غذایی که یک فرد در طول روز مصرف می‌کند، باید دریافت کند که اکثریت مردم از این نوشته آگاهی ندارند.

او گفت: نمک از دو عنصر سدیم و کلر راه اندازی شده است، سدیم عامل مهمی در نگه داری فشارخون است که اگر بیشتر از اندازه مصرف بشود، فرد دچار پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و پوکی استخوان و بیماری‌های کلیوی می‌بشود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با گفتن این که عوامل مهم مصرف نمک (سدیم) در رژیم غذایی به بافت فرهنگی و عادات غذایی یک جمعیت بستگی دارد، در ادامه گفت: سدیم به طور طبیعی در انواع غذاها همانند شیر، گوشت و سبزیجات وجود دارد. این چنین به مقدار زیاد در غذاهای فرآوری شده همانند نان‌ها، گوشت‌های فرآوری شده و اسنک و این چنین در چاشنی‌ها همانند رب، سس گوجه فرنگی، سس مایونز نیز یافت می‌بشود.

ادامه مطلب
آرش میراحمدی با حضور طنازان تلویزیون و سینما بدرقه شد + عکس- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

وی او گفت: در سدیم نیز گلوتامات وجود دارد که به گفتن یک افزودنی غذایی در تعداد بسیاری از نقاط جهان همانند ادویه همراه نودل منفعت گیری می‌بشود، لذا باید برای نگه داری سلامتی خودمان حواسمان به مقدار مصرف نمک باشد.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: برای طعم دادن به غذا به جای نمک، از ادویه‌ها و طعم دهنده‌های فرد دیگر منفعت گیری کنیم. به گفتن مثال تلاش کنیم ذائقه خود را از میل به شوری به سمت میل به ترشی ببریم و لیموترش تازه را جانشین نمک کنیم. ادویه‌هایی همانند آویشن، دارچین و سماق نیز گزینه‌هایی برای این جایگزینی می باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عمر ماندگاری گوشت منجمد وارداتی از برزیل از ۱۲ به ۱۵ ماه رسید_تاشکن

وی او گفت: تلاش کنیم زیاد تر از غذاهای تازه منفعت گیری کنیم و مصرف مواد غذایی نمک سود شده همانند خیارشور، کلم شور، ماهی شور و همانند اینها را که حاوی مقدار بسیاری نمک می باشند به حداقل برسانیم. اگر زیتون و مواد غذایی شور خریدیم بهتر است آب نمک آنها را بگیریم و خوب بشوییم تا طعم شوری از بین برود، سپس آنها را مصرف کنیم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها