خوش آمدید

طراحی

آیا طراحی تلفنها به دوران اوج خود رسیده است؟


هرساله پرچمداران بسیاری از برندهای گوناگون روانه بازار خواهد شد و با مشخصات نرم‌افزاری و قابلیت‌های پردازشی متنوع، دقت کاربران را به خود جلب می‌کنند. اما درمورد طراحی چطور؟ در این قسمت، ناظر کمترین تحول در طراحی موبایل‌های اندرویدی هستیم و آن‌ها بیشتر از هر زمان فرد دیگر همانند یکدیگر به نظر می‌رسند. حاشیه‌نازک نمایشگر، پانچ‌هوال دوربین سلفی و بدنه‌‌های تکراری پلاستیکی،‌ شیشه‌ای یا فلزی، پای ثابت طراحی این تلفنها می باشند و به‌جز شماتیک دوربین‌ها و ابعاد نمایشگر، دیگر خبری از تغییرات ظاهری و دلنشین قدیمی نیست. 

امیدوار بودیم که سامسونگ طراحی متغیری را در سری گلکسی S24 به‌کار بگیرد، اما به‌جز فریم تیتانیومی و نمایشگر تخت گلکسی S24 اولترا، تفاوت چندانی را بین این سری و نسل قبل‌شان نمی‌بینیم. یقیناً که وجود ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، علتشده تا به ظاهر تکراری آن‌ها چندان دقت نشود.

ادامه مطلب
والیبال ساحلی ایران بر عمان پیروز شد

تلفنهای تاشو، مثالای از طراحی دلنشین

وقتی که طراحی تلفنهای جاری را می‌بینیم، این سوال نقل می‌بشود که این روال تا کجا پیش خواهد رفت؟ ظاهر پرچمداران اندرویدی در آینده چطور خواهد می بود؟ برای جواب به این سؤالات، سری به دنیای تاشو‌ها می‌زنیم. 

آیا طراحی تلفنها به دوران اوج خود رسیده است؟ ۱۹

یکی از دلایلی که تلفنهای تاشو را برای تعداد بسیاری از کاربران دلنشین کرده، طراحی بی همتا و زیبای آن‌ها است؛‌ جایی نوآوری‌های گوناگون، کیفیت ظاهری دستگاه‌ها را تا حد بسیاری بالا می‌برد. برای مثال، گوگل از طراحی بی همتا دوربین‌هایش در بدنه پشتی پیکسل فولد منفعت گیری کرده که همین نوشته، زیبایی خاصی را به دستگاه داده است. همینطور برخی برندهای چینی همانند اوپو، وان‌پلاس و ویوو،‌ به طراحی متغیری روی آورده‌اند و دوربین‌ها را در یک ماژول در مرکز دستگاه قرار خواهند داد. این تنوع ظاهری و خلاقیت‌ها، توانایی‌های متغیری را در عکاسی‌ با تلفنهای تاشو تشکیل می‌کند. 

ادامه مطلب
جایگاه تکواندوکاران ایران در رده بندی بهترین های جهان ارتقا یافت
آخرین مطالب
طراحی
آیا طراحی تلفنها به دوران اوج خود رسیده است؟ ۲۰

اپل هرساله به‌علت طراحی‌های تکراری تلفنهایش مورد انتقاد قرار می‌گیرد، درحالی‌که سامسونگ نیز همین رویه را جستوجو می‌کند و گویا از آنجایی که شیوه طراحی جاری سری S جواب داده، تصمیم تشکیل تغییرات جدی را در این تلفنها ندارد. از طرفی انتظار می‌رود سامسونگ به سراغ تحول ابعاد دوربین‌ها در تلفنهای بعدی برود و احتمالا هم دکمه Action Button را به پرچمداران بعدی خود بیاورد.

بااین‌حال ادامه روال جاری، ظاهر تلفنها را قابل پیش‌بینی و خسته کننده خواهد کرد و فضایی برای ابراز خلاقیت باقی نخواهد گذاشت. درنتیجه انتظار می‌رود طراحی‌های متفاوت و بعضاً خلاقانه‌ای را در تلفنهای بعدی سازندگان ببینیم.

ادامه مطلب
رئال مادرید با ناکامی اوساسونا دریک قدمی قهرمانی لالیگا



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها