خوش آمدید

خرید خودرو منطقه آزاد

نکاتی که باید قبل از خرید ماشین منطقه آزاد مورد نظر داشته باشید


هم‌زمان با آزادسازی واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد، تعداد بسیاری از علاقه‌مندان و این چنین اندوخته‌گذاران آماده می باشند تا اتومبیل‌های این مناطق را خریداری کنند و آن‌ها را به سرزمین مهم بیاورند. تنوع بالای خودروهای خارجی، جهت جذابیت خرید ماشین منطقه آزاد برای کاربران می‌بشود. بااین‌حال نکاتی هست که باید قبل از خرید خودروهای این مناطق، به آن‌ها دقت کنید.

دو مسئله مهم پیش از خرید ماشین منطقه آزاد

برای واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین مهم، باید کلیه عوارض و بدهی‌های مربوط به ماشین پرداخت بشود. سپس حقوق ورودی ماشین شامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب را نیز باید پرداخت کنید. این چنین خودروها باید دارای معاینه فنی معتبر باشند. به عبارتی واردات ماشین از مناطق آزاد به سرزمین مهم، همانند واردات خودروهای نو از گمرک است و باید عوارض گمرکی را پرداخت کنید.

ادامه مطلب
بیوگرافی فرهاد اردلان؛ عضو نخبه و موثر در انجمن فیزیک امریکا_تاشکن

دیگر مسئله مهم درخصوص خرید ماشین منطقه آزاد و ورود آن به سرزمین مهم، تعیین قیمت آن است. قیمت ماشین توسط گمرک تعیین می‌بشود و بر پایه قیمت تعیین‌شده از سوی گمرک، دیگر پرداخت‌های قانونی ماشین اشکار خواهد شد.

به این علت خریداران باید زمان انتخاب و خرید خودروهای منطقه آزاد به قیمت آن‌ها دقت داشته باشند. به‌گفتن مثال امکان پذیر خرید یک هیوندای سوناتا کارکرده از مناطق آزاد و ورود آن‌ به سرزمین مهم، گران‌تر از خرید این ماشین در بازار داخلی برای مشتری همه بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
امکان تبدیل پلاک منطقه آزاد به ملی فراهم شد؛ واردات خودروهای دست‌دوم از منبع های داخلی
نکاتی که باید قبل از خرید ماشین منطقه آزاد مورد نظر داشته باشید ۱۴

این نوشته اکنون باید مورد دقت مشتریان قرار گیرد. با آزادسازی واردات ماشین از مناطق آزاد، امکان پذیر سودجویان قیمت خودروهای این مناطق را به شدت افزایش دهند. درنتیجه خریداران برای انتخاب یک ماشین نیاز به پرداخت هزینه گزافی خواهند داشت. نظر می‌کنیم قبل از خرید خودروهای منطقه آزاد برای واردات آن‌ها به سرزمین، قیمت همان ماشین و نسخه‌های شبیه را در بازار داخلی بازدید کنید.

قیمت برخی خودروهای منطقه آزاد در بهمن ۱۴۰۲:

ماشین مدل رنگ بدنه کارکرد قیمت
کیا ریو هاچ‌بک ۲۰۱۴ سفید بدون رنگ ۹۰,۰۰۰ ۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای اکسنت ۲۰۱۴ سفید بدون رنگ ۱۲۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هوندا سیویک ۲۰۱۳ خاکستری بدون رنگ ۹۰,۰۰۰ ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بی ام و سری ۳ ۲۰۱۵ سفید دو لکه رنگ ۱۵۰,۰۰۰ ۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
نیسان جوک ۲۰۱۶ مشکی بدون رنگ ۱۲۸,۰۰۰ ۱,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها