خوش آمدید

میانگین میزان بقای ۱۰ ساله سرطان ۲ برابر شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

میانگین مقدار بقای ۱۰ ساله سرطان ۲ برابر شده است – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، یاشا مخدومی رئیس شورای سیاستگزاری کنگره کلینیکال انکولوژی و رئیس انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران، او گفت: هشتمین کنگره بین المللی و هجدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی، فرصتی برای منفعت مندی از دانش و تجارب ملی و بین المللی است.

او گفت: با دقت به پیشرفت‌های دیدنی و به روزرسانی دانش جهانی در درمان‌های سیستمیک (شامل ایمونوتراپی، تارگت تراپی، هورمون تراپی) و رادیوتراپی بیماران مبتلا به سرطان، نیاز به تبادل اطلاعات در این عرصه در بین همکاران، متخصصان، دستیاران و دانشجویان انکولوژی و دیگر رشته‌های مرتبط بیشتر از پیش حس می‌بشود. لذا این کنگره با مقصد ارتقا دانش و توانایی گروه‌های تشخیصی درمانی سرطان، افزایش تعامل های بین رشته‌ای، آشنایی با دانش روزآمد دنیا در حوزه انکولوژی برگزار می‌بشود.

مخدومی در ادامه گفت: در هشتمین کنگره بین المللی و هجدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی با دقت به تعدد و تنوع پانل ها و سخنرانی‌ها و با برنامه ریزی های انجام شده برای وجود رشته‌های مرتبط در سالن‌ها و کارگاه‌های جانبی، امکان وجود برای همکاران گوناگون از متخصصان رادیوانکولوژی، متخصص زنان، فوق تخصص انکولوژی زنان، متخصص جراحی عمومی، فوق تخصص جراحی سرطان، متخصص اورولوژی، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص جراحی مغز و اعصاب، فوق تخصص گوارش و کبد، فوق تخصص هماتولوژی بزرگسالان، فوق تخصص هماتولوژی کودکان، کاردیوانکولوژی و بیماری‌های قلب و عروق، و دیگر اعضای تیم درمان همانند همکاران رشته‌های پرستاری، فیزیک پزشکی، رادیوبیولوژی و رادیوتراپی فراهم شده است و ناظر استقبال خوبی از همه رشته‌های مرتبط هستیم.

ادامه مطلب
افت۴۷ هزار نیروی متخصص در بیمارستان‌های سرزمین - تاشکن

او گفت: در راستای مأموریت ذاتی انجمن رادیوانکولوژی ایران مبنی بر ترقی دانش بومی و توانمندسازی تیم درمان سرطان، همه تلاش و برنامه ریزی ها بر این محور است که تازه ترین یافته‌های علمی در این کنگره تشریح بشود.

مخدومی او گفت: در طی سال‌های تازه، با همت و تلاش همه دست اندرکاران و این چنین کمیته‌های علمی و اجرایی، بر کیفیت و کمیت برنامه‌های علمی کنگره افزوده شده و تلاش همگانی این است که مسیر برای دستیابی به اهداف ما از برگزاری برنامه‌های اینچنینی همچون تحکیم و گسترش روابط علمی در سطح ملی و بین المللی برای ترقی مدیریت بیماری سرطان هموارتر گردد. وجود دستیاران جوان در کنار اساتید زبده و فرهیخته این رشته و تیم تشخیص و درمان سرطان در هشتمین کنگره بین المللی و هجدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی، فضا را برای تلفیق دانش روز دنیا و توانایی زیسته همگان فراهم خواهد کرد.

او گفت: امید که با تشخیص زودهنگام و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت از جمله تشخیص و درمان سرطان، ابراز این بیماری را در سرزمین به حداقل برسانیم.

ادامه مطلب
کنداکتور شبکه نمایش تحول کرد

در ادامه، شراره یزدانفر دبیر اجرایی کنگره کلینیکال انکولوژی او گفت: سرطان نوعی بیماری است که بار مالی زیاد شدیدی به جامعه تحمیل می‌کند. امروزه متأسفانه سرطان در جامعه زنان زیاد شایع شده است. باید بپذیریم که اگر زن به گفتن ستون خانواده به سرطان پستان که شایع‌ترین سرطان در بین زنان ایران و دیگر کشورهای جهان است، مبتلا بشود، ابتدا خانواده و سپس جامعه باید هزینه بسیاری در ابعاد روانی و اقتصادی پرداخت نمایند. این هزینه‌ها شامل مخارج مستقیم درمانی و غیردرمانی بیماری و داروها و خدمات غیر درمانی است. در همه موارد اختلاف چشمگیری بین هزینه این بیماری با دیگر بیماری‌ها وجود دارد. به همین منظور برای پیشگیری از سرطان باید از علائم آن آگاه می بود. این چنین بهتر است کشورها در سیاست‌های پزشکی خود به سمت خبر رسانی، غربالگری و پیشگیری بیماری سرطان، قدم بردارند و با منفعت گیری از دانش نوین و تجهیزات به روز مسیر را هموار سازند.

او گفت: برگزاری کنگره‌ها و رویدادهای علمی توسط اساتید، متخصصان و دستیاران جوان عرصه‌های مناسبی را برای تبادل یافته‌های تازه علمی، دانش پزشکی و اطلاعات به روز دنیا را برای تشخیص و درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان فراهم می‌سازد.

یزدانفر در ادامه گفت: در این کنگره که با وجود پیشکسوتان، اساتید فرهیخته و طبیبان با توانایی برگزار می‌بشود، مسائل و مطالب علمی و موضوعات قابل او گفت و گو به شکل سخنرانی‌، پنل‌های تخصصی و همفکری، نقل شده و همه ذی نفعان و تیم درمان سرطان بتوانند از این مطالب و هم اندیشی‌ها منفعت گیری کرده و به اندوخته‌ها و ازمایش ها خود بیفزایند.

ادامه مطلب
توقف ریزش مو با مسدود کردن یک مکانیسم زیستی کهن_تاشکن

او گفت: در سال جاری هم علاوه بر سخنرانی و پنل‌های تخصصی، نمایشگاه جانبی برای آشنایی با دارو و تجهیزات روز دنیا در عرصه تشخیص و درمان سرطان برقرار شده است. این چنین برنامه ریزی های دقیقی برای برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای جانبی از جمله کارگاه کانتورینگ سرطان‌های سروگردن با همکاری انجمن اروپایی رادیوتراپی انکولوژی انجام شده که امیدوارم این کنگره را پربارتر و غنی‌تر رقم بزند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

در ادامه، سید محمد حسینی دبیر علمی کنگره او گفت: در طی این سال‌ها، با همت و تلاش اعضای ادوار گوناگون انجمن و این چنین کمیته‌های علمی و اجرایی، سال به سال بر کیفیت و کمیت برنامه‌های علمی کنگره افزوده شده و امروز با افتخار می‌توانیم اظهار کنیم که در بین کنگره‌های علمی که در ایران برگزار می‌بشود این کنگره از شأن و منزلت بالایی برخوردار است.

او گفت: یکی از اهداف مهم این کنگره گسترش درس آموخته‌ها و تجاربی است که از پیشرفت‌ها و نواوری هایی که در سال‌های تازه در درمان‌های سیستمیک (شامل ایمونوتراپی، تارگت تراپی، هورمون تراپی) و رادیوتراپی بیماران مبتللا به سرطان حاصل شده است. از نظر دیگر دانش و توانایی در تشخیص و درمان سرطان مدام در حال تحول است و یافته‌های تازه، ماحصل تلاش اندیشمندان و متخصصان داخلی و بین المللی نیازمند انتشار کردن و به اشتراک گذاری با دیگر جوامع علمی است بر این مبنا، در این همایش شرایطی فراهم شده است که همگان با Personalized and Precision Medicine که هم اکنون در تعداد بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال اجرا است و در طی چند سال آینده، ما نیز روبه رو بیشتری با این مفهوم خواهیم داشت، آشنا شوند.

ادامه مطلب
اختلال استرس بعد از سانحه گمان دندان قروچه را ۳ برابر می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

حسینی در ادامه گفت: این چنین پیرو برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های انجام شده طی نشست مشترکی که با ESTRO خواهیم داشت، تکنیک‌های تازه رادیوتراپی از جمله IMRT، VMAT، SRS و SBRT، با وجود اساتید و همکاران رادیوانکولوژیست داخلی تبیین و تشریح خواهد شد. در محور فرد دیگر از این اتفاقات علمی برای آشنایی با تازه ترین تغییرات در درمان‌های سیستمیک بیماران، نشست مشترک با ESMO برگزار خواهد شد.

او گفت: مقالات بسیاری از سوی اساتید، متخصصان و دستیاران جوان برای دبیرخانه علمی کنگره ارسال شده که چندین سخنرانی و ۸۰ پوستر نیز در این برنامه انتشار خواهد شد.

علی مطلق عضو شورای سیاستگزاری کنگره، با گفتن این نوشته که سالانه هزاران مورد ابتلاء به سرطان در ایران و میلیون‌ها مورد در جهان رخ می‌دهد که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، در مرحله های اولیه و محدود بوده در نتیجه درمان آن آسان‌تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن زیاد زیاد است، او گفت: اکنون به طور کلی تعداد افرادی که از سرطان فوت می‌کنند نسبت به سه دهه پیش افت یافته است.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی راه بسیاری دارد تا به سطح انسان برسد

او گفت: نیمی از افرادی که امروز با تشخیص سرطان تحت درمان می باشند، پنج سال زنده خواهند می بود و بیشتر از ۴۰ درصد سپس از ۱۰ سال تا این مدت زندگی می‌کنند. متوسط مقدار بقای ۱۰ ساله برای سرطان ۲ برابر ۳۰ سال قبل شده است. با اهمیت ترین علت بهبود در بقای بیماران، علاوه بر درمان‌های موثرتری که اشکار شده است، افزایش آگاهی مردم و ترقی راه حلهای تشخیص زودهنگام است.

مطلق او گفت: انجمن رادیوانکولوژی ایران با بیشتر از ۴۵۰ متخصص انکولوژی که در مناطق و مراکز گوناگون سرزمین در عرصه درمان بیماران وجود دارند و با سابقه فعالیت ۵۰ ساله به گفتن اولین متولی درمان سرطان‌های توپر ( Solid) در تلاش است با افزایش آگاهی و توانمندی‌های علمی و عملی اعضای خود در تشخیص و درمان صحیح و به موقع بیماران مبتلا به سرطان در سراسر سرزمین عزیزمان و با همکاری دیگر گروه‌های تخصصی مرتبط با مقوله تشخیص و درمان بدخیمی‌ها به بهترین نحو ماموریت و رسالت خود را که ترقی سلامت جامعه است، به انجام رساند.

او گفت: یکی از عمل های ارزشمندی که سالانه توسط انجمن علمی رادیوانکولوژی ایران برای ترقی دانش و گسترش علم در عرصه تشخیص و درمان سرطان انجام می‌بشود برگزاری کنگره بین المللی کینیکال انکولوژی است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها