خوش آمدید

داشتن خواهر و برادرهای بیشتر با افت سلامت روان در نوجوانان رابطه دارد

داشتن خواهر و برادرهای زیاد تر با کم شدن سلامت روان در نوجوانان رابطه دارد


یک مطالعه تازه مشخص می کند که داشتن خواهر و برادر زیاد تر با ضعیف‌ترشدن سلامت روان در نوجوانان مرتبط است؛ یقیناً باید عوامل بسیاری همانند حالت اجتماعی و مالی خانواده را نیز دخیل دانست. این پژوهش روی تعداد بسیاری از نوجوانان چینی و آمریکایی انجام شده است و بر پایه نتایج آن، نوجوانان در خانواده‌های پرجمعیت سلامت روان کمتری داشته‌اند.

بر پایه مقاله منتشرشده در مجله Journal of Family Issues، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا مقدار سلامت روان ۹۴۱۷ نوجوان چینی و ۹۱۹۱ نوجوان آمریکایی را بازدید کردند. پژوهش آن‌ها نشان خواهند داد که نوجوانان در خانواده‌های کم‌جمعیت از سلامت روان بهتری نسبت به آن‌هایی که خواهر و برادر بیشتری دارند، برخوردار می باشند. یقیناً عوامل مختلفی همانند فاصله سنی خواهر و برادر روی یافته‌های این پژوهش تأثیر می‌گذارد.

ادامه مطلب
اپل در شکایت مربوط به حقوق «تیم کوک»، مدیرعامل خود پیروز شد

ربط سلامت روان نوجوانان با تعداد خواهر و برادرها

یکی از مفاهیمی که نتایج این پژوهش را تشریح می‌کند، مفهوم رقیق‌سازی منبع های است. در روانشناسی، رقیق‌سازی منبع های به دردسترس‌بودن منبع های والدین همانند زمان، دقت و امور مالی اشاره دارد. به عبارتی، با افزایش تعداد فرزندان در یک خانواده، منبع های آن افت می‌یابد. این نوشته به‌نوبه‌خود می‌تواند بر جنبه‌های گوناگون رشد کودکان ازجمله سلامت شناختی، اجتماعی و عاطفی آن‌ها تأثیر بگذارد.

داشتن خواهر و برادرهای زیاد تر با کم شدن سلامت روان در نوجوانان رابطه دارد ۱۴

در این پژوهش، نوجوانانی که دارای یک خواهر و برادر یا بدون خواهر و برادر بودند، سلامت روانی بهتری را گزارش دادند. محقق مهم این پژوهش می‌گوید:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
استقلال و مهدی هاشمی نسب جریمه و محروم شدند

«اگر منبع های والدین را یک کیک درنظر بگیرید، داشتن یک فرزند به این معنی است که او همه کیک، یعنی همه دقت و منبع های والدین را به‌دست می‌آورد؛ اما هنگامی خواهر و برادر بیشتری اضافه کنید، هر کودک منبع های و دقت کمتری را از والدین دریافت می‌کند و این قضیه امکان پذیر بر سلامت روان آن‌ها تأثیر بگذارد.»

این کار به‌اختصاصی از این لحاظ مهم است که ایالات‌متحده و دیگر کشورها نرخ باروری پایین‌تری دارند. ازاین‌رو، فهمیدن عواقب بزرگ‌کردن فرزند با تعداد برادر و خواهر کمتر یک قضیه اجتماعی است که به‌طور فزاینده‌ای مهم‌تر نیز می‌بشود. بااین‌حال، تحقیقات بیشتری باید روی دیگر عوامل مرتبط همانند حالت اجتماعی و اقتصادی انجام گیرد.

این چنین پژوهش‌های فرد دیگر نیز وجود دارند که داشتن خواهر و برادر را مزیت دانسته‌اند. مطابق این پژوهش‌ها، کودکانی که خواهر و برادر دارند توانایی‌های اجتماعی بهتری نسبت به تک‌فرزندان از خود نشان خواهند داد.

ادامه مطلب
کاندیداهای بهترین مربی سال فیفا اشکار شدند



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها