خوش آمدید

بقای رژیم اسرائیل متکی بر بحران‌های منطقه‌ای و سرریز درگیری ها است

بقای رژیم اسرائیل متکی بر مشکلاتهای منطقه‌ای و سرریز درگیری ها است

به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب به زمان محلی در نشست شورای امنیت برای بازدید اوضاع خاورمیانه به اختصاصی فلسطین در جمع وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست در سخنانی اظهار داشت: نتانیاهو به جستوجو نگه داری حیاط سیاسی خود از طریق جنگ است. بقای رژیم اسرائیل متکی بر مشکلاتهای منطقه‌ای و سرریز درگیری ها است. برای دست‌یابی به این چنین هدفی، رژیم اسرائیل از تاکتیک نشانه رفتن انگشت تهمت و سرزنش به سمت ایران منفعت گیری می‌کند.

متن کامل سخنان وزیر خارجه ایران در نشست شورای امنیت به شرح زیر است: 

آقای رئیس،

از شما بابت برگزاری این نشست به موقع سپاسگزارم.

آقای رئیس، جناب دبیرکل، عالیجنابان؛

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تهیه کننده قدیمی؛ سریال ساز می بشود

همه ما امروز در شورای امنیت در شرایطی جمع گرد هم آمده‌ایم که رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل هیچ خط قرمزی را در نسل‌کشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری مراعات نمی‌کند.

اگرچه مطابق ماده ۲۴ منشور سازمان ملل متحد، اعضای این سازمان «مسئولیت مهم» «عمل سریع و مؤثر» برای «نگه داری صلح و امنیت بین‌المللی» را به شورای امنیت واگذار نموده‌اند، اما عجز این نهاد در رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل و پاسخگو نمودن آن غیرقابل پذیرفتن است.

ایالات متحده آمریکا به‌گفتن حمایتکننده و شریک مهم رژیم اسرائیل در جنایات آن، مانع از انجام مؤثر ماموریت های ذاتی این نهاد در توقف نسل‌کشی آشکار یک ملت و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شده است.

از نظر دیگر، آمریکا چندین دفعه نگرانی شدید خود را از سرریز شدن تنش در منطقه ابراز کرده؛ اما با این حال هم چنان به حمایتهمه‌جانبه خود از ماشین جنگی رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد. ایالات متحده آمریکا حتی حاکمیت یمن را زیر پا می‌گذارد و عملاً دامنه درگیری را گسترش می‌دهد؛ اقداماتی که باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرد.

ادامه مطلب
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیرضا حقیقی را تا اطلاع ثانوی محروم کرد

به جای دعوت از دیگران به خویشتن‌داری، ایالات متحده می‌بایست رژیم اسرائیل را ناچار کند که جنگ را متوقف کرده آمریکا باید تلاش نماید تا از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندنش به درگیری مستقیم پهن کرده، رهایی یابد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

جناب آقای رئیس، عالیجناب

ما معتقدیم که آینده فلسطین متعلق به همه فلسطینی‌ها است.

اصرار می‌کنم که کشتار غیرنظامیان بی‌گناه به‌اختصاصی زنان و کودکان باید فوراً متوقف بشود. جنگ راه حل نیست؛ امنیت را نمی‌توان با توسل به زور و ارتکاب نسل‌کشی در غزه به دست آورد.

کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی‌تواند تا به کلمه «نابودی کامل حماس» ادامه یابد. چون آن زمان هیچ زمان نخواهد رسید؛ چراکه اراده پولادین این ملت طی ۸۰ سال ذره‌ای سست و تضعیف نشده است.

ادامه مطلب
جوان‌گرایی در ۳۳ماه قبل، از شعار به عمل تبدیل شد_تاشکن

لذا، شورای امنیت می‌بایست با آخر دادن به انفعال طویل‌زمان خود و اتخاذ قطعنامه‌ای قاطع، به مسئولیت قانونی که منطبق با منشور است، عمل نماید.

این قطعنامه باید قویاً و صراحتاً خواستار آتش‌بس سریع و دائمی، ارسال بدون مانع پشتیبانی‌های بشردوستانه، خروج سریع و کامل رژیم اسرائیل از غزه، و ضمانت به جلوگیری و خودداری از هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به مصر و اردن باشد.

(این چنین مبادله اسیران جنگی با اهمیت ترین قضیه باقی‌مانده است.) این تنها راه حل بحران جاری است.

مایلم اصرار کنم که ملزوم است محاصره انسانی غزه به‌طور کامل برداشته بشود و از ارسال بدون محدودیت پشتیبانی‌های بشردوستانه به همه مناطق شمال و جنوب غزه مطمعن حاصل بشود.

این چنین باید بر الزام سریع فراهم شدن امکانات ملزوم برای برگشت مردم غزه به مناطق خود، اسکان آوارگان و بی‌خانمان‌ها و پشتیبانی جامعه بین‌المللی برای بازسازی زیرساخت‌ها اصرار نمایم.

ادامه مطلب
مطلب تبریک سازمان بسیج هنرمندان سرزمین برای هنرمندان_تاشکن

علاوه بر این، پاسخگو نمودن رژیم صهیونیستی بخاطر ارتکاب جنایات جنگی و مطمعن از این که عاملان این چنین جنایاتی به دست عدل سپرده شوند، زیاد حائز اهمیت است.

در این عرصه، از عمل تازه آفریقای جنوبی حمایتمی‌کنیم.

امروزه برخی ایده‌های سیاسی برای آینده فلسطین نقل می‌بشود. باید در نظر داشت که در چارچوب هر ایده‌ای، رهبران گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین باید حق انتخاب سرنوشت خود را داشته باشند.

آقای رئیس،

آمریکا و انگلیس با دعوا نظامی به یمن مرتکب نادرست راهبردی شدند، خطای راهبردی‌ای که خطر گسترش زیاد تر دامنه جنگ را در پی خواهد داشت.

همه ما ایمنی و امنیت دریایی را برای تجارت جهانی و امنیت انرژی حیاتی می‌دانیم. با این حال، امنیت یک مفهوم به‌هم‌مدام است. سیر تغیرات مشخص می کند که توقف نسل‌کشی در غزه کلید مهم برگشت دادن امنیت به منطقه است.

نتانیاهو به جستوجو نگه داری حیاط سیاسی خود از طریق جنگ است. بقای رژیم اسرائیل متکی بر مشکلاتهای منطقه‌ای و سرریز درگیری ها است. برای دست‌یابی به این چنین هدفی، رژیم اسرائیل از تاکتیک نشانه رفتن انگشت تهمت و سرزنش به سمت ایران منفعت گیری می‌کند. از طریق منفعت گیری از افترا و اطلاعات نادرست، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند دقت بین‌المللی را از نسل‌کشی و قتل‌عام‌هایی که با حمایتایالات متحده در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب خواهد شد، منحرف کند.

ادامه مطلب
همراه اول و یک دنیا نوآوری در الکامپ_تاشکن

اما رژیم اسرائیل نمی تواند حقیقت را در میدان تکذیب کند. رژیم اسرائیل مسئولیت کامل جنایات در فلسطین اشغالی را بر مسئولیت دارد و جنایات جنگی و نسل کشی آن به طور گسترده توسط سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای حقوق بشری مستند شده است و آن را به گفتن ثبت شده ترین نسل کشی در تاریخ معاصر معارفه می کند.

در آخر ملزوم است بار دیگر اصرار کنم که راه حل دائمی مشکل فلسطین تنها از طریق برگزاری همه‌پرسی با شراکت همه فلسطینی‌ها مقدور است.

سپاسگزارم، آقای رئیس.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها