خوش آمدید

واکنش داروسازان به فروش اینترنتی دارو/ رویکرد سازمان نظام پزشکی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ظرفیت داروخانه ها تکمیل است/ به داروساز آدرس غلط می دهیم – تاشکن

هادی احمدی، در او مباحثه با خبرنگار مهر، به مشکلات داروسازان و داروخانه‌ها اشاره کرد و افزود: هر سال نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از دانشکده‌های داروسازی سرزمین فارغ التحصیل شده و به جمع داروسازان ایران افزوده خواهد شد. یقیناً یک تعداد هم در خارج از سرزمین مدرک داروسازی می‌گیرند و سپس از معادل سازی، به گفتن داروساز داخل سرزمین محسوب خواهد شد.

وی با گفتن این نوشته که ۳۳ هزار داروساز در سرزمین داریم، در ادامه گفت: اکنون، ۱۶ هزار داروخانه در سراسر سرزمین فعال است.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، با انتقاد از تصویرسازی برنامه هفتم گسترش سرزمین برای داروسازان، او گفت: بر پایه مصوبه برنامه هفتم گسترش، می‌بایست در آخر این برنامه که یقیناً تا این مدت اغاز نشده است؛ به ازای هر ۵۰۰۰ نفر جمعیت سرزمین یک داروخانه وجود داشته باشد.

ادامه مطلب
حذف ناگهانی نوشاد عالمیان از رقابت‌های آسیایی هانگژو

احمدی گفت: همین الان هم در برخی از نقاط سرزمین، از برنامه هفتم جلو هستیم؛ به طوری که در تهران به ازای هر ۳۷۰۰ نفر جمعیت یک داروخانه تأسیس شده است. به این علت، می‌بینیم که از برنامه جلو هستیم.

وی در عین حال به این مسئله اشاره کرد که در برخی استان‌ها همانند سیستان و بلوچستان، به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک داروخانه وجود دارد.

احمدی در جواب به این سوال که چرا ناظر این اختلاف در تأسیس داروخانه در استان‌های گوناگون سرزمین هستیم، او گفت: متأسفانه هرچه از مناطق برخوردار سرزمین دور می‌شویم، این حالت زیاد تر مشاهده می‌بشود. چون، زیاد از داروسازان ترجیح داده‌اند در مراکز استان‌ها و مناطق برخوردار سرزمین داروخانه تأسیس کنند.

ادامه مطلب
«پوست شیر» راهی جشنواره مسکو شد_تاشکن

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران در ادامه گفت: اگر جمعیت سرزمین را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، اکنون به ازای هر ۵۵۰۰ نفر یک داروخانه وجود دارد که نزدیک به مرز مورد تصویب در آخر برنامه هفتم است.

وی با انتقاد از شیوه آموزش در رشته‌های پزشکی و داروسازی، او گفت: مشکلی که در او گفت و گو آموزش وجود دارد، این است که پذیرفتن و فارغ التحصیلی در رشته داروسازی بدون پیش بینی برای آینده شغلی این افراد صورت می‌گیرد؛ در واقع، هیچ فکری برای اشتغال فارغ التحصیلان نشده است.

احمدی افزود: با این روال در امر آموزش، نخبه‌های سرزمین در رشته‌های گوناگون از جمله داروسازی، سپس از فراغت از تحصیل، مهاجرت می‌کنند و عملاً، اندوخته‌های سرزمین در کشورهای دیگر مورد منفعت برداری قرار می‌گیرند.

وی با گفتن این نوشته که با ارجاع ۹۰ درصد داروسازان به داروخانه‌ها در واقع آدرس غلط به آنها می‌دهیم، او گفت: متأسفانه این تفکر که داروساز فقط باید داروخانه تأسیس کند، نادرست است. چون، داروسازان می بابایست در بیمارستان‌ها، کارخانجات داروسازی و دیگر عرصه‌ها و حوزه‌های مربوط به داروسازی مشغول فعالیت شوند.

ادامه مطلب
احساس خوشحالی باور نکردنی دارم+ فیلم

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

احمدی اصرار کرد: بازار کار داروساز، فقط داروخانه نیست. در حالی که در برخی از شرکت‌های داروسازی، احتمالا تعداد داروسازان به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

او گفت: ما باید به فکر آینده شغلی داروسازان باشیم، چون؛ ظرفیت داروخانه‌ها تکمیل شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، با گفتن این نوشته که زیاد تر داروخانه‌های تازه تأسیس دچار مشکل نقدینگی می باشند، او گفت: تأسیس داروخانه، اول مشکلات داروسازان است.

وی با اشاره به طلب ۲۶ هزار میلیارد تومانی داروخانه‌ها از بیمه‌ها، افزود: مشکل نقدینگی داروخانه‌ها، علتانباشت ۱,۳۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی شده و داروخانه‌های قدیمی هم دچار این مشکلات می باشند.

ادامه مطلب
وصله پینه ورزشگاه آزادی صدای نیمار را هم درآورد!



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها