خوش آمدید

ظرف حداکثر ۴ ماه سند آمایش سرزمینی ورزش باید تدوین شود

ظرف حداکثر ۴ ماه سند آمایش سرزمینی ورزش باید تدوین بشود


رئیس جمهور در جلسه شورای‌ عالی ورزش و پرورش بدنی:

رئیس جمهور بر الزام دقت به زمان‌بندی در تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش برای تحقق عدل ورزشی در سرزمین تاکبد کرد و او گفت: وزارت ورزش و جوانان را مکلف است حداکثر ظرف زمان ۴ ماه نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این سند عمل کند..

ادامه مطلب
دست پر رادیو برای بهار قرآن و نوروز + جزئیات


به نقل از

خبرگزاری موج


، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اولین جلسه شورای‌ عالی ورزش و پرورش بدنی که امروز دوشنبه به ریاست رئیس جمهور در ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، فلسفه راه اندازی این شورا را هم‌افزایی توان و امکانات همه دستگاه‌هایی که در حوزه ورزش مأموریت، مسئولیت و ظرفیت دارند دانست و تصریح کرد: مسئولیت مهم ورزش در سرزمین بر مسئولیت وزارت ورزش است، اما دستگاه‌های مختلفی همانند وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیروهای مسلح که ظرفیت‌های ورزشی زیاد خوبی دارند که ملزوم است برای منفعت گیری مناسب‌تر از این ظرفیت‌ها هماهنگی‌هایی بین این دستگاه‌ها تشکیل بشود.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست محوری دولت مردمی برای تکمیل پروژه‌های نیمه همه ضمن پافشاری بر منفعت گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، به اختصاصی خیرین علاقمند به ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی، تدوین دقیق مقدمات حقوقی همکاری با دستگاه‌های گوناگون در عرصه تکمیل و منفعت‌برداری از مطرح‌های نیمه همه ورزشی را الزامی دانست و اظهار داشت: در عرصه واگذاری امکانات ورزشی نیز باید استانداردهایی تدوین بشود تا به گفتن مثال مراکز ورزشی در روستاها و شهرهای کوچک به مدارس واگذار شوند، تا منفعت‌وری آنها بالاتر برود.

ادامه مطلب
بیماران و سالمندان روزه بگیرند یا نگیرند؟! - تاشکن

رئیس جمهور در ادامه با پافشاری بر الزام دقت به زمان‌بندی در تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش برای تحقق عدل ورزشی در سرزمین، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد حداکثر ظرف زمان ۴ ماه نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این سند عمل کند.

رئیسی این چنین دقت به افزایش منفعت‌وری به گفتن یکی از کارویژه‌های شورای‌عالی ورزش و پرورش بدنی را یادآور شد و بر الزام تجمیع و منفعت گیری بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی سازمان‌ها و نهادهای گوناگون به منظور افزایش منفعت‌وری و صرفه‌جویی در بودجه و اعتبارات سرزمین پافشاری کرد.

رئیس جمهور ورزش را قضیه‌ای مهم و موثر در ترقی نشاط، شراکت، امید و اندوخته اجتماعی دانست و او گفت: هر قدر اندوخته‌گذاری در حوزه‌های گوناگون ورزش از جمله ورزش حرفه‌ای، همگانی، قهرمانی، تربیتی و ورزش بانوان و نوجوانان افزایش یابد، هزینه‌های درمانی و سلامت و صدمه‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، افسردگی و صدمه‌های ناشی از کم‌تحرکی افت خواهد یافت.

ادامه مطلب
مطلب تسلیت بیشتر از 200 هنرمند در پی شهادت خادمان ملت_تاشکن

رئیسی این چنین بر اهمیت ساعات ورزش در مدارس اصرار کرد و افزود: ساعات ورزش مدارس باید به مربیان واقعی ورزشی سپرده بشود و ورزش در مدارس به هیچ وجه نباید مورد کم توجهی قرار گیرد. دقت به ساعات ورزش در مدارس توأمان به ترقی سلامت و نشاط کودکان و نوجوانان، شناسایی و شکوفایی توانایی های ورزشی آنها و تشکیل نشاط و انگیزه مضاعف برای وجود در مدرسه پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه از وزیر و مسئولان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان، آقای سجادی وزیر اسبق ورزش و نیز همه دست‌اندرکارانی که برای گسترش و تحکیم در سرزمین تلاش می‌کنند سپاس کرد.



آیا این خبر سودمند می بود؟



ادامه مطلب
انقلاب زمستانی در نیم‌کره شمالی زمین



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها