خوش آمدید

داروهای دیابت کالای لوکس نیستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

داروهای دیابت کالای لوکس نیستند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، سعید کلباسی افزود: برای تشکیل عدل در دسترسی به داروهای دیابت باید همه این داروها تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. در واقع باید همه بیماران دیابتی چه آنهایی که در روستاهای دورافتاده مرزی زندگی می‌کنند و چه آنهایی که در بهترین و مرفه‌ترین مناطق سرزمین زندگی می‌کنند، دسترسی یکسانی به داروهای دیابتی داشته باشند چراکه مصرف برخی از داروها عوارض بسیاری دارد و می‌تواند کم شدن‌های پی‌درپی قند و یا چاقی را به جستوجو داشته باشد. به همین علت هر داروی جدیدی که نتایج و اثربخشی آن، مورد قبول جامعه پزشکی است باید در دسترس همه قرار گیرد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم در ادامه گفت: نباید از حق بگذریم که اکنون، زیاد تر انسولین‌های روز دنیا در سرزمین ما بیمه می باشند. اگر به قیمت این انسولین‌ها در کشورهای همجوار نگاه کنیم، می‌بینیم که قیمت انسولین در افغانستان و عراق و پاکستان به شدت بالا است و در واقع باید بگوییم دولت در قسمت درمان و سلامت بیماران دیابتی سنگ همه گذاشته است، اما این خواست وجود دارد که اگر همین تعداد اندک از داروهای اثرگذار در درمان دیابت را هم تحت پوشش بیمه قرار دهد، مشکلات و عوارض دیابت در بین بیماران به مقدار قابل‌توجهی افت اشکار می‌کند؛ چراکه انسولین‌های تازه با کیفیت‌تر است و تعداد تزریق‌های بیمار به‌شدت افت اشکار می‌کند این هم می‌تواند هم از نظر سلامتی برای بیمار مؤثر باشد و هم از نظر اقتصادی سختی کمتری به خانواده داخل کند.

ادامه مطلب
صادق محرمی ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست داد

رئیس هیأت مدیره انجمن دیابت خاطرنشان کرد: در انسولین‌های نسل تازه، تعداد تزریق افت اشکار می‌کند و این علتمی‌بشود سرسوزن‌های کمتری نیز منفعت گیری بشود. از آنجایی که این داروها تأثیرگذاری بالایی هم دارند عوارض کمتری تشکیل می‌کنند که این جهت می‌بشود بار کمتر بر شانه نظام سلامت سرزمین قرار گیرد.

او گفت: انسولین در سال ۱۹۲۰ کشف شد که این اختراع تحول بزرگی در دنیای پزشکی تشکیل کرد در واقع تا آن زمان چون دیابت درمان درستی نداشت عوارض بسیاری به جستوجو داشت و افراد بسیاری بر تاثییر عوارض آن از دنیا می‌رفتند اما به مرور زمان، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که با جابه‌جا کردن اسیدهای آمینه، کارکرد انسولین در بدن بهتر می‌بشود و افراد دیابتی کمتر دچار کم شدن قند خواهد شد.

کلباسی اضافه کرد: از قرن ۱۹ میلادی در واقع انسولین‌های تازه به بازار آمدند و این علم، هر روز پیشرفت بیشتری کرد و داروهای جدیدتری داخل بازار شد که شرایط را برای دیابتی‌ها سهل‌تر می‌کرد. اکنون نیز در ادامه این پیشرفت‌ها، انسولین‌هایی داخل بازار شده‌است که تاثییر ماندگاری بالایی دارد و تاثییر آن تا ۴۸ ساعت در بدن افراد باقی می‌ماند. اما آنچه که در رابطه این انسولین‌ها باید بگوییم این است که برای آنکه عدل را در دسترسی به این دارو برای همه فراهم کنیم باید این دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرد تا همه بتوانند از این دارو منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
مطلب مشترک امام‌جمعه و استاندار ایلام به مناسبت ۱۲ فروردین_تاشکن
آخرین مطالب

به حرف های رئیس هیأت مدیره انجمن دیابت، با اهمیت ترین کار این انجمن، آموزش به مردم است و در این مورد گفت: هم پزشکان باید با داروهای جدیدی که داخل بازار می‌بشود آشنا شوند و هم مردم باید این داروها را بشناسند تا مطابق با نیازشان از آن به درستی منفعت گیری کنند. در واقع باید این نوشته برای مسئولان نهادینه بشود که داروهای تازه دیابت، داروهای لوکس به شمار نمی‌روال و مصرف آنها می‌تواند تا نزدیک به بسیاری عوارض دیابت را افت دهد.

ادامه مطلب
آغاز فعالیت «سامانه بازار» برای ساماندهی دستفروشان تبریز



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها