خوش آمدید

مصرف روزانه مولتی ویتامین برای مغز سالمندان مفید است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مصرف روزانه مولتی ویتامین برای مغز سالمندان سودمند است – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، نتایج مشخص می کند که مصرف مولتی ویتامین‌ها می‌تواند به جلوگیری از از دست دادن حافظه و زوال شناختی آهسته در بین سالمندان پشتیبانی کند.

مصرف مولتی ویتامین به شکل روزانه پیری مغز را در قیاس با دارونما به مقدار دو سال افت داد.

با این حال محققان می‌گویند مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین به گمان زیادً سودمند است، اما اشکار نیست که آیا به گمان زیادً تأثیر بسیاری در افرادی که رژیم غذایی سالم دارند، خواهد داشت یا خیر.

دکتر «چیراگ ایواس»، محقق ارشد از بیمارستان عمومی ماساچوست، او گفت: «زوال شناختی یکی از با اهمیت ترین نگرانی‌های سلامتی برای زیاد تر سالمندان است و مکمل‌های روزانه مولتی ویتامین‌ها این پتانسیل را دارد که رویکردی دلنشین و در دسترس برای کند کردن پیری شناختی داشته باشد.»

ادامه مطلب
چراغ سبز ابوالفضل جلالی برای ماندن استقلال_تاشکن

در این مطالعه به بازدید این نوشته پرداخته شد که آیا مکمل خاص عصاره کاکائو، مولتی ویتامین یا هر دو امکان پذیر به افزایش سلامت پشتیبانی کن یا نه.

تجزیه و تحلیل بیشتر از ۵۰۰۰ شرکت‌کننده در سه کارآزمایی بالینی مجزا اما مرتبط، شواهد قوی از مزایا مصرف روزانه مولتی ویتامین‌ها به زمان دو تا سه سال برای کارکرد مغز و حافظه نشان داد.

ایواس در این باره او گفت: «متاآنالیز سه مطالعه شناختی جداگانه شواهد قوی و ثابتی اراعه می‌دهد که مصرف روزانه مولتی ویتامین حاوی بیشتر از ۲۰ ریزمغذی الزامی، به جلوگیری از از دست دادن حافظه و کند کردن زوال شناختی پشتیبانی می‌کند.»

ادامه مطلب
ایران با تحول ورزشگاه بازی با قطر مخالفت کرد



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها