خوش آمدید

سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها منتشر شد

سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها انتشار شد


دستورالعمل اجرایی بهبود حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع‌آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آن‌ها در سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی انتشار شد. در این دستورالعمل که همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مراعات آن می باشند،‌ اینطور آمده که درصورت خواست کاربران برای حذف داده‌های مرتبط از قبیل حذف حساب‌کاربری یا همه داده‌های مرتبط با فعالیت آنان، پلتفرم ها ملزم به تبعیت از دستور کاربران می باشند.

چندی پیش رئیس مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل جدیدی را برای حفاظت از داده‌های مردم در پلتفرم‌ها و سامانه‌ها ابلاغ کرد که جزییات آن انتشار نشده می بود. انتشار کردن عمومی این دستورالعمل عصر دیروز صورت گرفته و جزییات آن مشخص می کند که کلیه دستگاه‌های اجرایی تا دو ماه آینده موظف به پیروی از آن می باشند.

سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها انتشار شد ۲۴

بر پایه این سند دستگاه‌ها باید اشکار کنند کدام اقلام داده‌ای را و برای چه منظوری از کاربران دریافت و یا جمع‌آوری می‌کنند. در این عرصه و در زمان دریافت و جمع‌آوری، اقلام الزامی را از اقلام اختیاری تفکیک نموده و قابلیت انتخاب را برای کاربر در اراعه اطلاعات اختیاری فراهم کنند. دستگاه‌ها این چنین باید شیوه دریافت و جمع‌آوری اعم از دریافت مستقیم از کاربران و یا به‌ صورت غیرمستقیم و از طریق مشخصات تجهیزات و سامانه‌ها در اختیار کاربران را اشکار کنند. در نهایت دستگاه‌ها باید سپس از تحول این سیاست‌ها مجدداً رضایت کاربران را اخذ کنند.

ادامه مطلب
زمان پخش «فوتبال برتر» تحول کرد
1705825587 316 سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها
سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها انتشار شد ۲۵

در این سند آمده است که داده‌های مربوط به هویت کاربران که تبدیل شناسایی آن‌ها می‌بشود باید به‌صورت رمزنگاری شده ذخیره بشود. در تبصره ماده ۴ این دستورالعمل پافشاری شده که همه مسئولیت‌های حقوقی و قضایی نقض حریم خصوصی ناشی از عدم مراعات مقررات، برعهده اراعه‌دهنده خدمت وابسته خواهد می بود.

1705825587 904 سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها
سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها انتشار شد ۲۶

بنابر آن چه در این دستورالعمل آمده، داده‌های مربوط به هویت و اطلاعات شخصی کاربران که تبدیل شناسایی هویت ایشان می‌بشود، فقطً باید به طور رمزنگاری‌شده ذخیره بشود. دستورالعمل‌های مرتبط با سطوح و روشهای
رمزنگاری بر پایه ماموریت های تعیین‌شده در اسناد مصوب شورای عالی فضای مجازی سرزمین، توسط
دستگاه‌های مسئول ابلاغ می‌بشود.

ادامه مطلب
مروری بر کارکرد تصمیم‌گیران حوزه ICT در سال ۱۴۰۲_تاشکن

مقصد از تدوین این دستورالعمل، افت مخاطرات نقض حریم خصوصی کاربران و حمایتاز آن‌ها دربرابر تهدیدات سایبری گفتن شده با دقت به این که در این زمان دعوا‌های سایبری به پلتفرم‌ها و لو رفتن اطلاعات کاربران در فضای مجازی، تبدیل به اتفاقی مکرر شده است.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها