خوش آمدید

روند تلکوبانک‌ها به سمت پرداخت‌های اعتباری است

روال تلکوبانک‌ها به سمت پرداخت‌های اعتباری است

 نشست تخصصی «تلکو بانک ها، پیوند دو صنعت برای استخراج منبع های مشترک» ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ در جریان برگزاری نهمین نمایشگاه تراکنش ایران با اسپانسری شرکت مخابرات ایران و وجود نمایندگانی از همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست تخصصی سید میثم سیدصالحی معاون فناوری شرکت مخابرات ایران به گفتن مدیر این نشست تخصصی با مطرح این نوشته که تلکوبانک عملا زاییده مشترک دو صنعت بانک و تلکام است و به واسطه جنبه فعالیت های مشترک شان در سال های تازه و فعالیت های نوآورانه در این دو صنعت پیدایش یافته است، اظهار کرد: به جهت عملیاتی مفهوم جدیدی نیست و قدمت یک دهه ای دارد؛ اما یک وجه از همگرایی این دو صنعت ناشی از سختی تقاضا از سمت مشتریان یا کشش بازار برای اراعه خدمات نوین و فناورانه در هر دو صنعت بوده است.

 

* اپراتورهای تلکامی مدام در لبه تکنولوژی بوده‌اند
وی با گفتن این که شرکت های تلکامی مدام از دیرباز برای نگه داری و نگهداشت مشترکان خود تلاش داشته اند تا در لبه تکنولوژی باشند، ابراز کرد: دغدغه نگه داری مشترکان در سمت بانک ها نیز وجود دارد و این همگرایی می تواند در نهایت به اراعه سرویس های نوین، نرم و کم هزینه ختم بشود چون در ترند بین المللی، زیاد تر صنایع برای ادامه فعالیت های خود نیازمند تشکیل ارتباطی گسترده با شرکت های تلکامی می باشند.

ادامه مطلب
مدال نقره امیر خسروانی در پارادومیدانی
آخرین مطالب

 

سیدصالحی بعد از مطرح نوشته کلی و گفتن رویکرد این نشست تخصصی با مطرح این سوال که «در دنیا چه اتفاقی در حوزه تلکوبانک ها افتاده است؟»، به استقبال اعضای حاضر در پنل رفت. 

 

* تلکوبانکینگ در ایران نوشته جدی نیست؛ باید به سمت پرداخت‌های اعتباری رفت
مصطفی درجزی، مدیرکل کسب و کار سازمانی همراه اول نیز از دیگر اعضای کلیدی حاضر در پنل می بود که رویکرد سخن بگویید هایش معطوف به بازار داخلی و راهکارهای عملی همکاری بین بانک ها و اپراتورها می بود.

 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی با پافشاری بر این که «تلکوبانک» راهکاری برای دسترس پذیرتر کردن است، اظهار کرد: او گفت و گو تلکوبانک ها به علت این که خدمات بانکی را زیاد در دسترس قرار می دهند، چندان جای او گفت و گو در سرزمین ما ندارد چون هم خدمات بانکی فناورانه ای داریم و هم امکان منفعت گیری از خدمات بانکی در هر جایی فراهم است.

ادامه مطلب
انگلستان برای تکواندوکاران ایران روادید صادر نکرد

 

در واقع درجزی کاربرد تلکوبانکینگ را اختصاصی کشورهایی دانست که سرویس های مخابراتی پیشرفته اما شبکه بانکی نسبتا عقب مانده ای از منظر تکنولوژی داشتند.

 

اما در روبه رو مدیرکل کسب و کار سازمانی همراه اول مباحثی از قبیل «پرداخت های مالی بر بستر موبایل» را جزو بروزترین مباحث جاری در دنیا دانست که در جلسات تازه ITU نیز به آن پرداخته و نهایتا به این جمع بندی رسیدند که در این حوزه نیاز به رگولاتور جدا گانه از بانک و مخابرات وجود دارد.

 

وی با پافشاری بر این که «پرداخت های نقدی» در دنیا جایگاه خود را از دست داده و حتی در حمل و نقل های شهری نیز دیگر از مسافران پول نقد دریافت نمی بشود، گفت: برای حرکت مطابق این چارچوب جهانی، این اپراتورها می باشند که می توانند حتی با وجود تحریم های ظالمانه بین المللی، با سرویس رومینگ بین المللی خود امکان پرداخت غیرنقدی مسافران ایرانی که به خارج از سرزمین رفته اند را فراهم کنند.

 

اشاره درجزی به نوشته پرداخت های اعتباری و ابتکار عملی که اپراتورهای تلفن همراه در این حوزه دارند، علتشد تا به مزیت های اساسی اپراتورهای غالب تلفن همراه از قبیل «ضریب نفوذ بالا» و «سیمکارت های دائمی» نیز بپردازد و از آنها به گفتن پیش نیازهایی برای اراعه خدمات پرداختی خرد مبتنی بر موبایل یاد کند.

ادامه مطلب
گمانه زنی ها درمورد سریال های رمضانی ادامه دارد/پای «هفت سر اژدها» به شبکه سه باز می شود

 

وی این چنین یادآور شد: بیگ دیتا حاضر در اپراتورهای تلفن همراه سرزمین مزیتی است که می تواند به پشتیبانی صنعت بانکی سرزمین بیاید و به او گفت و گو «پرداخت اعتباری و خرد» رنگ و رویی ببخشد.

 

درجزی در این باره او گفت: به گفتن مثال همراه اول با در اختیار داشتن بیشتر از ۲۰ میلیون مشترک تلفن همراه دائمی، به راحتی می تواند او گفت و گو «توثیق» را راهبری کند و بر پایه اعتبار و حرکت مشترکان خود در شبکه، عمل به اراعه اعتبار به آنها و ترقی قوت خریدشان کند.

 

* به جستوجو حوزه‌هایی نظیر خرید اعتباری هستیم
باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل نیز که دیگر نماینده حاضر در این پنل از سمت اپراتورهای تلفن همراه می بود با گفتن این که مهم ترین مزیتی که اپراتورهای تلفن همراه می توانند برای بانک ها تشکیل کنند، افت هزینه های آنهاست، اظهار کرد: اگر این همکاری همین امروز شکل گیرد، اپراتورها با پیشنهاداتی که دارند می توانند تا پنج برابر از هزینه بانک ها بکاهند.

ادامه مطلب
از بین بردن محرومیت‌های تاریخی حوزه سلامت خراسان جنوبی با کار جهادی - تاشکن

 

وی گفت: این چنین فکر می کنیم توان تشکیل سوپر اپ های را در سرزمین داریم که هر آنچه موردنیاز بانک ها باشد، اراعه دهد و علاوه بر آن امنیت زیرساخت های ما نیز می تواند نظر زیاد دلنشین و پشتیبانی کننده ای برای اپراتورها باشد تا به این سمت همراه شوند.

 

در ادامه صمدی ورود ایرانسل به او گفت و گو بانکداری را فعلا از طریق کیف پول دیجیتال دانست و یادآور شد: تلاش کردیم این کار را بر پایه مجوزی که بانک مرکزی اراعه داد، پیش ببریم و به جستوجو ورود به حوزه های دیگر نظیر خرید اعتباری نیز هستیم.

 

* تلکوبانکینگ به مفهوم اراعه خدمات بانکی در قالب سرویس
بلال مدحج به گفتن مشاور حوزه تحول دیجیتال حاضر در این نشست که نیم نگاهی به روندهای جهانی داشت، گفت که «در دنیا حرکت از فراهم کنندگی سرویس های ارتباطی به سمت فراهم کنندگی سرویس های پلتفرمی است»؛ زمانیکه این اتفاق می افتد فراهم کننده سرویس پلتفرمی به گفتن یک فراهم کننده سرویس ابری  شناخته می بشود و عمل به اراعه خدمات بانکی در قالب سرویس (BaaS) می کند.

 

وی در ادامه تشریح روال فعالیت تلکوبانک ها و پافشاری بر جایگاه شرکت های تلکامی به گفتن بازیگران جدی حوزه های کیف پول و پرداخت، نیم نگاهی به مدل های کسب و کاری و درآمدی آنها در قالب های «The Mobile Money Wallet»، «The Niche Preposition»، «The Telco Neobank» و «The Super App» داشت که کاربست های آن در حال پیاده سازی و اجرا در اپراتورهای بین المللی است.

ادامه مطلب
دولت طلسم پنج ساله واردات خودرو را شکست

 

* مخابرات به جستوجو گسترش زیرساخت‌های ابری است

امیررضا مغازه ای، مدیرکل یکپارچه سازی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران هم ضمن همراهی و قبول سخن بگویید های مدیران همراه اول و ایرانسل و دیدگاه آنها به این صنعت، به گفتن عمل های کلیدی مخابرات برای بسترسازی و گسترش زیرساخت های ارتباطی که می تواند پشتیبانی کننده به نوشته او گفت و گو این نشست باشد، پرداخت.

 

وی اظهار کرد: شرکت مخابرات در حال فراهم کردن بستر ابری روی فیبرنوری برای از بین بردن دغدغه های بانک ها و شرکت های پرداختی است و به زودی تفاوت چشم گیر آن را در قسمت سرویس هایی که مبتنی بر ابر اراعه خواهد شد، حس می کنیم.

 

در آخر این نشست که با اراعه مفاهیم و موضوعات متنوعی در عرصه پرداخت‌های اعتباری، موبایل بانکینگ، امتیازدهی اعتباری از طریق شبکه موبایل و… همراه می بود، ضمن اراعه جمع بندی و اظهار آمادگی اپراتورهای تلفن همراه برای ورود به مباحث نوین و پشتیبانی به صنعت بانکی، فضای تعامل شرکت کنندگان در نشست با اعضای حاضر در پنل نیز فراهم شد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها