خوش آمدید

جاذبه های گردشگری استان سمنان را بشناسید/ سفر به سرزمین عارفان با تلویزیون

جاذبه های گردشگری استان سمنان را بشناسید/ سفر به سرزمین عارفان با تلویزیون


به نقل از ، بسته تصویری «سمنان» جشنواره‌ای از بهترین مستندهای تشکیل شده درمورد این استان است که  از شنبه ۳۰ دی تا پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌بشود و تکرارش روز سپس ساعت ۱۰ خواهد می بود.

مستند «دالان بهشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسن عابدی نژاد به معارفه بسطام و مجموعه تاریخی بایزید بسطامی در سمنان پرداخته و شنبه و یکشنبه (۳۰ دی و ۱ بهمن) ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌بشود. این مستند در دو تکه ۵۰ دقیقه‌ای تهیه شده و با منفعت گیری از نمود‌های اختصاصی دیجیتالی، تاریخ چند هزارساله شهر بسطام و زندگی عرفای نامدار این شهر را بازدید می‌کند.

«گلیچ» هنر دست زنان روستا

مستند «پریزاد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری، محصول سیمای استان سمنان با نگاهی داستانی به معارفه «گلیچ » از هنرهای دستی زنان روستای چاشم می‌پردازد.

ادامه مطلب
پرداخت مطالبات مهر ماه داروخانه‌ها در چند روز آینده - تاشکن
آخرین مطالب

«گلیچ» نوعی گلیم است که تنها در منطقه چاشم بافته می‌بشود. افسانه‌ها و قصه‌های زیبایی از مادران و مادربزرگ‌های چاشمی در این باره روایت می‌بشود.

پریزاد بهترین مستند چهل و نهمین جشنواره ملل اتریش (Fon) شناخته شد و نشان lenz award لنزینگ اتریش را دریافت کرده است. این مستند دوشنبه ۲ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌بشود.

مستند «به رنگ پسته» هم به شهر دامغان و پسته، محصول زراعی و مرحله های تشکیل آن پرداخته و دوشنبه ۲ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌بشود.

نمک درمانی در «شور شیرین»

«شور شیرین» به کارگردانی محمد جلیل اسکندرزاده، فیلمساز شاهرودی، تشکیل سیمای استان سمنان با نگاهی اختصاصی به منبع های نمک استان سمنان و کاربردهای آن ساخته شده و راوی قصه نمک است. این مستند سه‌شنبه ۳ بهمن ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

ادامه مطلب
ما تیم شرمنده نیستیم/حتما قهرمان می‌شویم_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

عکس زندگی عشایر ایل سنگسر

مستند «رد پای ایل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین بالویی اقتصاد مقاومتی را در زندگانی عشایر ایل سنگسر بازدید می‌کند. این مستند چهارشنبه ۴ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌بشود.

روایت زندگی عاشقانه مرید و مراد 

مستند «مراد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله فخرو، برنده تندیس برنز  پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی” ورد فست هیوستون” آمریکا، قصه زندگی عاشقانه مرید و مراد است، زندگی‌ای که حقیقتش با معجزه پیوند خورده است.

این فیلم پیش‌تر نیز توانسته می بود با کنارزدن فیلم‌هایی از کشورهای کانادا، آمریکا و ایتالیا جایزه بهترین کارگردانی جشنواره “وسویوس”  ایتالیا و جایزه بهترین مستند مختصر پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی “ورد فست هیوستون” آمریکا در سال  ۲۰۲۲ را دریافت کند. این مستند پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌بشود و تکرارش روز سپس ساعت ۱۰ است.

ادامه مطلب
وزیر بهداشت شنونده مشکلات مردم می بشود - تاشکن

انتهای مطلب/ 



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها