خوش آمدید

واردات تویوتا کرولا

آشفتگی به واردات تویوتا کرولا رسید، چهار شرکت واردکننده و یک مدل ماشین!


مدتی پیش در دیجیاتو به نوشته آشفتگی در واردات خودروهای نیسان پرداختیم. تا بحال شش شرکت متقاضی واردات خودروهای نیسان می باشند. این آشفتگی اکنون در رابطه یک برند ژاپنی دیگر نیز تکرار شده است. تا به امروز چهار شرکت متقاضی واردات تویوتا کرولا در قالب نسخه‌های گوناگون شده‌اند.

نخستین شرکتی که عمل به واردات تویوتا کرولا کرد،‌ معین ماشین است که یقیناً برخی آن را با نام معین موتورز می‌شناسند. این شرکت طی دوره‌های قبلی واردکننده محصولات پورشه می بود اما با دقت به شرایط محدودکننده واردات،‌ تصمیم گرفته است تا تویوتا کرولا را برای اراعه به بازار ایران انتخاب کند. تا بحال دو نسخه از این ماشین توسط معین ماشین به بازار ایران اراعه شده‌اند که شامل تویوتا کرولا ۱.۲ و تویوتا کرولا ۱.۵ می باشند. هر دو این خودروها از نظر ظاهر،‌ تجهیزات و امکانات در یک سطح قرار می‌گیرند و تنها تفاوت آن‌ها در قسمت مشخصات فنی است.

ادامه مطلب
اغاز تحویل تویوتا کرولا 2023 توسط معین ماشین، از پورشه تا تویوتا + عکس

این چنین بخوانید: آشفتگی در واردات نیسان به ایران؛ چند شرکت مدعی اراعه نیسان می باشند؟

بااین‌حال معین ماشین در او گفت و گو واردات تویوتا کرولا تنها نیست. مدتی پیش اشکار شد که سایپا تصمیم دارد تا تویوتا کرولا هیبریدی را به بازار ایران اراعه کند. یقیناً مطابق رویه واردات ماشین توسط شرکت‌های بزرگ، این روال به کندی پیش می‌رود تا شرکتی دیگر بر سایپا پیشی بگیرد. شرکت برساوش اکنون با دو مدل از تویوتا لوین در سامانه یکپارچه حاضر شده است. این ماشین درحقیقت همان تویوتا کرولا است که اکنون با نامی متفاوت به بازار ایران رسیده است. دو نسخه از این ماشین اکنون در سامانه یکپارچه اراعه شده‌اند که شامل تویوتا لوین هیبریدی و تویوتا لوین با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژر می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت

آشفتگی در واردات تویوتا کرولا همه ندارد!

بااین‌حال روال آشفتگی در واردات تویوتا در اینجا آخر نمی‌یابد. شرکت تیوان نیز تصمیم گرفته است تا خود را به‌گفتن یکی از واردکنندگان این ماشین معارفه کند. یقیناً همه این شرکت‌ها تنها متقاضی واردات مدل کرولا نیستند و انتظار داریم در آینده مدل‌های شبیهی را به‌طور هم‌زمان داخل بازار کنند.

سازمان گسترش تجارت و وزارت صمت،‌ نهادهایی می باشند که مجوز واردات ماشین را به شرکت‌ها اراعه خواهند داد. همانند قبل،‌ این سوال پیش می‌آید که چطور چند شرکت به‌طور هم‌زمان می‌توانند یک ماشین را به سرزمین داخل کنند؟ آیا نمی‌توان به‌جای یک ماشین از یک برند،‌ چند ماشین شبیه از برندهای گوناگون را به بازار ایران اراعه کرد؟ هنگامی که چند شرکت به‌طور هم‌زمان یک ماشین را به بازار اراعه کنند،‌ دیگر توجیهی برای انجام امور بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد و انجام این کارها بی‌‌معنی است.

ادامه مطلب
وحید اسدی مدیر رادیو جوان شد
آشفتگی به واردات تویوتا کرولا رسید، چهار شرکت واردکننده و یک مدل ماشین! ۱۴

نوشته دیگر به زیرساخت اراعه خدمات بعد از فروش مربوط می‌بشود. آیا بهتر نیست به‌جای تنوع در واردات یک ماشین توسط شرکت‌های متفاوت،‌ آن‌ها را به اراعه خدمات بعد از فروش برای خودروهای وارداتی ملزم کنیم؟ این نوشته در رابطه خودروهای هیبریدی اهمیت بیشتری اشکار می‌کند،‌ چرا که تعمیر و نگهداری این خودروها حساسیت بیشتری را نیاز دارد. بااین‌وجود به نظر نمی‌رسد که این حرف های‌ها در دستور کار نهادهای مسئول قرار داشته باشد و به‌زودی ناظر آشفتگی در واردات مدل‌ها و برندهای دیگر نیز خواهیم می بود.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها