خوش آمدید

پیگیری کارت سوخت ماشین صفر

پیگیری کارت سوخت ماشین صفر


از نخستین روزهای سال ۱۴۰۲، روال تخصیص کارت سوخت به خودروهای صفرکیلومتر تحول کرد. براین مبنا مالکین خودروهای نوشماره یا همان صفرکیلومتر، بایستی بعد از تحویل ماشین به‌صورت جداگانه برای دریافت کارت سوخت عمل کنند. درنتیجه پیگیری کارت سوخت ماشین صفر به یکی از امور معمول بعد از دریافت ماشین تازه تبدیل شده است. در این مقاله آموزشی از دیجیاتو، نگاهی به روال دریافت کارت سوخت ماشین صفر و پیگیری آن توسط خواست‌کننده خواهیم داشت. بعد اگر به‌تازگی مالک یک ماشین صفرکیلومتر شده‌اید یا تصمیم خرید اتومبیلی تازه از شرکت‌های خودروسازی را دارید،‌ با ما همراه شوید.

پیگیری کارت سوخت ماشین صفر چطور انجام می‌بشود؟

برای پیگیری کارت سوخت ماشین صفر همانند خواست کارت سوخت المثنی یا ثبت‌نام کارت بنزین برای خودروهای دست دوم نوشماره نیازی به طی مرحله های اداری و مراجعه مستقیم به دفاتر پلیس+۱۰ نیست.

ادامه مطلب
نفت آبادان، بختیاری‌زاده را کنار گذاشت_تاشکن

مطابق حرف های «فاطمه کاهی»، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فرآیند صدور کارت هوشمند سوخت نسبت به سال‌های قبل و دوره اوج پاندمی کووید-۱۹ شدت بالاتری گرفته است. این فرآیند بین ۴۰ تا ۶۰ روز طول می‌کشد.

پیگیری کارت سوخت ماشین صفر ۱۴

پیگیری کارت سوخت هوشمند و صدور آن در دو قدم مهم توضیح داده شده است. در قدم اول به انواع راه حلهای پیگیری و در قدم دوم به نحوه دریافت کارت سوخت می‌پردازیم. مسئله قابل‌دقت این که استعلام موجودی کارت سوخت ماشین فقط با مراجعه به جایگاه‌های توزیع سوخت قابل انجام است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سهم آلودگی هوا و ذرات زیر ۲.۵ میکرون در مرگ و میر ایرانی ها - تاشکن

قدم اول

الف) پیگیری از طریق اینترنت: این کار با مراجعه به سایت www.epolice.ir و واردکردن اطلاعاتی همانند نوع و شماره پلاک ماشین در قسمت پیگیری کارت سوخت و دریافت شماره مرسوله مقدور است. بعد از آن باید به سایت شرکت پست به نشانی www.post.ir مراجعه کنید. درنهایت با واردکردن شماره مرسوله پستی برای خبر از منطقه‌ای که کارت سوخت به آنجا ارسال شده است به مقصد خود می‌رسید.

این چنین با واردکردن شماره VIN ماشین در سایت najatracking.post.ir می‌توانید از حالت کارت سوخت خود در پست مطلع شوید.

ب) پیگیری از طریق سامانه پیامکی: پیگیری کارت سوخت ماشین صفر از طریق ارسال کد VIN ماشین به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ در قالب  V*VINNUMBER

ج) پیگیری از طریق تلفن: پیگیری صدور کارت سوخت ماشین صفر از طریق تماس با پلیس ناجا به شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ و پیگیری ارسال کارت سوخت از طریق تماس با پست به شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰.

ادامه مطلب
برای تامین نیاز سرزمین، ناچار به افت کیفیت بنزین هستیم

د) پیگیری حضوری: پیگیری حضوری از طریق دفاتر پلیس+۱۰.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

قدم دوم پیگیری کارت سوخت ماشین صفر

بعد از خبر از منطقه پستی‌ که کارت سوخت به آنجا ارسال شده، می‌توانید با مراجعه به اداره پست موردنظر و اراعه مدارک شناسایی ماشین ازجمله کارت یا شناسنامه مالکیت و سند ماشین به‌علاوه کارت شناسایی معتبر مالک ماشین، کارت سوخت را از متصدی باجه پستی تحویل بگیرید.

هزینه صدور کارت سوخت ماشین صفر در همان باجه پستی توسط متصدی دریافت می‌بشود. یقیناً وجود شخص مالک ماشین برای دریافت کارت سوخت الزامی نیست. اراعه مدارک شناسایی مالک مهم ماشین توسط اشخاص دیگر مانعی برای تحویل کارت تشکیل نخواهد کرد.

ادامه مطلب
اغاز فرایند آزادسازی قیمت بنزین به‌صورت چراغ خاموش

اکنون راه مهم دریافت کارت سوخت ماشین صفر مراجعه حضوری به منطقه پستی محل سکونت است. اما شرکت پست شرایطی را در سایت خود فراهم کرده تا با واردکردن آدرس دقیق، کد پستی و پرداخت هزینه پست پیشتاز کارت سوخت را جلوی درب منزل تحویل بگیرید.

سؤالات متداول

اگر بعد از خرید یک ماشین صفرکیلومتر از بازار کارت سوخت را دریافت نکردیم،‌ چه کنیم؟

درصورتی‌که خودرویی صفرکیلومتر را از بازار خریداری کردید اما کارت سوخت به شما تحویل داده نشد، می‌توانید با منفعت گیری از کد VIN‌ ماشین و دیگر مدارک شناسایی برای دریافت این کارت عمل کنید.

زمان زمان صدور کارت سوخت المثنی چه مقدار است؟

صدور کارت سوخت المثنی به زمان بیشتری نسبت به کارت سوخت خودروهای نوشماره نیاز دارد. مسئولان ستاد سوخت و نهادهای دیگر این زمان را نزدیک به ۴۵ روز کاری گفتن کرده‌اند که معادل تقریبی دو الی سه ماه معمولی است.

ادامه مطلب
۸ ملاقات غیرمنتظره با فضایی‌ها در بازی‌های ویدئویی
مدارک ملزوم برای صدور کارت سوخت تازه چه می باشند؟

برای صدور کارت سوخت به مدارک شناسایی خودتان و اتومبیلی که در تملک شما است،‌ نیاز دارید. این مدارک شامل اسناد شناسایی صاحب ماشین، مدارک شناسایی ماشین، تکمیل فرم تعهدنامه، بیمه‌نامه ماشین،‌‌ آدرس و کدپستی مالک، شماره تلفن همراه و واریز فیش نقدی به حساب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می باشند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها