خوش آمدید

همه ویژه برنامه‌های انتخاباتی در تلویزیون/ از سریال «اثرانگشت» تا ویژه‌های انتخاباتی شبکه کودک و نوجوان

همه اختصاصی برنامه های انتخاباتی در تلویزیون/ از سریال «اثرانگشت» تا اختصاصی های انتخاباتی شبکه کودک و نوجوان


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، با دقت به در پیش‌بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، شبکه های تلویزیونی و مراکز معاونت سیمای صداوسیما در قالب ساختارهای متنوع و دلنشین، برنامه‌های اختصاصی انتخاباتی را تهیه و روانه آنتن کرده‌اند.

جزئیات این برنامه‌ها را به همراه زمان پخش در ادامه بخوانید:

دریافت آخرین اخبار ستادهای انتخاباتی هر استان با کتاب قانون در شبکه یک

«کتاب قانون» برنامه ترکیبی به طور رئالتی شو (واقع نما) با بازسازی فضای کلی مجلس و چالشی بین شرکت کنندگان در نقش نمایندگان کمیسیون های مجلس به روی آنتن خواهد رفت.

آشنایی با جایگاه مجلس و نقش آن در سرنوشت عمومی مردم، آشنایی با نقش تقنینی نمایندگان، آشنایی و ارایه نگرش به مردم درمورد مسائل مهم سرزمین، فهمیدن سختی و پیچیدگی مسائل و مشکلات سرزمین، ترویج فرهنگ او گفت‌و‌گو و آزاداندیشی از جمله اهداف این برنامه است. تهیه کننده «کتاب قانون» حسین قوی و کارگردان آن سعید ابوطالب است. این برنامه روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ پخش می‌بشود.

«جریان» برنامه‌ای او گفت‌و‌گومحور که با طراحی مناظره با وجود روشنفکران و حوزه دانشگاهی به مباحث انتخابات می‌پردازد. «جریان» روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۲۰ و پنجشنبه ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن می‌رود.

برنامه «صبح بخیر ایران» آخرین حالت و اخبار انتخابات در استان‌ها و روایت مردمی از انتخابات را روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶ صبح جستوجو خواهد کرد.

برقراری ارتباطات موثر در برنامه و ربط با استان‌ها و دریافت آخرین اخبار توسط مسئول ستاد انتخابات هر استان، گفتن اخبار انتخابات به طور رسمی و روزانه برای مراعات عدل و پرداختن به انتخابات و سهم دادن به هر استان، گفتن روایت مردمی انتخابات، کنشگران محلی، صیانت از صندوق‌ها، خاطره از انتخابات از جمله مواردی است که در برنامه «صبح بخیر ایران» خواهیم دید.

«ایران امروز» با نوشته و رویکرد انتخابات که به گفتن کارویژه و زنده با وجود چهره‌های گوناگون سیاسی، وجود میهمانان، گفتن نقطه نظرات روز های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن می‌رود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

به چالش کشیدن دانشگاه‌ها و انجمن‌های اسلامی و فعال کردن خانواده‌ها، روایت رؤسای مجالس در ادوار قبل، انتقال داده‌های سیاسی به مردم و بازدید فرایند انتخابات در دیگر کشورها از جمله اهداف این برنامه است.

برنامه ترکیبی «خانه ملت» با انعکاس حوزه کارکرد و نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی با نیم نگاهی به پیشنیه قانون‌گذاری و سیر تغیرات قانونی و نظام حقوقی و پارلمانی سرزمین و خبر‌‍رسانی درخصوص رخدادهای مجلس شورای اسلامی به روی آنتن می رود. «خانه ملت» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ پخش می‌بشود.

«پایش» هم با پرداختن به حوزه اقتصاد، تشکیل و دانش بنیان با رویکرد خبر‌رسانی، شفاف‌سازی و انتقادی، اهمیت قوانین و مصوبات اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نقش آن در سیاستگذاری‌های اقتصادی، خلاءهای قانونی برای حل مشکلات اقتصادی سرزمین، نقش کمیسیون‌های مجلس و برتری‌های اقتصادی از اختصاصی برنامه‌های انتخاباتی شبکه یک سیماست.

 بین برنامه‌های «امام امت»، «رهنما» و «مکتب» که گزیده‌ای از بیانات و سخنرانی‌های حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و بزرگان انقلاب اسلامی (شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مطهری و …) با موضوعات مرتبط با مجلس شورای اسلامی و کارگزاران نظام، هر روز قبل از اخبار  ۱۴ و ۲۱ روی آنتن می‌رود.

برنامه «سیمای خانواده» به نوشته بانوان به گفتن منادی انتخابات و خانواده به گفتن یکی از گروه‌های مرجع تعلق خواهد داشت. تشویق بانوان برای ترغیب و تشویق خانواده‌ها برای وجود در انتخابات، روایت زنان فعال و کنشگر در عرصه انتخابات از ابتدای انقلاب اسلامی تا بحال و دعوت مادران و زنان برای کنشگری در عرصه انتخابات از جمله موضوعاتی است که در «سیمای خانواده» نقل خواهد شد. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۴۵ پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
نرخ تورم به کانال ۳۰ درصد برگشت

مرور کارکرد ادوار مجلس در رابطه با جایگاه خانواده و زنان در جامعه در شبکه دو

«چند روایت معتبر» برنامه‌ای با محوریت پرداختن به چالش‌های گوناگون اجتماعی که با دقت به نوشته انتخابات و لزوم وجود حداکثری جامعه به این نوشته منعطف خواهد شد. این برنامه روزهای شنبه و یکشنبه حوالی ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌بشود.

مجله شباهنگی «مداربسته» بر پایه دوربین مخفی و دوربین مدار بسته است و در دو قسمت استودیویی و آیتمی لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان به ارمغان می‌‌آورد. این برنامه با دقت به نوشته انتخابات و داشتن حق رأی برای هر ایرانی می‌تواند در این مورد نظرات آحاد گوناگون جامعه به خصوص بانوان سرزمین را منعکس کند. «مداربسته» روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه حوالی ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می‌رود.

«صبحانه ایرانی» مجله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری است که در ایام منتهی به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری با دعوت از بانوان نخبه سرزمین به تبیین شراکت وجود زنان در انتخابات می‌پردازد. این برنامه روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷ صبح پخش می‌بشود.

برنامه «خط سوم» در ایام انتخابات به مرور کارکرد ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با جایگاه خانواده و زنان در جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم، مرور کارکرد ادوار مجلس درمورد قوانین زن و خانواده و ایده‌های حاضر طیف های سیاسی در رابطه با زنان، چگونگی راهیابی زنان به ساختار قوت در طیف‌های سیاسی، جریانات، احزاب و لیست‌های انتخاباتی، بازدید کارکرد فراکسیون زنان در ادوار گوناگون مجلس، پررنگ کردن کنش های مردمی زنان با نوشته انتخابات می پردازد. «خط سوم» چهارشنبه‌ها ساعت ۲۳ پخش می‌بشود.

برنامه‌های «نوسان» هر شب سپس از خبر۲۰:۳۰ و «پاورقی» از شنبه تا چهارشنبه هرشب ساعت ۱۹:۴۵ هم به نوشته انتخابات می‌پردازند.

برنامه تلویزیونی «نطق آزاد» با نوشته مطالبه‌گری از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌بشود.

در این برنامه که در دکور همانند‌سازی شده و نمادین مجلس شورای اسلامی ضبط می‌بشود، اقشار گوناگون مردم وجود اشکار کرده و به حالت نمادین در صحن علنی مجلس نطق‌های خود را گفتن می‌کنند. این نطق‌ها گفتن دغدغه‌ها و مشکلات اصناف، اقشار گوناگون مردم و مشاغل متفاوت از مردم همانند آتش‌نشانان، جمعیت هلال احمر، معلمان، کارگران و … است که به حالت مطالبه‌گری از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی نقل می‌بشود.

«نطق آزاد» که در مرکز سیمرغ به تهیه‌کنندگی مصطفی پورحامدی تهیه و تشکیل شده است روز های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌بشود.

شبکه سه؛ از جواب به شبهات و سؤالات تا پخش نماهنگ‌های اختصاصی برای افزایش شراکت مردمی

برنامه «سلام صبح بخیر» روزانه از کارشناسان مرتبط با انتخابات به گفتن میهمان برنامه دعوت می‌کند و این چنین به ترغیب مردم در شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌پردازد. این برنامه هر روز از ساعت ۹ صبح روی آنتن می‌رود.

«بدون توقف» برنامه‌ای گفتگو محور که با پرداختن به مسائل حوالی مجلس شورای اسلامی و نیز جواب به شبهات و سئوالات  نقل  شده در جامعه با محوریت مجلس و کارکرد آن می پردازد. این برنامه هر روز از ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.

«گزارش روز» با تهیه گزارش های مرتبط با انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و نماهنگ‌های مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به روی آنتن شبکه سه می‌رود.

شبکه چهار و مناظره‌هایی درمورد انتخابات

برنامه «تقاطع» محفلی است برای گفتگوی آزاد با وجود دانشجویان، جوانان و فعالان رسانه، که بی‌پرده و شفاف به نقد کارکرد شورای نگهبان می‌پردازد. این برنامه بعد از تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان در ۱۵ دی، از ۱۷ دی به روی آنتن رفته و قرار است در ۱۵ تکه در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پخش آن ادامه یابد. ساعت پخش این برنامه ۲۲:۳۰ است.

ملزوم به ذکر است در ۵ تکه اول برنامه آقایان بهادری جهرمی، طحان نظیف و کدخدایی به گفتن میهمانان ثابت برنامه وجود دارند. این چنین تشکیل فصل فرد دیگر از این برنامه نیز برای پخش بعد از ۲۲ بهمن دور از انتظار نیست.

ادامه مطلب
ملی پوشان پرسپولیس کی به تمرینات باشگاه بازمی‌گردند؟

برنامه گفتگو محور «شیوه» نیز که با وجود مخالفین و موافقین موضوعات برنامه به طور مناظره اراعه می‌بشود، درمورد انتخابات، مناظراتی را برگزار خواهد کرد که با نزدیک تر شدن به روز انتخابات، با دعوت از کنشگران سیاسی و صاحب‌نظرانی که روی کنش قسمت نخبگانی جامعه تأثیر خواهند داشت، مناظره هایی را درمورد انتخابات در برنامه اراعه خواهد داد. برنامه «شیوه» روزهای جمعه و شنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌بشود.

مجموعه مستندهای «سیاحت غرب» نیز مستندهایی با موضوعاتی نظیر دستکاری آمریکا در انتخابات‌ سراسر دنیا؛ حساسیت ایالات‌متحده درمورد حفاظت و سلامت انتخابات آمریکا؛ بازنمایی رسانه‌های بین‌المللی درمورد وجود مردم در انتخابات دوره‌های قبل را پخش خواهد کرد. مستندهای «سیاحت غرب» روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح به روی آنتن شبکه می‌رود.

توانایی‌ای از قبل تا آینده با «برمودا»ی نسیم

در برنامه «برمودا» با اجرای کامران نجف‌زاده فضاهای گوناگون با میهمان‌های برنامه از قبل تا حال و از حال تا آینده توانایی می‌بشود و در نهایت مهمان در روبه رو با قضاوت مخاطب قرار می‌گیرد، در انتها با طراحی فضای شاد در برنامه، تماشاگر با حالی خوب و نگرشی مثبت همراه می ‌بشود. «برمودا» روز های شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

این چنین برنامه «نسیما» با رویکرد انتخاباتی در طول هفته ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌بشود.

مجموعه نمایشی طنز «یک و دو» مسائل سیاسی را به چالش خواهد کشید و از زاویه‌ای دیگر مسولیت ها و کارکرد مسولان را زیر ذره‌بین طنزپردازان خواهد برد. این مجموعه به کارگردانی آرمین قاسم‌زاده و نویسندگی امیر عضد از اواسط بهمن با اجرای امیر عضد و وجود بازیگران چهره حوزه طنز پخش خواهد شد.

خاطراتی از انتخابات در جبهه و او مباحثه با اساتید قرآنی در شبکه قرآن

برنام‌ های «انتخابات در جبهه»، «گفتار علامه مصباح یزدی»، «نکات ناب» و «ارمغان» که او مباحثه با رزمندگان دفاع مقدس درمورد انتخابات در ایام دفاع مقدس، بازدید نقش مردم در سرنوشت حکومت اسلامی، اشاراتی به انتخابات در قرآن و بازدید انتخابات از منظر دین اسلام می باشند، در جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما برای این ایام گنجانده شده است.

برنامه آرشیوی «صحیفه امام خمینی (ره)» به نقش و اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در امور سرزمین می پردازد، نیز روی آنتن می‌رود.

«کلام امام خمینی(ره)» در خصوص اهمیت وجود مردم در پای صندوق‌های رأی و بین برنامه های انتخاباتی در ۱۰ تکه شامل الزام شرکت در انتخابات از این شبکه پخش می‌بشود.

اختصاصی برنامه «روز انتخابات» به طور زنده به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه شامل ربط با ستاد انتخاباتی سرزمین و صندوق‌های مستقر در تهران و استان ها، مصاحبه با اساتید قرآنی و جامعه قرآنی سرزمین و دعوت حضوری از نخبگان حوزوی در برنامه و ربط تلفنی با اساتید سطوح عالی حوزه خواهد می بود.

برنامه او مباحثه محور «آرمان» انتخابات از منظر قرآن و روایات را با وجود کارشناسان بازدید می‌کند.

برنامه «دخترانه» او گفت و گوی انتخاباتی دختران فعال و مومنه با بازدید مسائل و چالش های انتخاباتی پیش رو خواهد می بود.

برنامه او گفت و گو محور «بینا» با محوریت شراکت سیاسی در اسلام با وجود نخبگان دینی و رویکرد انتخاباتی تهیه و تدارک دیده شده است که روزهای فرد ساعت ۲۲ پخش می بشود.                              

برنامه ترکیبی «تراز» به معارفه و بسط قانون گذاری قرآنی می پردازد. بایدها، علت ها، هست ها از جامعه آرمانی تا حقیقت های جامعه را گفتن و به بازدید قوانین جمهوری اسلامی با قرآن و اسلام می پردازد.

برنامه گزارشی «نقش من» تشویق مردم به شراکت های اجتماعی بر پایه بیانیه قدم دوم انقلاب است.

برنامه «واقع نگار سفرقند» با نوشته انتخابات، برگزاری انتخابات دانش آموزی در یک مدرسه را با همه اتفاقات تلخ و شیرین آن به عکس می‌کشد.

پخش تلاوت‌هایی مشابه با نوشته انتخاب، تعیین سرنوشت، فرد اصلح، هم از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن در ایام انتخابات است.

ادامه مطلب
سامسونگ به‌زودی از حافظه‌های GDDR7 فوق سریع خود رونمایی می‌کند

اهمیت انتخابات در مدرسه تلویزیونی ایران 

برنامه او گفت‌و‌گو محور «و اما امروز» در رابطه انتخابات هر روز از ساعت ۷ تا ۱۱:۳۰ صبح روی آنتن می‌رود.

موشن گرافی «مدرسه تلویزیونی ایران» نیز که در خصوص اهمیت انتخابات از جامعه‌های کوچک همچون مدرسه تا سرزمین است، روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

نهادهای مسئول در برگزاری انتخابات و بانوان موفق میهمانان شبکه تهران

«مثبت تهران بیست» هر هفته شنبه‌ها ساعت ۲۰ اختصاصی انتخابات روی آنتن می‌رود.

برنامه «مهربانو» هم میزبان بانوان موفقی است که در خصوص انتخابات در ابعاد گوناگون او مباحثه می‌کنند.

برنامه ترکیبی «سلام تهران» با قسمت های اختصاصی انتخابات و پخش پلی بک‌های انتخاباتی روز های شنبه تا چهارشنبه  ساعت ۶:۳۰ صبح به روی آنتن می‌رود.

مستندهای گزارشی «در شهر» و «در استان» گزارشی از رویدادها، مراسم و جلسات مربوط به برگزاری انتخابات، گزارش مردمی از سطح شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را پخش می‌کند. این برنامه‌ها ساعات ۱۱:۴۰صبح، ۱۶:۱۰ و ۲۴ پخش می‌بشود.

«تهران بیست» هم با موضوعات انتخابات تدارکاتی دیده است.

شبکه افق و بازدید سیر انتخابات مجلس 

برنامه ترکیبی «جهان آرا» که حوالی مسائل جاری سرزمین در زمان پیش ثبت نام انتخابات مجلس خواهد می بود، روزهای زوج ساعت ۲۲ پخش می‌بشود.

فصل تازه مسابقه «رخداد» با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ بهمن هر شب ساعت ۱۸ پخش می‌بشود.

«موشن گرافی»های مختصر در رابطه با کارکردهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و تصمیمات اختصاصی و اثرگذار نیز روی آنتن می‌رود.

در اختصاصی برنامه انتخابات با دعوت از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به سیر انتخابات مجلس و این چنین افراد مؤثر و اثرگذار در دوره‌های گوناگون مجلس و سیاستمداران پرداخته خواهد شد. این چنین در این برنامه به اهمیت انتخابات مجلس و نقش آن در سرنوشت سرزمین و تصمیمات سرزمین پرداخته می‌بشود.

برنامه «فرامتن» مرتبط با اخبار روز، مشتمل بر قسمت‌های خبر خوب، میز فرهنگی و میز مهم که در آن یکی از مطالبات مردم در او مباحثه با مسئولان به او گفت و گو گذاشته می‌بشود. این برنامه از زمان پیش ثبت نام انتخابات مجلس به نوشته انتخابات پرداخته و در ادامه نیز به طور اختصاصی به این نوشته خواهد پرداخت. «فرامتن» روز های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌رود.

برنامه ترکیبی «خونه خودتونه» در ایام انتخابات مردم را برای شراکت تشویق می‌کند و تصمیمات مجلس در حوزه خانواده در سال های تازه را مورد بازدید قرار می‌دهد. برنامه «خونه خودتونه» روز های شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ از قاب افق سیما پخش می‌بشود.

روایت یک خبرنگار جستجوگر در شبکه مستند

«خانه ملت» مستندی است که با وجود یک خبرنگار جستجوگر روایتی از مسیر انتخابات با مرور ادوار قبل مجلس و وجود کارشناسان در هر تکه را نمایش می‌دهد. «خانه ملت» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می‌رود.

مطالبات نوجوانان از  مجلس دوازدهم تا برنامه‌ای اختصاصی «رأی اولی‌ها» در شبکه امید

برنامه او گفت‌وگومحور «هم ارتفاع» که در آن نوجوانان مطالبات و سؤالات خود را با مسئولان و کارشناسان حوزه‌های گوناگون نقل خواهند کرد. دستاوردهای مجلس شورای اسلامی، مجلس و مسائل کلان سرزمین، چالش‌های مجلس، رابطه آزادی و مجلس، هویت مجلس و دیگر موضوعات مرتبط با انتخابات از محورهای این او گفت‌و‌گوها خواهد می بود. این برنامه از ۲۵ بهمن تا ۱۱ اسفند هر شب ساعت ۲۳ پخش می‌بشود.

برنامه ترکیبی «باشگاه امید» با فضایی شاد و کاربردی، با کارشناسان حوزه نوجوان در مناسبت‌های گوناگون او مباحثه می‌کند. در این فصل با طراحی بچه‌های باشگاه امید، چند چالش برای میهمان و مجری تعریف شده است که قالب او گفت‌و‌گوی متغیری را شکل می‌دهد. این برنامه قسمت‌های مختلفی همچون مصاحبه خیابانی، کاریکاتور، استندآپ، او گفت‌و‌گو با نام آشنایان دارد که در ایام انتخابات روی آنتن می‌رود. «باشگاه امید» روز‌های شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۰ پخش می‌بشود.

مسابقه تلفنی «راز جزیره» با قسمت‌های متنوع شامل بازی‌های فکری، جورچین، سوال‌های تصویری در موضوعات گوناگون تلاش دارد اطلاعات عمومی نوجوانان را ارتقاء دهد و با تشکیل سرگرمی اوقات مفرحی را برای آنان به ارمغان بیاورد. «راز جزیره» که روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸ روی آنتن می‌رود، در ایام انتخابات نیز با نقل کردن سوال‌های مربوط به انتخابات مجلس، نوجوانان را با روال برگزاری انتخابات آشنا خواهد کرد.

ادامه مطلب
قیمت بازار متا در حال رسیدن به یک تریلیون دلار است

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسیدن به سن حق رای نوجوانان و جوانان سرزمین شبکه امید برنامه‌ای را با گفتن «رأی اولی‌ها» را روی آنتن می‌برد. با دقت به ایـنکـه تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان سرزمین را رأی اولی‌ها راه اندازی خواهند داد، این گروه سنّی نـقش بـسیار تعیین‌کننده‌ای در انتخابات و سرنوشت سرزمین دارند. «رأی اولی‌ها» از اغاز بهمن، روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۹:۴۵ پخش می‌بشود.

برنامه ترکیبی «نیمکت» در حوزه جوانان و نوجوانان ایرانی است که دستاوردهای سرزمین را در قاب نمایش به مخاطبان نوجوان اراعه می‌دهد. «نیمکت» از اغاز بهمن، هر روز ساعت ۱۷ پخش می‌بشود.

«برقرار»ی شبکه کودک برای انتخاب

برنامه ترکیبی «برقرار» که در محیط یک مدرسه است و دانش‌آموزان در رابطه پیشرفت‌های ایران او گفت‌و‌گو می‌کنند. این برنامه در ۱۰ تکه فضای مدرسه، انتخابات شورای دانش آموزی و انتخابات شورا را مورد بازدید قرار می‌دهد. «برقرار» از ۱ تا ۱۱ اسفند، هر روز ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن می‌رود.

توقع نظام سلامت از مجلس دوازدهم در شبکه سلامت

برنامه ترکیبی و گفتگو محور «نبض انتخاب» با نوشته او گفت و گو با نمایندگان ادوار قبل مجلس و مسئولان مرتبط با حوزه سلامت با نگاه مثبت به انتخابات به روی آنتن می‌رود.

برنامه ترکیبی «سلام انتخاب» با پزشکان یا اعضای کمیسیون بهداشت مجلس که در ادوار قبل در مجلس وجود داشتند او گفت‌و‌گو می‌کند و خاطرات شان در زمان وجود در مجلس را از زبانشان خواهیم شنید.

پویانمایی «چراغ زرد» با نوشته انتخاب به طور غیرمستقیم به نوشته انتخابات مرتبط می بشود. این پویانمایی در فواصل برنامه‌ها پخش می‌بشود.

در برنامه «کشیک سلامت» از مهمان ها در حوزه نظام سلامت سؤالاتی پرسیده می‌بشود. در این برنامه چالشی سؤالاتی همچون توقع نظام سلامت از مجلس دوازدهم و قوانین مورد نیاز و بر زمین مانده‌ای که نظام سلامت به آنها نیاز دارد جواب داده می‌بشود.

جواب به شبهات نقل شده از سوی شبکه‌های فارسی معاند در شبکه جام‌جم

مجله اقتصادی «زمان» با بازدید مصوبات مجلس حوالی تشکیل زمان‌های اقتصادی در داخل سرزمین به ایرانیان خارج از سرزمین و برنامه او گفت‌وگومحور «کنکاش» جواب به شبهات نقل شده از سوی شبکه‌های فارسی زبان معاند در خصوص کارکرد مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، از برنامه‌های انتخاباتی شبکه جام‌جم است که شنبه‌ها ساعت ۲۰ به روی آنتن می‌رود.

پویانمایی‌هایی با مضمون انتخابات

مرکز پویانمایی صبا در ایام منتهی به انتخابات، آثاری متفاوت و اثرگذار را در قالب پویانمایی برای پخش از شبکه‌های گوناگون سیما تدارک دیده است.

پویانمایی تازه «آگاهی زیاد تر، انتخاب بهتر» به تهیه‌کنندگی میلاد شاه جانی در ۱۳ تکه تهیه و تشکیل می‌بشود. این مجموعه پویانمایی به ماموریت های مجلس به اختصاصی کمیسیون‌های مجلس می‌پردازد و در دو تکه آن به ماموریت های مجلس خبرگان رهبری پرداخته می‌بشود.

انیمیشن «ماجراهای آقای شهروندی» به تهیه‌کنندگی شهرام شیرزادی در۱۳ تکه ۲ دقیقه‌ای و با تکنیک دوبعدی تشکیل شده است. محورهای این پویانمایی عبارت هستند از چگونگی یک انتخاب درست در زندگی، اهمیت انتخابات درست و آگاهانه از منظر ماموریت شهروندی، مزایای مشورت کردن و نقش خانواده در انتخاب درست و بهتر، منفعت گیری از مشاور در تصمیم‌گیری‌ها، فریب نخوردن در فضای مجازی، تأثیر وجود مردم در آینده جامعه و غیره … است.

پویانمایی «آقا معلم و بچه‌ها» به تهیه‌کنندگی داوود حدیثی است. این انیمیشن در ۱۳ تکه ۲ دقیقه‌ای و با تکنیک کات اوت تهیه شده و محورهای مهم آن شامل: گفتن شرایط یک انتخابات سالم اعم از الزامات وجود در انتخابات، فضای انتخابات سالم، شرایط انتخاب کننده سالم، شرایط انتخاب شونده سالم، انتخابات یکی از اصول اساسی برای نگه داری انسجام ملی و امنیت ملی است.

پویانمایی «شکرستان» که به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی برای مخاطب عام، به تعداد ۱۳ برنامه ۲ دقیقه‌ای با نوشته انتخابات ساخته شده است و دربرگیرنده، موضوعاتی از جمله انتخابات و گفتن مباحثی همچون چگونگی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، بازدید عوامل اثرگذار بر حرکت انتخاباتی مردم، احترام و نگه داری حرمت کاندیداها، گفتن مطالبات مردم و … است.

ادامه مطلب
اطلاعیه دوم سپاهان هم در اعتراض به کمیته انضباطی منتشر شد

مجموعه پویانمایی تشکیل شده در قالب یک بسته برای پخش از شبکه‌های سیما تدارک دیده است که کم کم پخش خواهد شد.

«نطق آزاد» سیمرغ برای انتخابات

برنامه «نطق آزاد» به گفتن مسایل و مشکلات و مطالبات اقشار و اصناف گوناگون از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی مصطفی پورحامدی از شبکه دو سیما  پخش می‌بشود.

برنامه «اما و اگر» بازدید متفاوت پرونده های گوناگون در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و… است که در ایام انتخابات منعطف شده و با مقصد تأثیرگذاری و افزایش امید در مخاطب روی آنتن می‌رود. تهیه‌کننده و مجری این برنامه سیدمحمدعلی صدری‌نیا است.

مجموعه نمایشی طنز «یک و دو» مسایل سیاسی را به چالش خواهد کشید و از زاویه‌ای دیگر مسئولیت‌ها و کارکرد مسئولان را زیر ذره بین طنزپردازان خواهد برد. این مجموعه نمایشی از اواسط بهمن با اجرای امیر عضد و وجود بازیگران چهره حوزه طنز پخش می‌بشود.

«تاثییر انگشت» سیمافیلم در انتخابات

مینی سریال «تاثییر انگشت » در ۴ تکه پشت پرده برگزاری عادلانه انتخابات را نمایش می‌دهد. این سریال در ایام انتخابات روی آنتن می‌رود.

تولیداتی مختصر با محوریت «تاریخچه شکل گیری صندوق رای» در دانشگاه ها

موشن گرافی «دو فوریت» به گفتن قوانین مجلس شورای اسلامی که در جهت بهتر شدن، رفاه و آسایش مردم به تصویب رسیده است، می‌پردازد.

موشن گرافی «صراط» برش‌هایی از سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و بزرگان در رابطه اهمیت انتخابات را نمایش می‌دهد.

موشن گرافی «مجلس در راس امور است» قوانین مجلس، شخصیت‌های شهید مجلس و این چنین اماکن معروف رأی‌گیری را به عکس می‌کشد.

«نشاط علمی» با نوشته دانشگاه است که در آن شور و نشاط علمی جوانان سرزمین در محیط دانشگاهی پررنگ نشان داده می‌بشود.

«روستاها در انتخابات» با نوشته جوانان فعال و منتخب دهیاری‌های سرزمین، «قوانین کاربردی و ملموس» با نوشته قوانین کاربردی و ملموس مصوب مجلس طی دوره‌های گوناگون مجالس شورای اسلامی از دیگر تولیدات این مرکز در ایام انتخابات است.

«انتخابات در اماکن» آمار برگزاری انتخابات در برخی اماکن همانند حسینیه ارشاد، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، حضرت معصومه (س) و بارگاه حضرت امام رضا(ع) و «روستاهای کوچک» آمار رأی‌ها در روستاهای کوچک را به عکس می‌کشد.

«معارفه علمای خبرگان» در خصوص تاریخچه مجلس خبرگان رهبری مبتنی بر تصاویر آرشیوی، «سقوط رجال» بازدید خاطرات رجال  پهلوی از انتخابات، مستند «مردم ناظر» روایتی از شخصیت‌های مردمی که از سال‌های قدیم ناظر برانتخابات بوده‌اند، «صفر تا صد» بازدید روال صفر تا صد انتخابات از زمان ثبت‌نام تا شمارش، «حوزه انتخابی استان‌ها»  معارفه آماری استان‌ها به لحاظ حوزه‌های انتخاباتی، «رأی، صعب العبور» اخذ رأی در مناطق دور افتاده صعب العبور، «کاندیدای قدیمی» او گفت‌و‌گو با نامزدهای ادوار قبل و «نمایندگان شهید» بین برنامه‌ای که درمورد نمایندگانی است که به فیض رفیع شهادت نائل آمدند، روی آنتن شبکه‌ها می‌رود.

«شهدای رأی‌گیری» درمورد عوامل اجرایی انتخابات که در جریان رأی‌گیری به فیض رفیع شهادت نائل آمدند، «پشت درب» روایت مردمی که برای حل مشکلاتشان به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند، نیز در این ایام پخش می‌بشود.

«روال شکل‌گیری» تاریخچه شکل‌گیری صندوق رأی، انتخابات مجلس، قوانین کاربردی توسط مجالس قبل، بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات و مستندها و موشن گرافیک‌های مختصر با نوشته انتخابات نیز از دیگر تولیدات این مرکز است که روی آنتن می‌رود.

«مهر، تعرفه قدیمی» مهرهای قدیمی و تعرفه‌های رأی‌گیری قدیمی، مستند «انتخاب» درمورد انتخاب تعدادی از مردم شورای روستا که انتخاب شده و شورای دهیاری را دگرگون کرده است و «اختصاصی شورای نگهبان» بازدید جایگاه و فعالیت‌های شورای نگهبان و برنامه‌های مختصر تهییجی مربوط به انتخابات با منفعت گیری از منبع های آرشیوی از دیگر تدارکات این واحد برای انتخابات است.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها