خوش آمدید

ناراحتی «قدرت‌الله ایزدی» از تهیه‌کنندگانی که بازیگر اسپانسر می‌آورند/ زمان به عقب هم برگردد باز رشید می‌شوم

ناراحتی «قوت الله ایزدی» از تهیه کنندگانی که بازیگر اسپانسر می آورند/ زمان به عقب هم برگردد باز رشید می شوم


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، قوت‌الله ایزدی همان کاراکتر «رشید» که سال ها در صحنه تئاتر و قاب تلویزیون مردم کشورش را خنداند، اکنون دیگر پا به سن گذاشته؛ هنگامی با او سخن بگویید می‌کنیم دلِ پُری از کم‌لطفی‌های برخی از تهیه‌کنندگان دارد و جستوجوِ توانایی کارهای جدّی هم هست؛ اما در عین حال تا این مدت هم روحیه طنازانه‌اش زنده است.

او می‌گوید: بعد از سال ها تا این مدت مردم مرا در خیابان «رشید» صدا می زنند. این بازیگر و کمدین که زمان‌ها است در قاب تلویزیون دیده نمی‌بشود، علت این غیبت را فیلمنامه‌هایی می‌داند که بعضاً ضعیف‌اند یا تهیه‌کنندگانی که بازیگر اسپانسرها را ترجیح خواهند داد.

با قوت‌الله ایزدی لحظاتی به او مباحثه نشستیم و مشروح این گپ و او گفت را در ادامه بخوانید:

ایزدی در او مباحثه با خبرنگار تسنیم درمورد این که حرف های می بود «مردم نبودند رشید نمی‌شدم» پافشاری کرد: آنقدر مردم ابراز علاقه و محبت دارند که سپس از این همه سال که مرا رشید صدا می‌کنند غمگین نمی‌شوم. من نقش‌های فرد دیگر هم بازی کردم اما به علاقه و ذائقه مردم احترام می‌گذارم. من همیشه تلاش می‌کنم لبخند به روی لبانِ مردم بنشیند، برای مردم کار می‌کنم به همین خاطر غمگین نمی‌شوم.

ادامه مطلب
صعود ۲۶ پله زنان بسکتبالیست ایران در رنکینگ جهانی
آخرین مطالب

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم این مردم بودند که مرا به اینجا رساندند و اگر مردم نبودند رشیدی هم نبوده است. به همین خاطر است هنگامی از من می‌پرسند زمان به عقب برگردد دوست دارم چه جایگاهی در هنرمندی برایم اتفاق بیفتد؛ همین جایگاه را انتخاب می‌کنم. مردم مهم‌اند. هنرمند به همین ابراز علاقه‌ها و محبت‌ها زنده است. مردم از ما طنز می‌خواهند در موقعیتی که به هر حال برای مشکلات اقتصادی هم سختی‌هایی دارند ما ماموریت‌مان خنداندن و شاد کردن مردم است. تا مادامی که جان در بدن دارم تلاش می‌کنم این کار را درست انجام دهم.

ادامه مطلب
پوکو X6 Neo معارفه شد؛ مشخصات + قیمت

او در جواب به این سوال که چرا مدتی است با تلویزیون همکاری نداشتید، او گفت: حتماً مطرح‌ها و فیلمنامه‌ها خوب باشد و یقیناً شرایط کار هم فراهم بشود. چرا که اخیراً کاری ۹۰ قسمتی از شبکه سه به من نظر شد یا چند کار دیگر نتوانستم بپذیرم چون اولاً نمی‌توانم به سبکِ برخی از دوستان چندین کار را با هم قبول کنم، چون دوست دارم کاری را همه کنم و سپس به سراغ کارِ فرد دیگر بروم. ثانیاً یک کار سینمایی داشتم به نام «آن دو» که به جشنواره فجر نرسید اما به زندگی‌نامه یک سردار شهید که متعلق به چهارمحال و بختیاری است پرداخته و من دوست داشتم این نقشِ جدّی بسیجی را توانایی کنم.

ایزدی با اشاره به کم‌لطفی‌ها و بی‌تعهدی‌هایی برخی از تهیه‌کنندگان به خبرنگار تسنیم او گفت: بعضاً شده با سریال یا فیلمی به قرارداد هم رسیدیم اما یک دستمزدی خواسته‌ایم که معقول بوده و بازیگران حرفه‌ای این چنین دستمزدهایی هم می‌گیرند نه آن دستمزدهای شگفت و غریب! اما به ما می‌گویند شما از شهرستان آمده‌اید و بازیگر شهرستانی هستید! به این علت این چنین دستمزدهایی نمی‌دهند و ترجیح‌شان این است با افرادی امروز کار کنند حتی پول خواهند داد؛ به آن‌ها بازیگر اسپانسر می‌گویند. متأسفانه بازیگری هم بلد نیستند و بازی‌هایی که متأسفانه خوب از آب درنمی‌آیند و به دل نمی‌نشینند را بدانید با پول و پارتی آمده‌اند.

ادامه مطلب
رئیس صدا و سیما از پشت صحنه «حسینیه معلی» بازدید کرد

او این چنین به تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکارانِ تئاتری اشاره کرد که ۱۰ شب روی صحنه رفته‌اند اما نه تنها پول‌شان را نگرفته‌اند بلکه آن طرفِ روبه رو که خواست‌دهنده بوده را نیز نتوانستند اشکار کنند؛ در واقع بعد از آخر تئاتر متواری شده است.

ایزدی در آخر ابراز امیدواری کرد که تلویزیون زیاد تر به سمتِ ساخت کارهای طنز برود تا خاطراتِ قبل تلویزیون با طنزهای قدیمی‌اش مجدد برای مردم تکرار بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون این چنین روی این نوشته پافشاری کرد که دولت بایستی کلاس‌های بازیگری را برای آن دسته از توانایی های جوانی که می‌توانند پرورش اشکار کنند و جان‌ تازه‌ای به بازیگری در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون بدهند. چرا که باید این مسیر درست طی بشود تا جوانان مستعدمان سپس از چند تاثییر کنار نروند و دیگر خبری از آنها نباشد. باید با پرورش درست و آموزش و آموزش برنامه‌ریزی شده اتفاقات خوبی در این حوزه هم برای جوانان مستعد هنرمندان بیفتد.

ادامه مطلب
13 مهر ماه بازی‌های لیگ برتر در هفته هفتم از سر گرفته می‌شود

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها