خوش آمدید

نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟


از جنگ جهانی دوم تا زیاد تر دوران جنگ سرد و تا عصر مدرن، ارتش ایالات متحده از ناوگان بمب افکن های دوربرد برای تضعیف، نابودی یا ارعاب نیروهای دشمنان شناخته شده خود منفعت گیری می کرد. اما همان طور که تکنولوژی کارکرد دنیای مدرن را تحول داده است، رویه جنگ ها را نیز تحول داده است و در عصر جنگ های بدون سرنشین و سلاح های هوشمند دوربرد، بمب افکن های هدایت شونده کمتر و کمتر سلاحی برگزیده و ارجح برای نیروی هوایی ایالات متحده می باشند.

نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟ ۲۶

این بدان معنی نیست که نیروی هوایی آمریکا و دیگر نیروهای مسلح این سرزمین دیگر از بمب افکن ها منفعت گیری نمی کنند. کاملاً برعکس این نوشته صادق است، اگر چه موجودی بمب افکن های آماده پرواز ایالات متحده به طور قابل درکی با آنچه در دوران اوج بمب افکن ها می بود، فاصله دارد. در حالی که این تعداد وقتی به هزاران فروند می رسید، این روزها ناوگان بمب افکن های نیروی هوایی ایالات متحده در حد صدها فروند است. یک بازدید سریع از هواپیماهایی که در وب سایت رسمی USAF فهرست شده اند به شما خواهد او گفت که این سرویس اکنون تنها ۱۴۰ بمب افکن در اختیار دارد که آماده ماموریت می باشند.

ادامه مطلب
احترام بسیاری برای ایران قائل هستم/اگر در این مسابقه ناکامی بخوریم، اتفاقی نمی‌افتد

مطابق گزارش های تازه، این تعداد در سال های آینده با افزایش تشکیل B – ۲۱ Raider که گسترش آن به تازگی همه شده و داخل تشکیل زیاد شده است، افزایش خواهد یافت. با این حال، حتی با وجود ناوگان کوچکی از Raider هایی که در راه می باشند، بمب افکن ها مسلماً دیگر برتری اول نیروهای مسلح ایالات متحده نیستند.

نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

نیروی هوایی آمریکا این روزها تنها از ۴ مدل بمب افکن منفعت گیری می کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پرسپولیسی‌ها تمرین را تحریم کردند

تنها سه مدل دیگر از بمب افکن ها در سایت نیروی هوایی ایالات متحده فهرست شده اند، در حالی که B-1B Lancer, B-2 Spiri و B-52H Stratofortress قسمت عمده ای از فهرست بمب افکن های نیروی هوایی ایالات متحده را راه اندازی می دهند و هر کدام مجموعه ای از توانایی های منحصر به فرد خود را دارند. نیروی هوایی از B-1B Lancer مافوق صوت به گفتن “ستون فقرات” ناوگان بمب افکن ها یاد می کند که شدت و طراحی صیقلی را با قابلیت حمل سنگین ترین محموله در بین همه بمب افکن های نیروی هوایی ترکیب می کند. آمریکا در دهه ۱۹۷۰ اغاز به گسترش این هواپیما کرد تا جانشین B – ۵۲ بشود. این بمب افکن اولین ماموریت های خود را در اواسط دهه ۱۹۸۰ انجام داد و حرف های می بشود که دارنده ۵۰ رکورد جهانی برای یک بمب افکن است و به گمان زیادً در آینده نزدیک بخشی از زرادخانه نیروی هوایی خواهد می بود.

ادامه مطلب
عکس العمل رسمی عراق به تجاوزات و دعوا بامدادی آمریکا به خاک این سرزمین
1705553330 213 نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟.webp
نیروی هوایی آمریکا چند بمب افکن دارد؟

یقیناً بمب افکن های دو سرنشینه B – ۲ Spirit به محض این که در اواخر دهه ۱۹۸۰ در ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده اغاز به کار کرد، به اسطوره ای در هوانوردی نظامی تبدیل شد و تعداد بسیاری آن را با لقب معروفش “بمب افکن پنهانکار” می شناختند.

همین نوشته در رابطه سرباز قدیمی این ناوگان یعنی B-52H Stratofortress نیز صدق می کند که یک مدل ارتقا یافته از B – ۵۲ افسانه ای است. بله، بزرگ تر و کندتر از هواپیمای دیگر است. اما اگر جه در شدت ضعیف تر است اما با قوت و توان حمل بار آن را جبران کرده و هم چنان گزینه انتخابی برای وقتی است که نیروهای آمریکایی می خواهند ضربه سختی به دشمن بزنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
تفاهم‌نامه همکاری ورزشی بین ایران و صربستان امضا شد



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها