خوش آمدید

جشنواره ملی معروف باید از هنرمندان و فیلمسازان مروج معروف حمایت کند

جشنواره ملی معروف باید از هنرمندان و فیلمسازان مروج معروف حمایتکند


به نقل از ، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی ترویج فرهنگ امر به معروف و نظارت بر اجرای آن را دو رسالت مهم و مهم ستاد برشمرد که قانون اشکار کرده و پافشاری کرد: ما با جشنواره ملی معروف به جستوجو انجام جامع این رسالت‌ها هستیم.  

وی با پافشاری بر این‌که در او گفت و گو نظارت بر اجرای فریضتین، قانون حمایتاز آمران به معروف، تشکل‌های مردمی و نظارت بر دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی را به گفتن ماموریت های ستاد امر به معروف معین کرده است، او گفت: تا بحال در او گفت و گو ترویج امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته است.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرزمین با گفتن این‌که در او گفت و گو ترویج فریضتین در دو حوزه عمومی و تخصصی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، او گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله کارهای ستاد امر به معروف در او گفت و گو ترویج عمومی فریضتین است که تا بحال نزدیک به ۲۰ هزار نفر در این دوره‌ها ثبت نام کرده و در حال طی آموزش‌ها می باشند.  

ادامه مطلب
سریال ده نمکی "+13" شد/ رونمایی از تیزر تازه

وی برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر عمل های ستاد امر به معروف برای ترویج امر به معروف گفت و یادآور شد: نشست‌های علمی با محوریت اساتید دانشگاه و کرسی‌های آزاداندیشی نیز با محوریت دانشجویان برگزار می‌بشود و تا آخر سال بیشتر از ۱۲۰ کرسی آزاداندیشی و نشست علمی در دانشگاه‌های سرزمین برگزار خواهد شد.  

این مقام مسئول برگزاری جشنواره ملی معروف را تلاش برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در حوزه تخصصی برشمرد و تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جستوجو ورود در عرصه هنر است، چرا که عصر تازه، عصر هنر است و بدون منفعت گیری از این ظرفیت نمی‌توان فرهنگ سازی در او گفت و گو فریضتین داشت.  

ادامه مطلب
پیشنهاد‌های تغذیه ای اختصاصی هوای آلوده/ غذاهای ضد التهاب بخورید - تاشکن

وی گسترش تولیدات رسانه‌ای در او گفت و گو امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف جشنواره ملی دانست و او گفت: هر چند در قدم نخست جشنواره به طور ملی برگزار می‌بشود، ولی نقطه مقصد آن برگزاری به طور بین‌المللی خواهد می بود.  جشنواره ملی معروف جشنواره سیاسی نیست. ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تلاش است تا از هنرمندان دغدغه مند حمایتکند. 

در ادامه پرویز فارسیجانی، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده با پافشاری بر استمرار جشنواره برای اثرگذاری زیاد تر او گفت: در او گفت و گو نوع ربط با هنرمندان باید به ظرافت ها و ویژگی ها دقت کرد و جشنواره از نوآوری، جذابیت و محتوای غنی سرشار باشد. یکی از مشکلات جشنواره‌ های جاری، ویترینی و زینتی شدن آن ها است. در حالی که جشنواره باید موج آفرین و اثرآفرین باشد. به همین علت اگر جشنواره ملی معروف می‌خواهد اثرگذار باشد، باید نگاه به آن کاملاً حرفه‌ای باشد.  

این کارگردان و تهیه کننده با اشاره به این که باید یکی از اهداف جشنواره، جذب جوانان هنرمند باشد، تصریح کرد: نظر بنده اقناعی و القائی عمل کردن با مدیریت خوب است. اکنون جریان معاند از عواطف افراد برای القای شبهه منفعت می‌برد، در حالی که متأسفانه هیچ نهادی پاسخگوی این مسائل نیست.  

ادامه مطلب
عکس العمل داروسازان به فروش اینترنتی دارو/ رویکرد سازمان نظام پزشکی - تاشکن

او گفت: جشنواره ملی معروف باید بر پایه مدار اعتدال حرکت کند تا بتواند مخاطب هنرمند را جذب خود کند. تلاش جشنواره باید دوری از افراط و تفریط باشد. جشنواره باید به جستوجو جریان سازی باشد و وقتی می تواند جریان ساز باشد که از محصولات فاخر رسانه ای حمایتکرده یا خود تشکیل کند.  

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دکتر مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با پافشاری بر اشکار شدن چرایی جشنواره خاطرنشان کرد: در او گفت و گو اجرا نیازمند نوآوری هستیم. به همین علت باید دایر وسیعی برای امر به معروف و نهی از منکر ببینیم.  

وی با اشاره به این که جشنواره ملی معروف می‌تواند در قدم اول متن پایه، صوت پایه و فیلم پایه باشد، او گفت: باید این جشنواره بتواند دایره امر به معروف و نهی از منکر را برای مخاطب هنرمند اشکار کند تا افراد بدانند با چه نگاهی به تشکیل رسانه‌ای در او گفت و گو فریضتین بپردازند.  

ادامه مطلب
بهترین فیلم های تاریخ سینما در رابطه تک تیراندازها

غلامرضا منتظمی، رئیس کنفرانس بین‌المللی افق نو نیز در سخنانی با گفتن تصریح بر این که دچار جنگ نرم و سخت هستیم، او گفت: در او گفت و گو جنگ سخت پیروزی های خوبی حاصل شده است، اما باید برای جنگ نرم تلاش بیشتری صورت گیرد.  

وی ضمن پافشاری بر منفعت گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی برای جشنواره ملی معروف او گفت: اکنون دچار جنگ بزرگ تاریخی و تمدنی هستیم و امیدواریم بتوان از ظرفیت این جشنواره برای تبیین این نوشته منفعت برد.

مسلم رحیمی، قائم مقام معاونت امور استان های صدا و سیما نیز از آمادگی رسانه ملی برای همکاری با جشنواره ملی معروف را خبرداد و تصریح کرد: جشنواره ملی معروف باید از هنرمندان و فیلم سازان مروج معروف حمایتکند. جشنواره ملی معروف حرکت مبارکی بوده و ما هم از آن حمایتخواهیم کرد.  

ادامه مطلب
والیبال نشسته بانوان ایران فینالیست شد_تاشکن

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی بر منفعت گیری از ظرفیت مساجد، نهادهای فرهنگی و دینی و… برای بالا بردن ظرفیت جشنواره ملی معروف پافشاری کرد.  

مهرداد توکلی، دبیر جشنواره ملی معروف نیز «حکمرانی عادلانه» را شعار این جشنواره دانست و گفتن داشت: برای جشنواره افق بین‌المللی در نظر گرفته شده و به جستوجو تهیه زیرساخت‌های آن هستیم.  

وی با اشاره به این که جشنواره ملی معروف دارای ۹ قسمت مهم است، تصریح کرد: این جشنواره نخستین جشنواره‌ ملی و بین‌المللی است که دارای قسمت هوش مصنوعی است. همین نوشته جهت شده تا رسانه‌های معاند نیز روی جشنواره تمرکز کرده و به تخریب آن بپردازند.  

توکلی این چنین از تدوین اسناسنامه جشنواره با مقصد گفتن اهداف، محورهای موضوعی و… خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با پرچمداری ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرزمین برگزار خواهد شد.  

در آخر این نشست، احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی معروف توسط حجت‌الاسلام دکتر طاهری آکردی اعطا شد.  

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها