خوش آمدید

بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم

بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر


پلتفرم پی‌سی یا همان کامپیوترهای شخصی؛ یکی از دوست داشتنی‌ترین پلتفرم‌هایی است که گیمرها به سراغش می‌روال. منتهی راستش را بخواهید، یکی از نقاط ضعف بزرگ این پلتفرم در قیاس با کنسول‌ها و حتی موبایل؛ حجم زیاد بالای بازی‌های کامپیوتری است. موضوعی که قطعا برای تعداد بسیاری از پی‌سی گیمرها تبدیل به چالشی غیرقابل تحمل شده و سوالی که نقل می‌بشود، این است که آیا می‌توان لیستی از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم داشت؟ آیا می‌توان بدون دردسر؛ بازی‌های باکیفیت و دوست داشتنی را روی پی‌سی توانایی کرد و دلواپس حجم آن‌ها نبوده است؟

این سوالات موضوعاتی می باشند که این مقاله از ویجیاتو تصمیم سخن بگویید درمورد‌شان را دارد. به این علت پیشنهاد می‌کنم که اگر پی‌سی گیمر هستید و به جستوجو لیستی از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم می‌گردید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سری به دنیای کشف‌نشده پلتفرم موبایل داشته باشیم و ۲۰ مورد از دلنشین‌ترین بازی‌ های کم حجم کامپیوتری را به شما معارفه کنیم. از سری جی‌تی‌ای بگیرید، تا عناوین استراتژیک و جدا گانه دوست داشتنی!

Grand Theft Auto: San Andreas


  • سال انتشار کردن: ۲۰۰۴
  • حجم: ۴.۷ گیگابات

در دنیای که بازی‌های راکستار حجمی بالا دارند، احتمالا بد نباشد که سری به یکی از دوست داشتنی‌ترین بازی‌های این استودیو دهیم. عنوانی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و از آن می‌توان به گفتن نمادی برای استودیوی راکستار یاد کرد. روی سخن بگویید‌ ما با بازی Grand Theft Auto: San Andreas است که با حجم ۴.۷ گیگاباتی؛ گزینه زیاد خوبی برای پی‌سی گیمرهاست و حتی با گذشت چیزی در نزدیک به ۲۰ سال از انتشار کردن این بازی؛ Grand Theft Auto: San Andreas هم چنان سخن برای گفتن دارد و می‌توان پی‌سی گیمرها را راضی نگه دارد.


نوشته پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چه مقدار است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

بازی دلنشین Grand Theft Auto: San Andreas داستانی شگفت انگیز، گرافیکی دوست داشتنی و حتی شخصیت‌پردازی بسیار‌ای را نیز به عکس می‌کشد که به نوعی جهت محبوبیت Grand Theft Auto: San Andreas شده‌اند. به این علت اگر به جستوجو بازی های کامپیوتری کم حجم هستید، باید نیم‌نگاهی به بازی دوست داشتنی جی‌تی‌ای سن آندریاس داشته باشید.

This War of Mine


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۴
  • حجم: ۵ گیگابایت

چه تصوری از جنگ دارید؟ اگر تصورتان از جنگ چیزی است که کال آو دیوتی و بتلفیلد به عکس می‌کشد؛ باید بگویم که سخت در اشتباهید. جنگ یکی از کثیف‌ترین و ازردهترین رویدادهای بشری است و بازی‌سازها نیز تلاش می‌کنند تا اقتباس‌های نسبتا خوبی از این رویدادها داشته باشند. اما بازی This War of Mine به جرئت یکی از متفاوت‌ترین توانایی‌های ویدئوگیمی است که شما می‌توانید از جنگ داشته باشید. جایی که شما باید تصمیمات بزرگی بگیرید و هر تصمیمی که در آن نقش داشته‌اید، سرنوشت افراد دیگر را تحت تاثییر قرار می‌دهد.

This War of Mine در سال ۲۰۱۴ توسط یک استودیوی جدا گانه ساخته شد. عنوانی که در آن زمان به جهت گیم‌پلی که داشت، زیاد مورد دقت قرار گرفت. This War of Mine از نظر نمود‌های بصری؛ روایت داستانی و حتی گیم‌پلی؛ یک گفتن فراموش‌نشدنی است و اگر به جستوجو بهترین بازی کم حجم کامپیوتری هستید، باید نگاهی به این بازی استراتژیک داشته باشید.

ادامه مطلب
برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در مقابل هتک حرمت کنندگان به قران قدرت بازدارندگی دارد

Stardew Valley


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۶
  • حجم: ۸۸۰ مگابایت

فرقی نمی‌کند که روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید، متاسفانه تعداد بسیاری از گیمرها باور دارند که بازی‌های جدا گانه نمی توانند دوست داشتنی باشند و آن‌ها باید برای داشتن توانایی‌ای خوب، به سراغ بازی‌های گرید AAA از استودیوهای بزرگ بروند. اما درست در وقتی که بازی Stardew Valley انتشار شد، نشان داد که یک بازی جدا گانه چطور می‌تواند تاریخ‌ساز باشد. یک بازی که در سبک عناوین نقش آفرینی – استراتژیک روایت می‌شد و برای تعداد بسیاری از پلتفرم‌ها انتشار شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.


نوشته پیشنهادی:راهنمای همه قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2الن ویک ۲ از آنچه فکر می‌کردیم زیاد تر معما دارد!
راهنمای تمامی قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2

Stardew Valley یک بازی دلنشین با گرافیکی فانتزی و پیکسلی است. داستان این بازی درست از جایی اغاز می‌بشود که شما باید سپس از سال‌ها به مزرعه پدری‌تان برگردید و در غیاب او؛ از این مزرعه نگه داری کنید. Stardew Valley زیاد شبیه بازی Harvest Moon روی کنسول پلی‌استیشن ۲ است و اگر این بازی را در کودکی توانایی کرده باشید، بد نیست که به Stardew Valley نیز فرصتی دهید.

Valheim


  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۱
  • حجم: ۱ گیگابایت

Valheim احتمالا امروز دیگر آن‌طوری که باید دیده نشود، اما در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین بازی‌ های کم حجم کامپیوتری می بود که سخن برای گفتن داشت. یک بازی دلنشین در سبک عناوین بقا که شما را راهی اساطیر فراموش‌نشدنی نورث می‌کرد. Valheim برای پلتفرم‌های مختلفی انتشار شد و روی پی‌سی نیز دردسترس است. خبر خوب دیگر این است که ولهایم از قابلیت کراس‌پلتفرم نیز حمایتمی‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا توانایی‌ای دلنشین از این بازی داشته باشید.

بازی ولهایم همان ماینکرفتی می بود که اکنون خودش را جدی‌تر می‌گرفت. دنیای این بازی به معنی واقعی کلمه دلنشین می بود و به شما اجازه می‌داد تا توانایی‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های سبک بقا داشته باشید. این چنین از طرفی نیز گیم‌پلی این بازی می بود که جهت جذابیت ولهایم شده می بود و اجازه می‌داد تا شما مهمان یک بازی فراموش‌نشدنی باشید.

Human Fall Flat


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۶
  • حجم: ۵۰۰ مگابایت

درست همانند بازی ولهایم؛ گفتن Human Fall Flat نیز جزو آن دسته از بازی‌هایی می بود که وقتی غوغا به پا می‌کرد. این بازی در وقتی اراعه شد که صنعت بازی‌سازی نیاز به یک تحول داشت و چه چیزی بهتر از یک بازی جدا گانه با حجمی کم برای پی‌سی؟ Human Fall Flat از آن دسته از بازی‌هایی است که احتمالا در نگاه اول سخن چندانی برای گفتن نداشته باشد، اما اگر به این بازی زمان دهید، بقدری دوست داشتنی خواهد می بود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.


نوشته پیشنهادی:بازدید بازی Starfieldجایی بین ستاره‌ها
بررسی بازی Starfield

این چنین بازی Human Fall Flat در سال ۲۰۱۶ انتشار شد و حتی برای موبایل نیز دردسترس است. شما با یک بازی کوآپ – آنلاین رو به رو هستید که باید در آن از روی مانع ها گوناگون عبور کنید و تلاش کنید تا به گفتن آخرین نفر برسید.

Dead Cells


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۸
  • حجم: ۵۰۰ مگابایت

خوشبختانه تا بحال بازی‌های جدا گانه تعداد بسیاری برای پی‌سی انتشار شدند که اکثرشان بازی‌هایی دوست داشتنی‌اند. اما اگر بنا بر انتخاب بهترین بازی‌ جدا گانه باشد، قطعا باید نیم‌نگاهی به Dead Cells داشته باشیم. یک بازی روگ‌لایک که در سبک عناوین اکشن روایت می‌شد و در سال ۲۰۱۸ انتشار شد. دنیای این بازی بقدری دلنشین است که هر پی‌سی گیمری را عاشق خودش می‌کند. این بازی به محض انتشارش نقدهای زیاد خوبی را دریافت کرد و استودیوی فرانسوی Motion Twin با این بازی راه صدساله را یک‌شبه طی کرد.

ادامه مطلب
تک‌تاک اپیزود ۷۷؛ ممنوعیت منفعت گیری از فیلترشکن، اینستاگرام قهوه‌ای و یک هک دیگه!

منتهی روال پیروزی‌آمیز بازی Dead Cells تنها در همین‌جا ختم نمی‌شد. این بازی برنده جایزه بهترین بازی اکشن سال ۲۰۱۸ نیز شد. این چنین از طرفی نیز گیم‌پلی دلنشین این بازی می بود که دست گیمرها را در نحوه جستوجو کردن داستان این بازی باز می‌گذاشت. در آخر باید او گفت که همه‌چیز دست به دست هم داده تا Dead Cells یک بازی فراموش‌نشدنی باشد.

Stronghold: Definitive Edition


  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۳
  • حجم: ۳.۷۷ گیگابایت

اجازه دهید که لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم را با یکی از تازه ترین و دلنشین‌ترین بازی‌های کامپیوتری ادامه دهیم. راستش را بخواهید وقتی بازی‌های استراتژیک پادشاه بلامنازع صنعت بازی‌های ویدئویی بودند و این عناوین استراتژیک بودند که روی پی‌سی؛ عرض اندام می‌کردند. عناوین بزرگ و محبوبی همانند سری قلعه، جنگ‌های صلیبی؛ ژنرال و حتی ورلد آو وارکرفت، که وقتی روی پی‌سی هر گیمری اشکار می‌شد. اما متاسفانه این بازی‌ها با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شدند و دیگر کمتر فردی از این بازی‌ها یاد می‌کرد. بطوری که حتی نسخه‌های تازه فرنچایزهای بزرگ همانند قلعه نیز؛ دیگر فردی را شوق‌زده نمی‌کرد.


نوشته پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده | دی ۱۴۰۲آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه بالا
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده | دی ۱۴۰۲

اما با این‌حال استودیوی فایرفلای؛ سازنده سری قلعه و بازی افسانه‌ای جنگ‌های صلیبی؛ در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت تا به ریشه‌های این سر بازگردد. آن‌ها به سراغ نسخه اول بازی قلعه یا همان Stronghold رفتند و نسخه ریمستر این بازی را تحت گفتن Stronghold: Definitive Edition برای پی‌سی انتشار کردند که اکنون گرافیک، گیم‌پلی و مرحله های‌ متنوع‌تری داشت.

Minecraft


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۱
  • حجم: ۱ گیگابایت

غیرممکن است که سخن بگویید از بهترین بازی‌ های کم حجم برای کامپیوتر باشد و حرفی از بازی ماینکرفت به میدان نیاید. ماینکرفت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و استودیوی فنلاندی موجانگ پشت آن می بود. بعدها به جهت رابطه خوب بین موجانگ و مایکروسافت، این بازی به دست مایکروسافت افتاد و اکنون موجانگ در کنار تیم مایکروسافت، ماینکرفت را پیش می‌برد. ماینکرفت یک بازی سبک بقا با گرافیکی فانتزی و پیکسلی است که دنیای جذابی را به عکس می‌کشد.

در دنیای ماینکرفت شما باید به جستوجو راهی برای زنده ماندن باشید. یقیناً ابدا نباید فریب این دنیای رنگارنگ را بخورید. چون شب زمان موجودات ترسناکی در دنیای ماینکرفت ظاهر خواهد شد که حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید و بهتر است که فورا به جستوجو یک پناهگاه باشید.

Half-Life 2


  • سال انتشار کردن: ۲۰۰۴
  • حجم: ۲ گیگابایت

سال ۲۰۰۴؛ سالی افسانه‌ای برای پی‌سی گیمرها می بود. در آن سال نه‌تنها بازی GTA: San Andreas انتشار شد، بلکه یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های شوتر اول شخص نیز درست در همین سال از راه رسید. روی سخن بگویید ما با بازی Half-Life 2 که استودیوی Valve پشت آن می بود. این بازی به معنی واقعی کلمه یک بازی دوست داشتنی می بود و گیمرها عاشق Half-Life 2 شده بودند.


نوشته پیشنهادی:بازدید بازی Minecraft Legendsمایکروسافت، لطفا بسه!
بررسی بازی Minecraft Legends

گیم‌پلی این بازی در آن زمان انقلابی می بود و داستان آن نیز سخن برای گفتن داشت. همه‌چیز برای Half-Life 2 و استودیوی Valve بقدری رویایی می بود که این بازی موفق شد تا روی پی‌سی به امتیاز متای ۹۶ برسد و خودش را به گفتن یکی از بهترین بازی‌های شوتر تاریخ ثبت کند.

The Stanley Parable


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۳
  • حجم: ۳ گیگابایت

بازی دلنشین The Stanley Parable بدون شک یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ است. عنوانی مرموز که برای توانایی آن باید چندین و چند مرتبه، The Stanley Parable را بازی کنید. این بازی شبیه هیچ گفتن فرد دیگر نیست و همین نوشته The Stanley Parable را خاص کرده. این بازی انحصارا برای پی‌سی انتشار شده و در سبک بازی‌های ماجراجویی روایت می‌بشود. جایی که هر تصمیم شما یک پیامد به جستوجو خواهد داشت و شما باید عاقلانه تصمیم بگیرید.

ادامه مطلب
روایت رأی هایی که به سختی داخل صندوق ریخته می شوند!

این چنین با اهمیت ترین قسمت این بازی؛ داستان آن است. داستان این بازی درمورد فردی به نام Stanley است که یک روز فهمید ناپدید شدن همکارانش می‌بشود. اما همه‌چیز در همین‌جا ختم نمی‌بشود و شما باید به استنلی پشتیبانی کنید تا رازها و معماهای پیش‌رویش را حل کند.

Undertale


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۵
  • حجم: ۲ گیگابایت

توانایی یک بازی نقش آفرینی همیشه می‌توان دوست داشتنی باشد. به اختصاصی اگر این بازی از المان‌های خلاقانه منفعت گیری کند، دیگر فردی نمی‌توان جذابیت آن را تکذیب کند. سالانه بازی‌های نقش آفرینی تعداد بسیاری برای پی‌سی انتشار خواهد شد که اکثرشان بازی‌هایی دلنشین‌اند و Undertale نیز درست یکی از آن‌ها است. جایی‌که این بازی خودش را یک گفتن جدا گانه معارفه می‌کرد و برنده جوایز تعداد بسیاری نیز شد. Undertale موفق شد تا با امتیاز متای ۹۳؛ نشان دهد که یک بازی جدا گانه نقش آفرینی تا چه اندازه می‌تواند شوق‌انگیز باشد.


نوشته پیشنهادی:راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های اینتلتازه ترین شیوهی نام‌ گذاری پردازنده‌های اینتل را بشناسید
راهنمای نام گذاری‌ پردازنده‌های اینتل

منتهی چیزی‌که بیشتر از هرچیز فرد دیگر درمورد بازی دوست داشتنی Undertale خاص می بود، داستان و گرافیک آن است. این بازی در دنیایی ۲.۵ بعدی روایت داشت و داستان زیاد خوبی را نیز به گیمرها منتقل می‌کرد. در نهایت همه‌چیز دست به دست هم داد تا Undertale یک بازی فراموش‌نشدنی برای افرادی باشد که به جستوجو توانایی یک بازی کم حجم برای کامپیوتر می‌گردند.

Fall Guys


  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۰
  • حجم: ۲ گیگابایت

Fall Guys جزو آن دسته از بازی‌های جذابی است که اگر از ایده‌های خلاقانه منفعت گیری نمی‌کرد، در همان چند روز اول فراموش می‌شد. Fall Guys برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ انتشار شد و یک بازی بتل رویال می بود. اما این‌بار شما به جای منفعت گیری از تیر و تفنگ، باید به همراه چند ده بازیکن دیگر؛ رقابت می‌کردید و مانع ها و مرحله های گوناگون را پشت سر می‌گذاشتید. طبیعتا هر بازیکنی که تا آخرین مرحله در بازی وجود داشتند، برنده مسابقات فال گایز می‌شد.

اما روال پیروزی‌آمیز فال گایز تنها در همین‌جا ختم نمی‌شد؛ Fall Guys برنده جایزه تعداد بسیاری نیز شد و همه خودشان را برای رو به رو شدن با یک بازی دوست داشتنی آماده کرده بودند. Fall Guys برای پی‌سی؛ کنسول‌ها و نینتندو سوئیچ دردسترس است و اگر به جستوجو یک بازی کم حجم آنلاین برای پی‌سی هستید، بهتر است که نگاهی به Fall Guys داشته باشید.

Overcooked 2


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۸
  • حجم: ۳ گیگابایت

Overcooked 2 جزو آن دسته از عناوینی محسوب می‌بشود که به گمان زیاد شما به جهت گیم‌پلی‌های آن در یوتیوب با این بازی آشنا شده‌اید. یک بازی کوآپ – رقابتی که همانند عناوینی چون Human Fall Flat است. این بازی از شما می‌خواهد تا به همراه دوستانتان داخل یک مسابقه آشپزی شوید. مقصد بازی آشپزی کردن است و هر تیمی که بتواند در کم‌ترین زمان بیشترین خواست‌ها را آماده کند، برنده Overcooked 2 خواهد می بود. Overcooked 2 یک فمیلی گیم دوست داشتنی است و شما می‌توانید این بازی را حتی با اعضای خانواده نیز توانایی کنید.


نوشته پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | دی ۱۴۰۲بهترین سیستم گیمینگ با بودجه پایین
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | دی ۱۴۰۲

چیزی‌که در نگاه اول زیاد درمورد این بازی به یادماندنی است، گرافیک فانتزی و موسیقی‌متن دوست داشتنی Overcooked 2 است. فضای کودکانه و بامزه این بازی نیز جزو دیگر دلایلی به حساب می اید که این بازی را نسبت به دیگر عناوین این لیست دوست داشتنی‌تر کرده‌اند و اگر به جستوجو بازی کم حجم برای کامپیوتر هستید، باید Overcooked 2 را توانایی کنید.

Only Up


  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۳
  • حجم: ۶ گیگابایت

قرار نیست که همه بازی‌های ویدئویی جهت اسایش و سرگرم شدنتان شوند. بعضی اوقات یک بازی ویدئویی می‌تواند کابوس هرگیمری باشد. یقیناً صبر کنید، منظورمان بازی‌های ترسناک نیستند! روی سخن بگویید ما با عناوینی است که بازی‌سازها عمدا آن‌ها را سخت طراحی می‌کنند تا گیمرها را ناچار به توانایی چندین و چندباره عناوینشان کنند. بازی‌هایی چون Altf4 و Getting Over It with Bennett Foddy؛ مصداقی عالی برای این بازی‌ها می باشند. اما در سالی که گذشت، یک بازی تازه به لیست این بازی‌ها اضافه شد. Only Up که در چند روز اول به محبوبیت زیاد بزرگی رسید و یک شبه تبدیل به او گفت و گو‌برانگیز‌ترین بازی‌ سال شد.

ادامه مطلب
دولت طلسم پنج ساله واردات خودرو را شکست

بازی Only Up درست همانطوری که از نامش پیداست؛ یک بازی پلتفرمر است. شما در دنیای این بازی باید از روی مانع ها گوناگون بگذرید و خودتان را به بیشترین نقطه ممکن برسانید. اما باید دقت داشته باشید که اگر پایین بیوفتید و یک نادرست انجام دهید، هیچ چک پوینت و سیوی وجود نخواهد داشت و اکنون باید مجددا همه مسیر را طی کنید!

Cuphead


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۷
  • حجم: ۱.۹ گیگابایت

Cuphead در سال ۲۰۱۷ انتشار شد و خودش را یک بازی دوست داشتنی معارفه کرد. عنوانی که به جهت طراحی متغیری که داشت، زیاد مورد دقت قرار گرفت و گرافیکش دوست داشتنی‌ترین تکه این بازی بودند. بازی Cuphead توسط استودیوی MDHR ساخته شده می بود و برای پلتفرم پی‌سی؛ نینتندو سوئیچ و نهایتا کنسول‌های نسل هشتمی دردسترس قرار گرفت.


نوشته پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگتوانایی‌ی صوتی از بازی را بهبود ببخشید
راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

این بازی برنده جوایز تعداد بسیاری نیز شد که از بین آن‌ها می‌توان به گفتن بهترین بازی جدا گانه سال نیز یاد کرد. داستان این بازی نیز سخن برای گفتن داشت و همه‌چیز دست به دست هم داده می بود تا Cuphead تبدیل به یک بازی دوست داشتنی برای پی‌سی بشود.

Among Us


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۸
  • حجم: ۷۲۵ مگابایت

امانگ آس یک مسابقه دروغگویی است! اگر مافیا بازی کرده باشید، به گمان زیاد امانگ آس نیز برایتان دوست داشتنی خواهد می بود. یک بازی دلنشین برای پی‌سی گیمرها که در دروان همه‌گیری انقلابی به پا کرد. بازی دوست داشتنی Among Us یک گفتن جدا گانه می بود که برای تعداد بسیاری از پلتفرم‌ها انتشار شد. جایی‌که شما باید توانایی خودتان را در افترا گفتن به چالش بکشید و نشان دهید که تا چه اندازه می‌توانید دروغگو باشید. یقیناً همه‌چیز به همین‌جا ختم نمی‌بشود و این بازی جزئیات بی‌نظیری نیز دارد.

فلسفه بازی به این صورت است که شما در یک سفینه فضایی گیرافتاده‌اید و یک نقص فنی جهت ابراز این چنین مشکلی شده. حال باید با حل کردن پازل‌ها و انجام یکسری از تسک‌ها به جستوجو راهی برای از بین بردن این مشکل باشید. یقیناً باید دقت داشته باشید که هیولایی در بین شما است و نباید به هرکسی مطمعن کنید.

Don’t Starve


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۳
  • حجم: ۳ گیگابایت

گرسنه نمان! این جمله احتمالا بنظر ساده باشد، اما باور کنید که در دنیای بازی دلنشین Don’t Starve تقریبا غیرممکن است. Don’t Starve یک بازی سبک بقا – استراتژیک است که روی تاریک یک بازی ویدئویی را به عکس می‌کشد. عنوانی که در سال ۲۰۱۳ انتشار شد و ماینکرفتی می بود که اکنون سخت‌تر؛ جزئی‌تر و ترسناک‌تر شده می بود. فلسفه بازی حول‌محور بقا جریان داشت. شما به گفتن دانشمندی دیوانه ایفای نقش می‌کردید که تقریبا به جنون رسیده و حال باید همسفر او باشید تا به پشتیبانی یکدیگر در تلاش برای زنده ماندن؛ بجنگید.


نوشته پیشنهادی:بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]همین اکنون با قیمت کمتر یا کاملا رایگان بازی کنید
بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]

جزئیات این بازی واقعا بی‌نظیر است. دنیای دوست داشتنی Don’t Starve به شما اجازه می‌دهد تا از خلاقیت‌تان منفعت گیری کنید. خلاقیتی که توام با گیم‌پلی دوست داشتنی این بازی شده و همه‌چیز دست به دست هم داده تا Don’t Starve یک بازی دلنشین برای پی‌سی گیمرها باشد.

The Binding of Isaac: Rebirth


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۴
  • حجم: ۴۴۹ مگابایت

نهایتا نوبتی هم که باشد، در ادامه لیست بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم؛ نوبت به بازی The Binding of Isaac: Rebirth می‌رسد. یک بازی دلنشین از سال ۲۰۱۴ که در کالبد یک بازی جدا گانه انتشار شد. این بازی در سبک بازی‌های روگ‌لایک – شوتر جریان داشت و در زمان اراعه‌اش؛ یک بازی جدا گانه انقلابی به شمار می‌رفت که می‌توانستند هر گیمری را عاشق خودش کند. The Binding of Isaac: Rebirth موفق شد تا در همان روزهای اولیه، به محبوبیت بزرگی برسد و تا بحال نیز گیمرهای خودش را نگه داری کرده است.

ادامه مطلب
رضا صفایی پور درگذشت/ آخرین آرزوی «طوفان» چه می بود؟

این چنین چیزی‌که درمورد The Binding of Isaac: Rebirth زیاد خاص می بود؛ دنیای دوست داشتنی این بازی است که به گیمرها اجازه می‌داد تا شگفت‌ترین ایده‌هایشان را عملی کنند. این چنین داستان این بازی نیز علت فرد دیگر برای جذابیت The Binding of Isaac: Rebirth می بود و همه‌چیز دست به دست هم داد تا این بازی یک توانایی ایده‌آل باشد.

The Wolf Among Us


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۳
  • حجم: ۲ گیگابایت

بدون شک برتری تعداد بسیاری از شما در انتخاب و توانایی یک بازی ویدئویی؛ داستان آن است. متاسفانه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بازی‌های داستانی در آن دیگر همانند اسبق کیفیت ندارند. اما با این‌حال اگر به جستوجو توانایی یک بازی دوست داشتنی هستید، باید به سراغ بازی The Wolf Among Us بروید. یک بازی فراموش‌نشدنی از استودیوی تل‌تیل که جزو بازی های کامپیوتری کم حجم به حساب می اید.


نوشته پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین موس گیمینگچه موسی برای بازی کردن بخریم؟
راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ

این چنین همه‌چیز این بازی دوست داشتنی است و شما می‌توانید انتظارات بالایی از آن داشته باشید. از داستان فراموش‌نشدنی آن بگیرید، تا شخصیت‌پردازی و حتی گرافیک دلنشین The Wolf Among Us که مو به تن هر گیمری سیخ می‌کنند.

Untitled Goose Game


  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۸
  • حجم: ۸۳۰ مگابایت

در نهایت اجازه دهید که لیست دوست داشتنی‌مان را با بازی Untitled Goose Game آخر دهیم. یک بازی جدا گانه شگفت که در سال ۲۰۱۸ انتشار شد و شما در آن نقش یک غاز را داشتید که باید یکسری پازل‌ها را حل می‌کرد. Untitled Goose Game جزو آن دسته از بازی‌هایی است که خودش را چندان جدی نمی‌گیرد و فقط یک توانایی دلنشین از صنعت بازی‌های ویدئویی است.

اما با این‌حال؛ Untitled Goose Game موفق شد تا با نقدهای زیاد خوبی رو به رو بشود. گرافیک فانتزی این بازی نیز دوست داشتنی می بود و می‌توان اعتراف کرد که همه‌چیز دست به دست هم داده می بود تا Untitled Goose Game یک بازی دلنشین برای پی‌سی گیمرها باشد.

جمع‌بندی


امروزه اشکار کردن بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم تقریبا کاری غیرممکن است. در طول سال‌های تازه حجم بازی‌های کامپیوتری به نحوه قابل توجهی بیشتری شده و همین نوشته جهت شد تا تعداد بسیاری از پی‌سی گیمرها به سراغ دیگر پلتفرم‌ها بروند. اما با همه این توضیحات، هم چنان می‌توان بازی‌های زیاد خوبی را در کالبد پلتفرم پی‌سی اشکار کرد. به این علت اگر طرفدار بازی‌های کامپیوتری هستید، ما در این مقاله از ویجیاتو به سراغ ۲۰ مورد از بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم رفته‌ایم که می‌توانند گزینه‌های زیاد خوبی برای شما باشند.

بهترین بازی های کامپیوتری کم حجم از نظر داستانی کدام است؟

اگر به جستوجو یک بازی خلاقانه هستید که داستانی دلنشین را به عکس بکشد، باید به سراغ بازی The Wolf Among Us و یا GTA: San Andreas بروید.

کدام بازی کم حجم کامپیوتری را می‌توان به طور آنلاین – کوآپ نیز بازی کرد؟

امروزه با همه‌گیر شدن بازی‌های آنلاین؛ می‌تواند بازی‌های کوآپ جذابی را اشکار کرد که عناوینی چون Overcooked 2 و فال گایز؛ جزو آن‌ها می باشند.

خلاقانه‌ترین و بهترین بازی کم حجم برای کامپیوتر در سبک بازی‌های استراتژیک کدام است؟

Stronghold: Definitive Edition از استودیوی فایرفلای؛ قطعا گزینه خوبی برای پی‌سی گیمرهاست. استودیویی که پیش‌تر سابقه ساخت بازی جنگ‌های صلیبی را نیز برعهده داشت.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها