خوش آمدید

بازگشت هنرمندان به تلویزیون ربطی به انتخابات دارد؟/دستاوردِ تحول صداوسیما به روایت جبلی

برگشت هنرمندان به تلویزیون ربطی به انتخابات دارد؟/ دستاورد تحول صداوسیما به روایت جبلی


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در پشت‌صحنه برنامه «حسینیه معلی» به چند سوال خبرنگاران جواب داد.

او در خصوص «حسینیه معلی»، دستاوردهای سند تحول صداوسیما و به کلیشه نرفتن قالب‌های تازه برنامه‌سازی در حوزه دینی و مذهبی به خبرنگار تسنیم او گفت: خدا را باید شکر کنیم بابت این که این توفیق را همکاران ما در سازمان صداوسیما و شبکه سه سیما اشکار کردند بتوانند با یک گروه تشکیل فعال، خلاق، پرتلاش و یقیناً مخلص برنامه‌ای را به قاب رسانه بیاورند که در فصل‌های متوالی توانسته است زیاد از رکوردها را بشکند، برنامه‌ای معارفی که توانسته است با درصد مخاطب بالا گفتن پرمخاطب‌ترین برنامه رسانه ملّی را به خودش تعلق بدهد.

جبلی خاطرنشان کرد: برنامه «حسینیه معلی» در فصل‌هایی که در ماه محرم و صفر و در یکی دو سال تازه و به‌مناسبت ایام ولادت حضرت حجت(عج) توانستند تشکیل کنند ثابت کرده است اگر ایمان، باور، باور و اخلاص و خلاقیت در فرم و محتوا وجود داشته باشد همه گونه‌های برنامه‌سازی در همه موضوعات می‌توانند به برنامه‌های موفقی تبدیل شوند، این استقبال گسترده‌ای که از این برنامه شده در چند سال تازه توقعات را از این برنامه بالا برده است.

ادامه مطلب
فصل دوم «محفل» به ماه رمضان می رسد

رئیس صداوسیما پافشاری کرد: اینجا به همکاران‌مان در گروه تشکیل این مسئله را یادآور شدم که “شما با خودتان مسابقه می‌دهید باید در هر فصل رکورد خودتان را بشکنید و توقعاتی که از این برنامه به وجود آمده و مخاطبان گسترده و متنوعی که اشکار کرده کار تشکیل را سخت‌تر کرده است”. در هر فصل از تهیه‌کننده و کارگردان گرفته تا عزیزان ما در گروه تحقیق این برنامه زیاد کوششهایی کرده‌اند که منحصر به فرد است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نقد فیلم Abigail (ابیگیل) | دختر دراکولا_تاشکن

وی با ابراز این که فصل به فصل «حسینیه معلی» باابتکارتر از قبل پیش رفته است، افزود: چندین دفعه برای پژوهش و تحقیق به برخی از استان‌ها رفته‌اند در رابطه این که از چه مواردی می‌توانند در فصل‌های تازه این برنامه پرحجم، گسترده و مخلصانه منفعت گیری کنند و توقعات را زیاد بالا برده است و بحمدالله تا الآن همکاران گرامی ما در شبکه سه و این برنامه توانستند به این توقعات به‌خوبی جواب دهند و هر فصل نسبت به فصل قبل برنامه با ابتکارات جدیدتر و موضوعات متنوع‌تر این برنامه و این فصل هم ان‌شاءالله همین‌طور خواهد شد. امیدواریم این برنامه به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های ایام ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) تبدیل بشود و مخاطب گسترده‌تری را بتواند جذب کند.

جبلی در جواب به سؤالی درمورد سند تحول و دستاوردهایش به خبرنگار تسنیم او گفت: من چندین دفعه عرض کردم دو سرفصل دوران تحول‌مان را هویت و عدل قرار دادیم. هویت یعنی دقت به همه آن عناصر راه اندازی‌دهنده باورها، باورها و فرهنگ مردم عزیزمان که باورها و باورها مذهبی و دینی یکی از با اهمیت ترین عناصر هویتی مردم گرامی ما به حساب می‌آید. مصداق عدل هم در پرداختن به همه گونه‌های برنامه‌سازی و پرداختن به همه آنچه در مناطق گوناگون سرزمین ما در حوزه‌های گوناگون یافت می‌بشود استعدادها، ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و همیشه این دو سرفصل را جستوجو کردیم. همین برنامه «حسینیه معلی» به‌نظر من مصداق روشنی از تحقق هویت و عدل است. یک برنامه معارفی پرمخاطب‌ترین برنامه صداوسیما بین همه برنامه‌های دلنشین دیگر در حوزه سرگرمی، طنز و برنامه نمایشی؛ این یعنی این برنامه توانسته است به آن نقطه درست هویتی مخاطب دسترسی اشکار کند.

ادامه مطلب
فیلم هایی با حال و هوای انقلاب در قاب شبکه نمایش

وی خاطرنشان کرد: عدل یعنی این که این برنامه برنامه معارفی است؛ ما همیشه انتظار داشتیم برنامه‌های معارفی، مخاطبین زیاد خاصی داشته باشند اما این طور که مشاهده می‌کنیم در چند فصلی که این برنامه تشکیل می‌بشود توانسته است رکورد برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما را بشکند. این حرکت بحمدالله به یک حرکت رو به جلو در رسانه ملی تبدیل شده است، شبکه‌ها و مراکز گوناگون برنامه‌سازی در سازمان  صداوسیما این تنوع، خلاقیت و دقت به عناصر گوناگون هویتی و عدل رسانه‌ای را جستوجو می‌کنند. بحمدالله «محفل» و «حسینیه معلی» برنامه‌هایی‌اند که مصادیق این حرکت رو به جلو می باشند، ان‌شاءالله که ادامه اشکار خواهد کرد.

رئیس صداوسیما درمورد حق پخش مسابقات ورزشی این مسئله را یادآور شد: یک‌سری برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی خارجی‌اند و یک‌سری هم داخلی؛ ما سخن‌مان این است به آن شکل که حق پخش مسابقات خارجی را دولت و مجلس در بودجه می‌بینند و ما حق پخش مسابقات بین‌المللی همچون المپیک، جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را پرداخت می‌کنیم به همان نحو باید برای حق پخش مسابقات ورزشی داخلی نیز ردیف‌های بودجه‌ای دیده بشود، امیدوارم بتوانیم با هماهنگی وزارت ورزش این کار را خوب پیش ببریم.

ادامه مطلب
امروز در فضا: بزرگداشت روز جهانی سیارک‌ها_تاشکن

او در خصوص این که آیا برگشت هنرمندان به تلویزیون در راستای انتخابات است که مخاطبان بیشتری پای تلویزیون بنشینند، ‌این مسئله را نقل کرد: چیزی تحول نکرده است، عبارتی را که همیشه گفتم، تحول ندادم من گفتم درِ صداوسیما همیشه به‌روی هنرمندان باز است، صداوسیمای ۱۴۰۲ همان صداوسیمای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ است، آنچه اتفاق می‌افتد ما در برنامه‌سازی‌های گوناگون‌مان همان سیاست درِ باز صداوسیما به‌روی هنرمندان و افرادی که علاقه‌مند باشند از تریبون رسانه ملی برای مردم ساعات و لحظات خوبی را خلق کنند همان سیاست را داریم جستوجو می‌کنیم با همان شیوه جلو می‌رویم، در انتخابات و غیر از انتخابات و در هر عرصه‌ای ما سیاست کلّی‌مان این است ما در برنامه‌های گوناگون بتوانیم از هنرمندانی که علاقه‌مند می باشند و ما هم علاقه‌مندیم در خدمت مردم باشند از آنها منفعت گیری کنیم.

ادامه مطلب
ملی‌پوشان ووشو ایران به مقام قهرمانی انتخابی جام جهانی رسیدند_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/+



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها