خوش آمدید

آیا کنسرو ماهی پس از باز شدن قابل نگهداری است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آیا کنسرو ماهی بعد از باز شدن قابل نگهداری است – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، زهرا پشتیبانی، با اشاره به روش تهیه کنسرو ماهی و…، افزود: کنسروها در میانه فرآیند کنسروسازی تحت حرارت بالا قرار گرفته و به روش خلأ بسته‌بندی خواهد شد.

به حرف های وی، با دقت به فرایند کنسروسازی، امکان رشد باکتری در کنسروها تقریباً نزدیک به صفر است، مگر آنکه کنسروسازی به درستی انجام نشود یا شرایط نگهداری کنسرو مراعات نشده باشد.

پشتیبانی خاطرنشان کرد: کنسروها باید در مکانی دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری شوند و حتماً قبل از مصرف باید حداقل ۲۰ دقیقه جوشانده شوند. گرچه جوشاندن کنسرو به منزله از بین رفتن همه باکتری‌های احتمالی آن نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به محدودیت نگهداری کنسرو ماهی بعد از باز شدن، او گفت: بعضی اوقات کنسرو ماهی به طور کامل در یک وعده مصرف نمی‌بشود و باقیمانده آن برای وعده بعدی نگهداری می‌بشود.

ادامه مطلب
نظام سلامت سرزمین وامدار شهید رئیسی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وی، کنسرو ماهی را بستر مناسبی برای تکثیر باکتری‌های هوازی برشمرد و یادآور شد که نگهداری از کنسرو باز شده تا زمان زمان محدودی امکان پذیر است.

به حرف های عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کنسروها را بعد از باز شدن نباید بیشتر از دو روز در یخچال نگهداری کرد و در صورت نیاز به نگهداری در یخچال حتماً باید محتویات آن را به ظرف شیشه‌ای با در بسته و محکم منتقل کرد.

وی پیشنهاد کرد: در صورت عدم دسترسی به یخچال، حداکثر تا دو ساعت می‌توان کنسرو ماهی باز شده را در دمای محیط نگه داشت آن هم به شرطی که هوا زیاد گرم نباشد چون گرمای زیاد گمان فساد و مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
اهدای نشان علم و صنعت به رئیس صدا و سیما

پشتیبانی افزود: کنسرو ماهی باز شده را بیشتر از دو روز در یخچال نگهداری نکنند و حتماً باقیمانده کنسرو را در ظرف شیشه‌ای در بسته و محکم در یخچال قرار دهند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها