خوش آمدید

بازنگری فیلترینگ برای کسب‌وکارها اقدامی حیاتی است

بازنگری فیلترینگ برای کسب‌وکارها کاری حیاتی است


مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر معتقد است که محدودیت‌ها و اختلالاتی که در اینترنت وجود دارد، به‌صورت مستقیم روی کسب‌و‌کارها تاثییر منفی می‌گذارد و قسمت قابل‌توجهی از این تأثیرات درخصوص امنیت کاربران آن‌ها است.

با دقت به نقل از حالت اینترنت که از سوی انجمن تجارت الکترونیک تهران انتشار شده، اینترنت سرزمین از نظر شاخص‌هایی چون شدت، کیفیت، فیلترینگ و محدودیت، در حالت زیاد ضعیفی در قیاس با دیگر کشورهای جهان قرار دارد. مانع ها و محدودیت‌هایی که در این راستا وجود دارد، محدود به حیطه خاصی نیست و همه حوزه‌ها، به‌اختصاصی کسب‌وکارها را در بر می‌گیرد. صرافی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال نیز به‌علت فعالیت‌های خود که در راستای مارکت جهانی است، با چالش‌ها و مانع ها تعداد بسیاری مواجه می باشند.

«فرهاد فلاح»، مدیرعامل صرافی آنلاین آبان‌تتر، دراین‌خصوص به دیجیاتو گفت: «هنگامی که افراد برای دور‌زدن محدودیت‌های اینترنت از فیلترشکن منفعت گیری می‌کنند یا به اپلیکیشن‌های نامعتبر و بدافزار متصل خواهد شد، با مشکل روبه رو خواهد شد. این چنین با دقت به ناامنی حال‌حاضر اینترنت، اگر برخی سودجویان اگر بخواهند بخشی از دیتای مشتری را به سرقت ببرند، می‌توانند زیاد راحت به اهداف خود برسند. برخی از این بدافزارها کارشان این است که اگر آدرسی کپی بشود که همانند کیف‌پول رمزارز باشد، می‌توانند آن را با کیف‌پول خودشان جانشین کنند و با این نوشته سوءاستفاده میکنند. اگر دقت ملزوم از سوی کاربران وجود نداشته باشد، مشکلات تعداد بسیاری در این راستا به‌وجود خواهد آمد.»

ادامه مطلب
سامسونگ احتمالاً در نیمه دوم 2024 یک لپ‌تاپ تاشو معرفی می‌کند

مدیرعامل آبان‌تتر ضمن پافشاری بر موانعی که برای تریدرها وجود دارد، یکی از با اهمیت ترین چالش‌های حاضر برای کسب‌وکارهای ایرانی را عدم دسترسی به دیتاهای ملزوم از منبع های مهم دانست و لازمه آن را منفعت گیری از اینترنت جهانی فرمود.

او دراین‌خصوص به دیجیاتو او گفت: «بعضی اوقات یک‌سری آی‌پی‌ها در دیتاسنترها فیلتر می‌بشود که اتفاقاً آی‌پی‌هایی است که بیزنس‌ها و کسب‌وکارها درحال فعالیت روی آن می باشند. کسب‌وکارهایی همانند ما که با مارکت جهانی ربط دارند و در راستای آن به ادامه فعالیت می‌پردازند، از ربط اینترنت جهانی منفعت گیری می‌کنند و این اختلال‌ها صدمه‌های تعداد بسیاری بر کسب‌و‌کارها، تریدرها و کاربران تشکیل می‌کند. با اهمیت ترین چالش‌های کسب‌وکارهای ایرانی این است که چطور بتوانند دیتاهای ملزوم را از منبع مهم خود به‌دست آورند. در حوزه رمزارز، کاربران نمی توانند از طریق اینترنت ایران با بلاکچین سخن بگویید کنند و درخواستی بفرستند یا درخواستی دریافت کنند و این ربط تنها با اینترنت جهانی محقق می‌بشود.»

ادامه مطلب
جیمیل به قابلیت ثبت واکنش روی ایمیل‌ها با ایموجی مجهز شد + ویدیو

او در این راستا افزود: «خواست از بین بردن فیلتر آی‌پی‌های مرتبط با کسب‌وکارها یک مسیر طویل دارد که امکان پذیر مشکلات تعداد بسیاری برای کسب‌وکار به‌وجود بیاورد. این مشکلات تنها اختصاصی صرافی‌ها نبوده و فراگیر است و برای کل اکوسیستم وجود دارد.»

بازنگری فیلترینگ برای کسب‌وکارها کاری حیاتی است ۱۴

او بازنگری در فیلترینگ برخی وب‌سایت‌ها و آی‌پی رِنج‌ها را امری الزامی دانست و گفت: «اگر بخواهیم تجارتی پایدار در حوزه آی‌تی داشته باشیم، یک‌سری مراودات اینترنتی با آی‌پی مهم در جهان وجود دارد و قضیه الزامی که در این وهله حائز اهمیت است، این است که بازنگری فیلترینگ برای برخی وب‌سایت‌ها و آی‌پی رنج‌ها حداقل برای کسب‌وکارها رقم بخورد.»

فلاح نوشته امنیتی‌شدن اینترنت را کاملاً نادرست می‌داند و معتقد است که هر ابزار مدرنی می‌تواند کارکرد مثبت و مطلوب و یا منفی داشته باشد و نباید نگاه امنیتی به این مسائل داشت.

ادامه مطلب
بین منفعت گیری از اینترنت و زندگی بهتر رابطه وجود دارد_تاشکن

او در این راستا افزود: «راه‌حل ممنوعیت و مسدودسازی نیست و باید در این وهله به مقابله با مشکلات و چالش‌‌های به‌وجود‌آمده بپردازیم. اگر شخصی عمل نادرستی انجام دهد، اینترنت به‌طور کلی نباید فیلتر و یا قسمت مهم آن ممنوع بشود. باید بتوان از ظرفیت‌های حاضر منفعت گیری کرد و به منفعت‌وری رسید. ما این چنین به پلتفرم‌هایی که در حوزه آموزش می باشند، دسترسی نداریم و این نوشته در جایگاه خود فاجعه محسوب می‌بشود.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مدیرعامل آبان‌تتر درمورد مشکلات و اختلال‌هایی که در روال فعالیت به‌وجود می‌آید، او گفت: «برای ما نیز اختلالات شدیدی تشکیل شده و چندین دفعه دسترسی‌هایمان به یک‌سری از سرورها قطع شده است. به همین علت ما مجبوریم سیستم‌های پیچیده‌ای از سرورهای گوناگون بسازیم که در صورت قطع‌شدن یکی از آن‌ها، سیستم بتواند مسیر فرد دیگر برای ارسال خواست‌ها بسازد. ساخت این سیستم‌های پیچیده متضمن صرف هزینه و زمان تعداد بسیاری است.»

ادامه مطلب
چند درصد مردم تمایل به اندوخته‌گذاری در حوزه رمزارز دارند؟



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها