خوش آمدید

سایدلودینگ اپل

اپل تا چند هفته دیگر قابلیت سایدلودینگ در iOS را برای اروپایی‌ها ممکن می‌کند


قانون ضدانحصار بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که سال ۲۰۲۳ تصویب شد، اپل را ناچار می‌کند تا به کاربران اجازه دهد اپلیکیشن‌ها را از خارج از اپ استور نیز نصب کنند، فرایندی که به سایدلودینگ شناخته می‌بشود. اپل تا این مدت اشکار نکرده است که دقیقاً چطور این قانون را اجرا می‌کند، اما مطابق گزارش‌ها، این شرکت تصمیم دارد در هفته‌های آتی قابلیت سایدلودینگ را در اروپا فراهم کند.

بر پایه گزارش «مارک گرمن» در بلومبرگ، اپل برای فعال‌کردن سایدلودینگ در اروپا طی هفته‌های آینده آماده می‌بشود. این عمل به فروشگاه‌های شخص ثالث امکان می‌دهد بدون نیاز به مراعات قوانین اپ استور اپل بر روی آیفون و آیپد برنامه نصب کنند. یقیناً این قابلیت، همه کاربران آیفون و آیپد را شامل نمی‌بشود و تنها به دستگاه‌های اروپایی محدود می‌بشود.

ادامه مطلب
مدیرعامل اپل توضیح داد؛ چرا هر سال یک آیفون جدید معرفی می‌شود؟

ازاین‌رو، اپل انگارً اپ استور را به دو نسخه تقسیم خواهد کرد، یک نسخه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و فرد دیگر دیگر نقاط جهان را پوشش می‌دهد. در حالی که اپل علت این کار را توضیح نداده است، اما به گمان زیادً این عمل برای آسان‌ترشدن پیروی اپل از قوانین اتحادیه اروپا باشد، بدون آنکه تغییراتی در بازارهای دیگر تشکیل بشود.

قابلیت سایدلودینگ اپ‌ها در اروپا

اپل تا چند هفته دیگر قابلیت سایدلودینگ در iOS را برای اروپایی‌ها ممکن می‌کند ۱۴

DMA از اپل می‌خواهد که به گسترش‌دهندگان اجازه دهد اپلیکیشن‌های iOS را در خارج از اپ استور توزیع کنند. برنامه‌های شخص ثالث این چنین مجاز به منفعت گیری از پلتفرم‌های پرداخت شخص ثالث برای خریدهای درون‌برنامه‌ای خواهند می بود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نسل تازه آیپدها و مک‌های اپل به گمان زیادً طی چند روز آینده معارفه خواهد شد

«کریگ فدریگی»، معاون نرم‌افزار اپل، سال قبل اذعان کرد که این شرکت باید قوانین اتحادیه اروپا را مراعات کند. آخرین مهلت شرکت‌ها برای پیروی از قانون اتحادیه اروپا ۷ مارس (۱۷ اسفندماه) است.

بر پایه برخی گزارش‌ها، اپل در آپدیت iOS 16.2 یک سیستم داخلی تازه معارفه کرده است که به این شرکت اجازه می‌دهد برخی ویژگی‌های سیستم عامل را بر پایه موقعیت مکانی کاربر تحول دهد. این سیستم می‌تواند برای مطمعن از این که فقط کاربرانی که در اتحادیه اروپا قرار دارند می‌توانند به سایدلودینگ دسترسی داشته باشند، به کار رود.

از نظر دیگر، ژاپن نیز درحال آماده‌سازی قانون ضدتراست خود است تا اپل را وادار کند سایدلودینگ را در این سرزمین فعال کند. همانند اتحادیه اروپا، ژاپن نیز از اپل می‌خواهد که به گسترش‌دهندگان اجازه دهد راه حلهای پرداخت جانشین را در برنامه‌های خود داشته باشند.

ادامه مطلب
اربعین شهدای خدمت و یادواره شهدای تیر ماه قزوین برگزار می‌شود_تاشکن

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) نیز به نظر می‌رسد آماده است تا اپل را ناچار کند تا سایدلودینگ روی آیفون و آیپد را در این سرزمین مجاز کند. باتوجه به حالت جاری، امکان پذیر که اپل درنهایت به‌جای رسیدگی به تک‌تک این کشورها، سایدلودینگ را در سطح جهانی در دسترس قرار دهد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها