خوش آمدید

تعرفه‌های غیرواقعی یکی از دلایل مهاجرت پزشکان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

کوچ پزشکان به مشاغل دیگر/ از کدام رشته‌ها استقبال نمی بشود – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با انتقاد از این که استقبالی از برخی رشته‌های مهم پزشکی همانند بیهوشی، طب اورژانس، اطفال و عفونی به علت تعرفه‌های غیرمنطقی و مشکلات معیشتی نمی‌بشود، او گفت: باید دقت به تعرفه‌های منطقی مورد نظر مسئولان وابسته قرار گیرد.

او همین طور گفت: تا وقتی که ویزیت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی ۲۲ هزار تومان باشد افراد تمایلی به وجود در برخی رشته‌ها به علت مشکلات معیشتی با وجود کشیک‌ها و معاینات سخت نخواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری این که افراد باید انگیزه ملزوم را برای وجود در این رشته‌ها داشته باشند، او گفت: یقیناً ناظر سرایت این بی انگیزگی به دیگر رشته‌های پزشکی به علت تعرفه‌های حداقلی پزشکی هم هستیم.

کریمی، مهاجرت کادر درمان را از مشکلات جدی حوزه سلامت دانست و افزود: در کنار مهاجرت پزشکان با کوچ پزشکان به مشاغل غیرپزشکی هم روبه رو هستیم و تعرفه‌های غیرمنطقی و حداقلی یکی از با اهمیت ترین علت ابراز این مشکلات است.

ادامه مطلب
تماشای اعترافات سرباز اسراییلی درمورد جنگ غزه در تلویزیون

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری این که متوسط دستمزد جراحان در قسمت دولتی ۴۰ کا است، او گفت: مبلغ کا در سال جاری ۲۰ هزار تومان است و در واقع متوسط دستمزد جراحان در قسمت دولتی ۸۰۰ هزار تومان بوده و ۴۰ درصد از این مبلغ نصیب جراح می‌بشود و نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ درصد آن هم بابت حق بیمه کسر می‌بشود و در واقع ۲۵۰ هزار تومان به جراح پرداخت می‌بشود؛ کدام شغل حساسی را سراغ داریم که با دریافت ۲۵۰ هزار تومان عمل جراحی انجام دهد و مسئولیت‌های بعد از آن را هم بپذیرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس العمل رسمی عراق به تجاوزات و دعوا بامدادی آمریکا به خاک این سرزمین

وی با انتقاد از این که فریز کردن تعرفه‌های پزشکی صدمه‌های بسیاری را به حوزه درمان سرزمین داخل می‌کند، او گفت: با زیان انباشته حاضر تعرفه‌ها چند صد درصد با قیمت همه شده فاصله دارد و اگر تعرفه‌ها ۴۵ تا ۴۶ درصد افزایش نیابد مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند؛ متأسفانه تعرفه گذاری در شورای عالی بیمه و توسط بیمه‌ها انجام می‌بشود در واقع بیمه هم خریدار و هم قیمت گذار است و اجازه نمی‌دهد که تعرفه‌ها به طور واقعی افزایش یابد؛ این ترکیب از قبل به نادرست شکل گرفته و تبدیل به قانون شده و این بزرگترین تعارض منافع است.

بیمه‌ها عامل مهم منطقی نبودن تعرفه‌ها می باشند

کریمی یادآور شد: در واقع علت مهم بی رغبتی افراد به وجود در برخی رشته‌های پزشکی، کوچ پزشکان به مشاغل دیگر و مهاجرت کادر درمان همه انها از مشکل منطقی نبودن تعرفه‌ها ناشی می‌بشود و بیمه‌ها هم عامل مهم منطقی نبودن تعرفه‌ها می باشند و تا وقتی که اختیار تعرفه گذاری دست بیمه‌ها باشد حالت نه تنها بهتر نمی‌بشود بلکه بحرانی‌تر خواهد شد.

ادامه مطلب
عمر واقعی قلب تان را از هوش مصنوعی بپرسید+ عکس

معاون درمان وزارت بهداشت، با اصرار بر این که ترکیب شورای عالی بیمه باید تحول کند، او گفت: وزیر بهداشت به هیچ وجه نمی‌تواند مشکل غیرمنطقی بودن تعرفه‌ها را حل و فصل کند به این علت عاجزانه تقاضا داریم رییس جمهور یا معاون اول به این نوشته ورود کنند چون بیمه‌ها تنها از این دو مقام مسؤول فرمان بری دارند و این نوشته به هر کس فرد دیگر ارجاع داده بشود به نتیجه نخواهد رسید یقیناً منظور از واقعی شدن تعرفه‌ها پرداخت از جیب مردم نیست چون مردم مطالبه گر می باشند و واقعی شدن تعرفه‌ها باید از مسیر بیمه‌ها انجام بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
دعوت ملی‌پوشان اسکی ایران برای وجود پرشور در روز انتخابات ۱۱ اسفندماه



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها