خوش آمدید

ورود واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک به برنامه ایمن سازی کشور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ورود واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک به برنامه ایمن سازی سرزمین – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، سید محسن زهرایی، با گفتن این که واکسن روتاویروس که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند در سه نوبت و ۲، ۴ و ۶ ماهگی قابل تزریق است، افزود: واکسن روتاویروس به طور خوراکی مصرف می‌بشود.

وی با اشاره به فرم تزریقی واکسن پنوموکوک، یادآور شد: بر پایه مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی، این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی برای نوزادان قابل تزریق است. اکنون شبکه بهداشت سرزمین آماده ورود این واکسن‌ها است تا بعد از فراهم شدن شرایط، این دو واکسن نیز به گروه مقصد تزریق بشود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، از کوششهای مجموعه‌های واکسن ساز دانش بنیان داخلی برای ساخت این دو واکسن خبر داد و او گفت: امیدواریم هنگامی تشکیل داخلی این دو واکسن به نتیجه رسید و مطالعات کنترل کیفی توسط سازمان غذا و دارو بازدید و تاییدیه و مجوز مصرف توسط این مجموعه‌ها دریافت شد بتوانیم از تولیدات داخلی در برنامه واکسیناسیون کشوری منفعت گیری کنیم اما اکنون به علت زمان بر بودن این پروسه، واکسیناسیون با واکسن‌های وارداتی انجام و بعد از قبول واکسن‌های داخلی، این کار با تولیدات داخلی انجام می‌بشود.

ادامه مطلب
فناوری تازه سامسونگ و گوگل؛ رقیبی برای دالبی اتموس در راه است

وی از واکسیناسیون به گفتن مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفاظت از سلامت کودکان یاد کرد و او گفت: واکسیناسیون سالانه در جهان از مرگ ۲.۵ میلیون کودک پیشگیری می‌کند که نشان دهنده اثربخشی زیاد بالای واکسن‌ها است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل و تنوع واکسن‌های تازه همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی، خاطرنشان کرد: اکنون واکسن‌های بیشتری علیه تعداد بیشتری از بیمارها در دسترس ما قرار دارد و برنامه ایمن سازی کشورها برخلاف ۴۰ سال پیش که ۶ بیماری همانند سل، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال و سرخک را پوشش می‌داد، گسترش یافته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فروش پیکاپ KMC T8 به صورت نقد و اقساط از ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

زهرایی، برنامه ایمن سازی کشوری در ایران را زیاد قوی دانست و افزود: این برنامه با جلب شراکت عمومی و فرهنگسازی مناسب در خانواده‌ها و این چنین حمایتحاکمیت، جایگاه اختصاصی ای دارد. اکنون پوشش واکسیناسیون در کشورمان در حد مساعد قرار دارد.

او همین طور گفت: برنامه گسترش ایمن سازی در سرزمین از سال‌های ۶۲ و ۶۳ در کشورمان اغاز شد در حالی که در سال‌های قبل از آن، برنامه واکسیناسیون به طور پراکنده در سیستم بهداری اسبق جریان داشت اما با برنامه ریزی گسترده و تشکیل شبکه بهداشت از سال ۶۳، برنامه گسترش ایمن سازی با مقصد اراعه یکسان واکسن در سراسر سرزمین شکل گرفت.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با گفتن این که در سال ۶۳ پوشش واکسیناسیون در کودکان گروه مقصد به طور متوسط نزدیک به ۳۵ درصد می بود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در کمتر از ۷ سال و در سال ۱۳۷۰ به پوشش زیاد مناسب نزدیک به ۹۵ درصدی رسید و سال‌های سال است که پوشش واکسیناسیون در کشورمان در حد ۹۸ تا ۹۹ درصد گروه مقصد در کودکان است.

ادامه مطلب
Blockbuster بعدی صنعت خود نباشید

به حرف های زهرایی، پوشش بالای واکسیناسیون کودکان کشورمان در منطقه جز برترین‌ها و در دنیا نیز در قیاس با کشورهای صنعتی و گسترش یافته، ایران پوشش واکسیناسیون کامل‌تر و جامع‌تری دارد.

وی به دستاوردهای واکسیناسیون کشوری برای سلامت کودکان و جامعه اشاره و همین طور گفت: با واکسیناسیون توانستیم بیماری فلج اطفال را از کشورمان پاک کنیم؛ به طوری که آخرین مورد فلج اطفال در کشورمان مربوط به یکی از اتباع بیگانه در سال ۱۳۷۹ بوده و سپس از آن با وجود این که این بیماری در مرزهای خارجی وجود دارد، هیچ موردی از فلج اطفال در طول سال‌های قبل در سرزمین نداشته‌ایم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
لیورپول به جمع صعودکنندگان یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا پیوست

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با پوشش مناسب واکسیناسیون، بیماری سرخک در مرحله حذف قرار گرفته و جزو سه سرزمین اول منطقه هستیم که در سال ۱۳۹۸ تاییدیه حذف سرخک و سرخجه به ایران اعطا شد. این چنین در سالهای تازه، شیوع حاملین مزمن هپاتیت ب از ۳.۵ درصد جامعه به کمتر از یک درصد رسیده و روال کاهشی هپاتیت ب هم چنان در سرزمین ادامه خواهد داشت.

زهرایی با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت در برنامه گسترش برای ترقی واکسیناسیون کشوری همتراز با کشورهای گسترش یافته، از به ثمر نشستن کوششها برای ورود دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک به برنامه ایمن سازی کشوری خبر داد و او گفت: اکنون ۱۳۸ سرزمین دنیا از این دو واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری خود منفعت گیری می‌کنند و با اضافه شدن این دو واکسن، جهش بزرگی در برنامه واکسیناسیون خواهیم داشت که منافع تعداد بسیاری برای سلامت کودکان به همراه خواهد داشت.

ادامه مطلب
مهدی آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان شد_تاشکن

وی اصرار کرد: واکسن روتاویروس بر پایه پیش بینی‌ها می‌تواند سالیانه از ۱۲۰ هزار مورد بستری کودکان به علت اسهال‌های روتاویروسی و این چنین واکسن پنوموکوک از نزدیک به ۵۰ هزار عفونت‌های شدید پنوموکوکی پیشگیری و مصرف آنتی بیوتیک و در نتیجه مقاومت آنتی بیوتیکی را کمتر کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها