خوش آمدید

مسمومیت‌های الکلی در خوزستان افزایش یافت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مسمومیت‌های الکلی در خوزستان افزایش یافت – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی پیش از ظهر امروز یکشنبه در او گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: از هفته قبل تا بحال نزدیک به ۲۰ نفر در پی مسمومیت با الکل به اختصاصی با متانول که الکل زیاد خطرناک و کشنده‌ای است به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

وی با گفتن این که تعداد موارد مسمومیت، آمار بالایی است، افزود: زیاد تر این افراد جوان می باشند و ۲ نفر جان خود را از دست دادند و دیگر افراد دچار عوارضی همانند نارسایی کلیه، تاری دید و نابینایی شده‌اند.

معزی با گفتن این که از مجموع این بیماران، تعدادی در حال درمان می باشند و تعداد فرد دیگر نیز ترخیص شده‌اند، در ادامه گفت: طبق معمولً این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی می باشند و عوارض زیاد خطرناکی همانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند.

ادامه مطلب
نگاهی به سریال ها و برنامه های تلویزیون در هفته دفاع مقدس- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: اگر غلظت الکل بالا و مسمومیت شدید باشد و زمان طویل از مصرف آن بگذرد، بدون شک عوارض جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد؛ به این علت در صورت مصرف این مشروبات الکلی باید بلافاصله و سریع به مراکز درمانی مراجعه بشود.

معزی با اشاره به آماده‌باش بیمارستان رازی اهواز برای پذیرفتن و درمان این بیماران او گفت: تا بحال ۱۳ مورد از موارد تازه مسمومیت با الکل در استان خوزستان، مربوط به ایذه بوده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
منفعت گیری از توانمندی های دانشگاه در صنعت داروسازی - تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها