خوش آمدید

آذربایجان شرقی در اقتصاد ایران نقش اساسی دارد

آذربایجان شرقی در اقتصاد ایران نقش اساسی دارد

به نقل از خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در دیدار با هیئت اندوخته گذاری چینی افزود: تبریز مهد اقتصاد ایران بوده و تعداد بسیاری از تجار ساکن تهران نیز اصالت آذربایجانی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی او گفت: آذربایجان شرقی تنها استان سرزمین است که ۹۶ درصد اقتصادش در دست قسمت خصوصی است.

او همین طور گفت: در استان های دیگر عمدتا دولت اندوخته گذاری کرده است اما در آذربایجان شرقی در ۵۰ سال تازه این اتفاق نیفتاده چون نیازی به ورود دولت نبوده و خود قسمت خصوصی با اندوخته گذاری هایی که انجام داده است این نیازها را از بین بردن کرده است.

کلامی به صنایع مهم استان اشاره کرد و او گفت: آذربایجان شرقی در برخی صنایع همانند چرم و کفش جایگاه اول سرزمین را به خود تعلق داده و به سرزمین چین نیز این محصولات را صادر می کند.

ادامه مطلب
دایرکت ایکس کجاست؟ | آموزش کامل ارسال مطلب خصوصی در ایکس_تاشکن

او گفت: ۶۰ درصد تولیدات صنایع غذایی سرزمین را تبریز انجام می دهد و در کنار ان به ۷۰ سرزمین دنیا صادرات انجام می بشود.

کلامی او گفت: آذربایجلن شرقی در حوزه فولاد سومین تولیده سرزمین است و اولین تشکیل کننده قسمت خصوصی نیز در این استان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به اندوخته گذاری چینی ها در استان اشاره کرد و او گفت: اندوخته گذاران چینی که در استان ما اندوخته گذاری کرده اند، اذعان دارند که همکاری آذربایجان شرقی با آنها زیاد تر از خود چین است.

ادامه مطلب
علیرضا استادی هم مجری تلویزیون شد!

کلامی به تولیدات حوزه لوازم خانگی نیز اشاره کرد و اظهارکرد: در تشکیل لوازم خانگی به آذربایجان شرقی چین ایران می گویند بطوریکه ۶۵ درصد لوازم خانگی سرزمین در این استان تشکیل می بشود.

او همین طور گفت: منطقه آزاد ارس، در بین مناطق آزاد سرزمین، صنعتی ترین منطقه است؛ در یک سال تازه نیز تجارت ما با سرزمین روسیه نردیک ۵۰۰ درصد افزایش یافته که مرز خشکی ما روسیه همین منطقه آزاد ارس در جلفا و نوردوز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به هیئت چینی اصرار کرد: اگر می خواهید در ایران اندوخته گذاری کنید، چینی هایی که در این استان اندوخته گذاری کردند را ملاقات کنید و نحوه اراعه خدمات مدیریت آذربایجان شرقی به آنها را جویا شوید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
بانوان فوتبالیست ایران روبه رو بلاروس ناکامی خوردند_تاشکن

کلامی در ادامه گفت: در صورت اندوخته گذاری  در آذربایجان شرقی، تضامین ملزوم توسط دولت ایران اراعه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در آخر او گفت: تبریز و آذربایجان شرقی در سال قبل و در بین استان های سرزمین دومین استان سرزمین از لحاظ اندوخته گذاری خارجی در حوزه تشکیل بوده و در سال جاری نیز این روال ادامه دارد.

تین هان هووآ مدیرعامل کارخانجات شیرآلات صنعتی جینگ دیه شانگهای و کارخانجات آسمان نارنجی جیانگ سو نیز او گفت: مجموعه ما آماده اندوخته گذاری در حوزه تولیدات شیرآلات بهداشتی، صنعتی و پارچه در آذربایجان شرقی است.

انتهای مطلب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها