خوش آمدید

سینمامردم ویژه‌برنامه تلویزیونی جشنواره عمار در شبکه سه سیما

سینمامردم اختصاصی برنامه تلویزیونی جشنواره عمار در شبکه سه سیما


به نقل از ، برنامه «سینمامردم» به میزبانی سهیل اسعد دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با دکوری متفاوت و با الهام از نوشته‌محوری جشنواره امسال در حالی هر روز از ساعت ۱۸ به طور زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد که قرار است، فیلم‌سازان و برگزیدگان چهاردهمین جشنواره عمار و این چنین داوران قسمت‌های گوناگون مهمان این برنامه باشند.

ابوالقاسم طالبی در اولین تکه از برنامه «سینمامردم» ضمن اشاره به آن‌که یکی از قسمت‌های جشنواره عمار حافظه ملی است، در رابطه نسبت سینما با مردم سپس از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی او گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در حالی رقم خورد که مردم آرمان‌خواه بودند. انقلاب برای مردم آرمانی می بود ولی سینما آرمانی نشد. زیاد از سینماگران سپس از اغاز انقلاب از ایران رفتند و فکر کردند که انقلاب سقوط می‌کند. آن زمان سینما، سینماگری نداشت که این آرمان را به فیلم تبدیل کند. سینما یک هنر پیچیده است. سینمای قبل از انقلاب سینمایی خاص می بود که تنها می‌شد روی ۲ نفر از فیلمسازان آن حساب کرد. طول می‌کشد که آرمان‌ها تبدیل به متن و عکس بشود. سینما، سینماگر آرمان‌خواه می‌خواهد اما آرمان‌خواه ماندن سخت است.

ادامه مطلب
تلویزیون به جای خود؛ سینما هم برای 15 خرداد داخل میدان شود_تاشکن

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار نیز در برنامه «سینمامردم» او گفت: طبیعتاً امسال به علت اوضاع منطقه، برنامه عمار رویکرد متغیری گرفت. شعار فلسطین همیشه شعار عماریون می بود و دغدغه جدی دوستان و مسؤولین یک محور مهم یعنی فلسطین می بود. منتهی امسال اتفاقی که افتاد برای ملت فلسطین و اتفاقاتی که در فضای بین المللی رقم خورد، آگاهی که مردم بین‌الملل نسبت به قضیه فلسطین اشکار کردند، موضع‌گیری‌هایی که دیدیم، واقعاً متفاوت می بود. آگاهی که امروز در دنیا تشکیل شده زیاد شگفت است. به نظرم جشنواره عمار باید این را به گفتن یک زمان نگاه کند؛ زمان بالابردن آگاهی مردم. در سینما به خصوص مستند می‌تواند از این زمان منفعت گیری کرد چون زبان مستند زیاد به مسائل حوالی فلسطین نزدیک است. برخی از تحلیلگران می‌انها گفتند جبهه مقاومت با رسانه این‌بار پیروز شده است. تصاویری که در اخبار و تلویزیون دیدیم تصاویری می بود که در تاریخ مقاومت ندیده بودیم. این نقش رسانه است. جشنواره عمار این فضا را باز کرده است که عموم مردم هم بتوانند قهرمان این تحول باشند.

ادامه مطلب
زیرسوال بردن تاریخ با "حشاشین"، تلنگر جدی به سریال سازان_تاشکن

اسعد در آخر او گفت: مسئله بعدی این است که امسال در محتوا تحول را دیدیم. ما او گفت و گو تکرار را لمس می‌کردیم. قالب و شمایل ظاهری تحول می‌کرد ولی محتوا و خلاقیت در رکود می بود. امسال برای این اتفاقات و نگاه بین‌المللی در محتوا هم ناظر تنوع هستیم.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها