خوش آمدید

بنیان‌گذاران اینستاگرام اپلیکیشن Artifact خود را تعطیل می‌کنند

بنیان‌گذاران اینستاگرام اپلیکیشن Artifact خود را تعطیل می‌کنند


آرتیفکت، اپلیکیشن خبری که توسط «کوین سیستروم» و «مایک کرایگر»، بنیان‌گذاران مهم اینستاگرام یک سال پیش رونمایی شد، اکنون به آخر کار خود رسیده است. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای اراعه اخباری که امکان پذیر کاربران دوست داشته باشند بخوانند منفعت گیری می‌کرد. به حرف های این استارتاپ، ظرفیت و زمان بازار این اپلیکیشن به اندازه‌ای بزرگ نیست تا اندوخته‌گذاری مستمر در آن را ضمانت کند.

کوین سیستروم، مدیرعامل شرکت، در یک پست وبلاگی نوشت:

«ما چیزی ساخته‌ایم که گروه مهم کاربران آن را دوست دارند، اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که زمان بازار به قدر کافی بزرگ نیست تا اندوخته‌گذاری مداوم در این راه را ضمانت کند. این اپلیکیشن از امروز تعطیل می‌بشود. کاربران دیگر نمی توانند نظرات یا پست‌های جدیدی اضافه کنند ولی Artifact هم چنان به شما اجازه می‌دهد اخبار را تا آخر فوریه [اوایل اسفند] بخوانید.»

کوین سیستروم (سمت راست) و مایک کرایگر (سمت چپ)

اپلیکیشن Artifact و تعطیلی آن

از زمان رونمایی این اپلیکیشن در بهمن ۱۴۰۱، ویژگی‌های تازه و جالبی همانند خلاصه مقالات با منفعت گیری از هوش مصنوعی و قابلیت اظهارنظر درمورد مقالات به آن اضافه شده می بود. این چنین با قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب دلنشین در وب، شبیه پست‌های توییتر (ایکس جاری)، این اپلیکیشن از تمرکز صرف بر اخبار جلوگیری می‌کرد.

ادامه مطلب
گفتن محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا به حسن یزدانی رسید
آخرین مطالب

یقیناً Artifact دارای ضعف‌هایی می بود و بعضی اوقات کاربران نمی‌دانستند با چه نوع اپلیکیشنی طرف می باشند. اشکار نبوده است آیا Artifact یک پلتفرم مکالمه‌محور همانند توییتر می بود، یا رقیبی برای پینترست یا یک اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی. این کار به گمان زیادً تبدیل ازدست‌رفتن زمان‌هایی برای جلب دقت کاربران شده می بود.

این چنین تعطیلی اپلیکیشن Artifact در بحبوحه افزایش رقابت اپلیکیشن‌های متن‌محور همانند ایکس و تردز متا صورت می‌گیرد. از سویی نحوه یافتن اخبار و اطلاعات با ورود هوش مصنوعی در حال تحول است.

ادامه مطلب
باشگاه استقلال تهران برترین تیم ایران در آسیا شد

سیستروم می‌گوید که تیم هشت‌نفره‌ای که روی Artifact کار می‌کنند راه‌های جداگانه‌ای را طی خواهند کرد. او می‌گوید که شخصاً برای ساختن چیزهای تازه شوق‌زده است. این چنین او با وجود تعطیلی این اپلیکیشن، اخبار و اطلاعات را بسترهایی حیاتی برای اندوخته‌گذاری استارتاپ‌ها می‌داند و معتقد است که افرادی دیگر با ذهن‌‌های روشن روی این چنین ایده‌هایی در این عرصه کار خواهند کرد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها