خوش آمدید

افسردگی و افزایش وزن اغلب همراه با هم هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افسردگی و افزایش وزن زیاد تر همراه با هم می باشند – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان پی بردند افرادی که دارای افزایش در علائم مربوط به افسردگی بودند، یک ماه سپس وزن شأن هم افزایش یافته می بود.

«جولیا مولر»، محقق ارشد از شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه کمبریج، در بیانیه خبری دانشگاه او گفت: «این نوشته مشخص می کند که افراد دارای اضافه وزن یا چاقی در جواب به حس افسردگی زیاد تر در معرض افزایش وزن می باشند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیشتر از ۲۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا را بازدید کردند.

شرکت‌کنندگان با منفعت گیری از یک اپلیکیشن موبایل، سوال‌نامه‌های دیجیتالی ماهانه در رابطه سلامت روانی و وزن بدن خود را تکمیل کردند. سوالات در این مطالعه علائم افسردگی، اضطراب و استرس فهمیدن شده هر فرد را برسی می‌کرد.

نتایج مشخص می کند به ازای هر افزایش تدریجی در نمره افسردگی معمول یک فرد، وزن آنها یک ماه سپس نزدیک به یک دهم ۰.۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
یوتوب نوع جدیدی از تبلیغات غیرقابل ردکردن را آزمایش می‌کند_تاشکن
آخرین مطالب

امکان پذیر افزایش وزن، کم به نظر برسد، اما محققان خاطرنشان کردند که اگر افسردگی یک فرد از ۵ به ۱۰ در مقیاسی که منفعت گیری می‌کند افزایش یابد، به میانگین افزایش وزن هم افزوده می‌بشود.

مولر می‌گوید: «اگرچه افزایش وزن نسبتاً کم می بود، اما تغییرات کوچک وزنی که در دوره‌های وقتی مختصر رخ می‌دهد می‌تواند تبدیل تغییرات وزنی بزرگ‌تر در درازمدت، به‌اختصاصی در بین افراد دارای اضافه وزن و چاقی بشود».

به حرف های محققان، این تاثییر تنها در افرادی که اضافه وزن داشته یا چاق بودند مشاهده شد. به نظر نمی‌رسد افراد با وزن سالم به علت نوسانات خلقی، وزن اضافه کنند.

ادامه مطلب
«مهیار عیار» در شهرک غزالی به انتهای مسیر می رسد

محققان این چنین هیچ مدرکی مبنی بر این که استرس یا اضطراب علتافزایش وزن می‌بشود، یا این که وزن فرد پیش بینی کننده گمان افزایش افسردگی است، اشکار نکردند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها