خوش آمدید

کارگردان مستند "در برابر تاریکی": حمایت ورزشکاران بزرگ دنیا از فلسطین، زیر سایه تحریف اسرائیلی رفته است

کارگردان مستند “در برابر تاریکی”: حمایتورزشکاران بزرگ دنیا از فلسطین، زیر سایه تحریف اسرائیلی رفته است


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، وحید مردانه مستندساز و پژوهشگر حوزه فلسطین با وجود در برنامه «ساعت به زمان قدس» او گفت: انتخاب‌مان برای قهرمانان و ورزشکاران در وهله اول برای این می بود که امروزه، ورزشکاران و هنرمندان زبان مشترک بین همه مردم در دنیا می باشند. به این علت ما این را انتخاب کردیم تا با زبان مشترک با هم وطنان خودمان و سپس مردم دنیا سخن بگویید کنیم.

به جهانی بودن مستندمان فکر کردیم

او گفت: مقصد ما فقط داخل ایران نبوده است، وقتی که می‌خواستیم این مستند را تشکیل کنیم، به جهانی بودن آن هم فکر می‌کردیم تا بتوانیم با زبان بین الملل هم سخن بگویید کنیم؛ طبیعتا افرادی همانند مارادونا، رونالدو، اریک کانتونا یا قهرمانان فرد دیگر که ما در این مستند داریم، در دنیا شناخته شده می باشند و حس و فهمیدن مشترکی بین مردم تشکیل می‌کنند. به این علت ما مستند را با چهره‌های معروف اغاز کردیم اما در بین تکه‌ها به قهرمانان ایرانی هم اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب
۷ راهکار برای افزایش جذب کلسیم

مردانه با اشاره به صحبتی که با رئیس سازمان صداوسیما داشته، یادآور شد: با ایشان درمورد ورزشکاران ایرانی و جهانی که اسرائیل را تحریم کرده‌اند سخن بگویید کردیم و نظرشان را درمورد این قضیه پرسیدیم.

جبلی: ماموریت مستندسازان نور تاباندن به جنبه‌های تاریک قضیه فلسطین است

در ادامه برنامه، حرف های‌های جبلی در این خصوص پخش شد و رئیس سازمان صداوسیما فرمود: این ماموریت هنرمندان، برنامه‌سازان و مستندسازان است که به جنبه‌های تاریکی که در کنار قضیه فلسطین وجود دارد، نور بتابانند. یکی از آن جنبه‌ها، همراهی و همدلی ورزشکاران در جهان با قضیه فلسطین است. یک مارپیچ سکوت برای چهره‌های شناخته شده در دنیا تشکیل شده تا آن چیزی را که ندای فطرتشان در دفاع از مظلومین فلسطینی هست، کتمان کنند یا حتی اگر قلباً به آن باور دارند، به زبان نیاورند.

ادامه مطلب
پردیس افکاری درگذشت - تسنیم

رییس سازمان صداوسیما اصرار کرد: تولیدات این چنینی همانند مستند شما، فضا را باز می‌کند تا دیگران فهمید بشوند ابراز این همدلی و همراهی با مردم فلسطین در عرصه‌های گوناگون اتفاق افتاده است.

کشورها از طریق دیپلماسی ورزشی مبانی فکری خود را به جهانیان منتقل می‌کنند

مردانه در جواب به این که تشکیل این چنین مستندهایی چه منفعت‌ای برای تبیین شبهات فلسطین دارد، گفت: یکی از ابزارهای قوت کشورها او گفت و گو قوت نرم در کنار قوت‌های نظامی، اقتصادی، سیاست ورزی و دیگر موارد است. قوت نرم زیاد مهم است و هرچه جلوتر می‌رویم پررنگ‌تر هم می‌بشود. دیپلماسی فرهنگی و ورزشی ابزاری است که کشورها با آن مبانی فکری خود را از طریق ورزشکاران و کاروان‌های ورزشی خود به جهانیان منتقل کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
ایران در کشتی پهلوانی قهرمان شد

این مستندساز در ادامه گفت: در سرزمین ما و دیگر کشورها دشمنان در او گفت و گو شبهه اندازی و تحریف حقایق فعالیت می‌کنند. در قرآن هم خوانده‌ایم که قوم بنی اسرائیل استاد تحریف می باشند و برای همین خدا از آنها خواسته حق را با باطل درنیامیزند. ما برای جواب به این شبهات از ابزار خود دشمنان منفعت گیری کردیم. قشری در جامعه وجود دارند که آنها را خاکستری می‌نامند، یقیناً من با این گفتن موافق نیستم و آنها را قشر مردد می‌نامم. قشر مردد شبهات بسیاری در ذهن دارند و حقیقت هایی که قبلا در ذهن داشتند و حال هم بعضی اوقات با آنها روبه رو خواهد شد، علتتردیدشان شده است. نهادهای گوناگون و پژوهشگرانی چون من باید به این شبهات جواب بدهیم.

صهیونیست‌ها می‌خواهند این واقعیات را از چشم دنیا نهان کنند

او گفت: خداوند در قرآن تکنیکی را به پیامبران خود آموخته که با زبان مردم با آنها سخن بگویید. ما این را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، هنگامی از پیرمرد ۴ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله قهرمانانی چون رونالدو را جستوجو می‌کنند چه بهتر که ما بخشی از زندگی آنها که رسالت ما هم هست نشان بدهیم، چرا فقط نشان بدهیم آنها چه کفشی می‌پوشند!؟ اینها افرادی می باشند که از فلسطین حمایتکرده‌اند و صهیونیست‌ها می‌خواهند این واقعیات را از چشم دنیا نهان کنند.

ادامه مطلب
دختر شطرنج‌باز ایرانی در مسابقات سریع آسیا قهرمان شد_تاشکن

مردانه اصرار کرد: ما در دل این مستند نشان داده‌ایم که غزه بزرگترین زندان روباز دنیا است؛ مبانی تبیینی خودمان را در این مستند به مخاطبان داخلی و خارجی خود نشان داده‌ایم. قدس، وقتی قبله دینی مسلمانان می بود و اکنون به قبله سیاسی جهانیان تبدیل شده و از همه ادیان، طیف‌ها، ملیت‌ها نگاهشان به این قضیه است و ما چه نوشته فرد دیگر داریم که از ورزشکاران و اندیشمندان تا مردم عادی درمورد آن متمرکز باشند و درمورد‌اش سخن بگویید کنند. ما از این زمان منفعت گیری کردیم تا از طریق مستندمان این قطب نما را به جهانیان نشان بدهیم.

بر پایه این گزارش، آخرین تکه از فصل اول «ساعت به زمان قدس» با اجرای علی خلیلی و زینب جابر به تهیه‌کنندگی امیر تاجیک پنجشنبه ۲۱ دی ساعت ۱۸:۱۰ روی آنتن شبکه یک سیما رفت و شنبه ۲۳ دی ساعت ۰۰:۱۰ بازپخش می‌بشود.

ادامه مطلب
حقایقی از زندگی که مجبورید بدانید و آنها را بپذیرید

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها