خوش آمدید

درآمد مدیرعامل اپل در 2023 با کاهش 36 درصدی به 63.2 میلیون دلار رسید

درآمد مدیرعامل اپل در ۲۰۲۳ با افت ۳۶ درصدی به ۶۳.۲ میلیون دلار رسید


اپل بیانیه سالانه خود برای اندوخته‌گذاران را انتشار کرده است که در رابطه پاداش مدیران این شرکت، پیشنهادات سهامداران و موارد دیگر جزئیاتی را آشکار می‌کند. در این بیانیه این چنین به حقوق و دستمزد دریافتی توسط مدیران اپل، ازجمله «تیم کوک»، مدیرعامل شرکت، نیز اشاره شده است. بر پایه این بیانیه، کوک در سال قبل میلادی ۶۳.۲ میلیون دلار درآمد داشته که این مقدار نسبت به درآمد ۹۹.۴ میلیون دلاری دریافت‌شده در سال ۲۰۲۲ افت اشکار کرده است.

در سال ۲۰۲۲، درآمد پیش‌بینی‌شده کوک ۸۴ میلیون دلار می بود اما او ۹۹.۴ میلیون دلار دریافت کرد. برای سال ۲۰۲۳ درآمد پیش‌بینی‌شده مدیرعامل اپل ۴۹ میلیون دلار می بود که در قیاس با سال ۲۰۲۲، ۴۰ درصد افت یافته می بود. بااین‌حال اپل در بیانیه‌اش اظهار کرده که کوک در سال قبل ۶۳,۲۰۹,۸۴۵ دلار درآمد داشته است که تقریباً ۲۸ درصد از مقصد برنامه‌ریزی‌شده اولیه زیاد تر است، اما نزدیک به ۳۶ درصد نسبت به درآمد او در سال ۲۰۲۲ افت یافته است.

ادامه مطلب
امروز در فضا: پرتاب اولین موشک آریان

درآمد تیم کوک و دیگر مدیران اپل

درآمد مدیرعامل اپل در ۲۰۲۳ با افت ۳۶ درصدی به ۶۳.۲ میلیون دلار رسید ۱۴

به‌طور کلی مبالغ دریافتی تیم کوک در سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

  • حقوق: ۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار
  • جوایز سهام: ۴۶,۹۷۰,۲۸۳ دلار
  • غرامت مطرح تشویقی غیرسهامی: ۱۰,۷۱۳,۴۵۰ دلار
  • همه غرامت‌های دیگر: ۲,۵۲۶,۱۱۲ دلار

اپل این چنین اظهار کرده که مجموع غرامت سالانه کارکنان حقوق‌بگیر این شرکت در سال ۲۰۲۳، ۹۴,۱۱۸ دلار بوده است. بااین‌وجود نسبت دستمزد دریافتی کوک و یک کارگر متوسط اپل چیزی به اندازه ۶۷۲ به ۱ است. جزئیات مربوط به درآمد دیگر مدیران اپل به شرح زیر است:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اولین بنچمارک‌های مک‌بوک ایر M3 انتشار شد
  • «لوکا ماستری»، مدیر مالی: ۲۶,۹۳۵,۸۸۳ دلار
  • «کیت آدامز»، مشاور عمومی و منشی: ۲۶,۹۴۱,۷۰۵ دلار
  • «دیردره اوبراین»، معاون ارشد خرده‌فروشی: ۲۶,۹۳۷,۰۱۰ دلار
  • «جف ویلیامز»، مدیر ارشد اجرایی: ۲۶,۹۶۱,۲۲۶ دلار

هیئت‌مدیره اپل سال ۲۰۱۷ سیاستی را اجرا کرد که طی آن کوک به‌دلایل امنیتی باید از جت شخصی‌اش برای همه سفرهای کاری و شخصی خود منفعت گیری کند. از زمان اجرای این سیاست، مردم دوست داشتند بدانند که اپل چه مقدار برای منفعت گیری از جت شخصی کوک هزینه می‌کند و برای سال ۲۰۲۳، اپل می‌گوید که ۱,۶۲۱,۴۶۸ دلار صرف سفرهای هوایی کوک کرده که نسبت به سال ۲۰۲۲ این هزینه بیشتر از دو برابر افزایش یافته است. اپل این چنین ۸۲۰,۳۰۹ دلار برای امنیت شخصی کوک هزینه کرده است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها