خوش آمدید

باورهای غلط درباره خراب شدن دندان‌های مادران باردار - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

باورهای غلط درمورد خراب شدن دندان‌های مادران باردار – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، زهرا قربانی، با اشاره به این که به علت نفوذ هورمون‌های بارداری، لثه‌ها نرم و متورم شده و زیاد حساس‌تر از حالت عادی خواهد شد اظهار کرد: این کار امکان پذیر علتالتهاب لثه و هم‌این چنین عفونت و یا تشکیل پوسیدگی در دندان‌های زنان باردار بشود.

او گفت: پیشنهاد می‌بشود قبل از باردار شدن، حتماً برای بازدید سلامت دندان‌ها به دندان پزشک مراجعه بشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با گفتن این که کلسیم به طور روزانه اضافه یا کم می‌بشود، افزود: این نوشته در رابطه دندان‌ها در کودکی تکمیل می‌بشود و در بزرگسالی کلسیم از دندان‌ها برداشت نمی‌بشود.

وی خاطرنشان کرد: داروها و مواد حاوی کلسیم بر دندان اثری ندارند، تأثیر مستقیم این مواد فقط بر استخوان‌ها است.

قربانی با گفتن این که کلسیم وقتی از دندان برداشت می‌بشود که دندان‌ها خراب یا پوسیده باشند، او گفت: بارداری به خودی خود علتایجاد پوسیدگی و مشکلات دندانی نمی‌بشود.

ادامه مطلب
مدیران چند شبکه تلویزیونی تغییر کردند/ جزئیات انتصابات جدید
آخرین مطالب

وی با اشاره به این که به علت هورمون‌هایی که در دوران بارداری ترشح می‌بشود امکان پذیر زنان باردار بیشتر از سایرین در معرض تشکیل پوسیدگی قرار بگیرند، گفت: حالت تهوع در زنان باردار علتمی‌بشود اسید معده بر دندان تاثییر بگذارد به این شکل که اسید مستقیماً بر دندان می‌نشیند و علتتخریب آن می‌بشود به عبارتی دندان زنان باردار تحت حملات اسیدی قرار دارد.

قربانی به زنان باردار پیشنهاد کرد: به هیچ گفتن سپس از حالت تهوع مسواک نزنید چون مینای دندان تحت تأثیر ترشح اسید معده ضعیف شده و نباید با عمل مسواک زدن علتتخریب زیاد تر آن شویم. باید مقداری آب در دهان بچرخانیم تا اسید ترشح شده رقیق‌تر بشود، نیم ساعت سپس می‌توانیم از مسواک منفعت گیری کنیم.

ادامه مطلب
پرواز اولین هواپیمای توربو ژنراتور- هیبریدی جهان! + ویدیو

وی با گفتن این که مادران باردار به علت حالت تهوع بیشتر از سایرین از مواد قندی و شیرینی‌جات منفعت گیری می‌کنند، در ادامه گفت: وقتی که مواد قندی زیاد مصرف بشود، دندان پوسیده می‌بشود، چه باردار باشید یا باردار نباشید.

قربانی اصرار کرد: تعداد بسیاری از مادران باردار به محض این که مسواک می‌زنند زیاد تر دچار حالت تهوع خواهد شد، به آنان نظر می‌بشود از مسواک‌هایی که سری کوچک‌تری منفعت گیری کنند و تلاش کنند که مسواک کمتر با زبانشان تماس داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد: مادران بارداری که حالت تهوع شدید دارند و نمی توانند مسواک زدن را تحمل کنند، در ماه‌هایی که نمی توانند مسواک بزنند بهتر است از دهان شویه‌های ضد میکروبی منفعت گیری کنند تا پلاک میکروبی را به حداقل برسانند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
منصور، ضد و شماره 10 در آخر هفته تلویزیون_تاشکن

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با گفتن این که بارداری به تنهایی نمی‌تواند علتتخریب دندان‌ها بشود، اصرار کرد: مادر باید در این دوران تغذیه مناسبی داشته باشد و دهان خود را مرتب تمیز کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها