خوش آمدید

ETFهای بیت کوین

اولین ETFهای بیت کوین توسط کمیسیون بورس آمریکا قبول شدند


کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اولین صندوق‌های قابل خرید وفروش یا ETFهای بیت کوین را قبول کرد تا این رمزارز داخل سیستم مالی بشود که برای به چالش کشیدن آن ساخته شده می بود. با این عمل کمیسیون بورس آمریکا، یازده ETF اسپات بیت‌ کوین از شرکت‌هایی همانند Grayscale و Fidelity در اختیار اندوخته‌گذاران قرار می‌‌گیرند.

«گری گنسلر»، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در بیانیه‌ای اظهار کرده که با وجود قبول این ETFها، خود بیت کوین را قبول نمی‌کند:

«درحالی‌که امروز فهرست‌شدن و خرید وفروش چندین سهام ETF اسپات بیت‌کوین را قبول کردیم، ما بیت‌کوین را قبول نکرده‌ایم. اندوخته‌گذاران باید درمورد خطرات بی‌شمار مرتبط با بیت‌کوین و محصولاتی که ارزرش آن‌ها به کریپتو گره خورده است، محتاط باشند.»

قبول ETFهای بیت کوین توسط کمیسیون بورس آمریکا

در ۱۰ سال قبل SEC هرگونه تلاش برای تشکیل ETF بیت کوین را رد می‌کرد، اما اکنون بالاخره تصمیم گرفته تعدادی از ETFهای اسپات بیت کوین را قبول کند. این عمل می‌تواند علتورود اندوخته‌گذاران سنتی به بازار کریپتو بشود و این بازار را دستخوش تحول کند. اندوخته‌گذارانی هم که هم‌اکنون در بازار وجود دارند، زمان‌ها است چشم به راه قبول ETF بیت کوین توسط SEC بوده‌اند.

ادامه مطلب
نتایج بزرگی یک مربی را اشکار می‌کند/ داخل حواشی نمی‌شویم_تاشکن
آخرین مطالب

اکنون انتشار کردن خبر قبول ETFهای بیت‌کوین تأثیری روی قیمت این رمزارز نداشته است، بااین‌حال باید چشم به راه ماند و دید در بین‌زمان و طویل مدت قیمت بیت کوین چه تغییری می‌کند. هم‌اکنون این رمزارز با قیمتی نزدیک به ۴۶,۳۴۰ دلار خرید وفروش می‌بشود.

تا پیش از قبول ETF بیت کوین، اندوخته‌گذارانی که نمی‌خواستند به‌صورت مستقیم داخل بازار کریپتو شوند، سهام شرکت‌های فعال در این حوزه همانند کوین‌بیس و میکرواستراتژی را می‌خریدند. میکرواستراتژی یکی از شرکت‌های طرفدار بیت‌کوین است که نزدیک به ۸ میلیارد دلار بیت‌کوین دارد. اکنون با قبول ETFهای بیت‌کوین، این گمان وجود دارد که قیمت سهام شرکت‌های فعال در این حوزه افت یابد، چرا که احتمالا اندوخته‌ٰگذاران به‌جای این شرکت‌ها، تنها روی ETFها اندوخته‌گذاری کنند.

ادامه مطلب
امانت شهدا اکنون انجام تکلیف شرکت در انتخابات است

درنهایت بد نیست به این نوشته اشاره کنیم که روز قبل حساب SEC در ایکس برای زمان کوتاهی هک شد و خبرداد که این سازمان، ETFهای بیت‌کوین را قبول کرده است. انتشار کردن این خبر جعلی علتسردرگمی فعالان بازار شد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها