خوش آمدید

پرسروصداترین هواپیمای نظامی حال حاضر جهان

پرسروصداترین هواپیمای نظامی حال حاضر جهان


برای شنیدن صداهایی که هواپیماهای نظامی می توانند تشکیل کنند، نیازی به وجود در پایگاه نیروی هوایی نیست، همانطور که موارد شکستن دیوار صوتی ثابت کرده است، که می توانند از کیلومترها دورتر شنیده شوند. این که یک هواپیمای نظامی چه مقدار می تواند پرسروصدا باشد به عوامل مختلفی از جمله اندازه هواپیما، تعداد موتورها و قدرتی که تشکیل می کنند بستگی دارد.

احتمالا فکر کنید هواپیمایی بدون موتور، همانند گلایدر، بی سروصدا است، اما این نوشته زیاد با حقیقت فاصله دارد. دو عامل سر و صدایی که هواپیما تشکیل می کند را تعیین می کنند:

  • جریان هوا بر روی سطح هواپیما
  • صدای تشکیل شده توسط هواپیماها و در رابطه هواپیماهای پروانه دار، حرکت پره های پروانه در هوا
پرسروصداترین هواپیمای نظامی حال حاضر جهان ۳۲

اصطکاک علتایجاد نویز و سروصدا می بشود

هوایی که از روی سطح هواپیما عبور می کند، در طول پرواز هواپیما، علتایجاد اصطکاک می بشود. این اصطکاک علتآشفته شدن جریان هوا شده و با افزایش شدت هواپیما، موج صوتی بلندتر می بشود. به همین علت است که گلایدر با وجود نداشتن موتور می تواند صدا تشکیل کند. هنگامی که یک هواپیما به شدت ۱,۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد، سختی هوا به قدری زیاد است که موجی که تشکیل می کند زیاد تر از شدت صوت است. نتیجه این نوشته صدای بلندی موسوم به شکستن دیوار صوتی است که از فاصله ۵۰ کیلومتری هم شنیده می بشود.

ادامه مطلب
اوقات شرعی مشهد در 21 فروردین ماه 1403_تاشکن
آخرین مطالب

صدای موتورهای جت را می توان به قطعات متحرک داخل آن و هوای داغ خروجی نسبت داد. این روزها موتورهای جت مدرن به لطف سیستم بای بعد که گازهای خروجی را قبل از خروج از موتور با هوای سرد مخلوط می کند، زیاد کم صداتر از موتورهای قبلی می باشند. جت های اولیه فاقد این فناوری بوده و زیاد پرسروصداتر از هواپیماهای مدرن امروزی بودند.

پرسروصداترین هواپیمای نظامی حال حاضر جهان
اف-۱۶

حال توضیح داده ایم که چه چیزی علتسر و صدای هواپیما می بشود. بیایید نگاهی به پرسروصداترین هواپیمای نظامی حال حاضر بیاندازیم. اگر از فردی سوال کنید که پرسروصداترین هواپیمای نظامی که امروز در خدمت است چیست، تقریبا به اتفاق آرا می شنوید یک جت جنگنده همانند جنگنده F-16 Fighting Falcon ساخت جنرال داینامیکس. در حالی که اف -۱۶ زیاد پرسروصدا است، اما در قیاس با بمب افکن استراتژیک روسی Tu-95 Bear زیاد بی صدا نمود می کند.

ادامه مطلب
دور تازه‌ای از ثبت‌نام خودروهای وارداتی اغاز شد + لیست خودروها
پرسروصداترین هواپیمای نظامی حال حاضر جهان
Tu-95 Bear

بمب افکن Tu-95 Bear پر سر و صداترین هواپیمای نظامی در سرویس حال حاضر است

بر پایه کتاب رکوردهای جهانی گینس، توپولف Tu – ۹۵ پرسروصداترین هواپیمای نظامی اکنون است. در طول جنگ جهانی دوم، ایالات متحده در چندین مورد از دادن بمب افکن های B-29 Superfortress خود به اتحاد جماهیر شوروی برای مقابله با آلمان نازی خودداری کرد.

در اواخر جنگ، آمریکا از B – ۲۹ ها برای بمباران ژاپن از پایگاه هایش در اقیانوس آرام منفعت گیری می کرد. چهار فروند بی -۲۹ در جریان این حملات دچار مشکلات مکانیکی شدند و ناچار به فرود اضطراری در شرق دور روسیه شدند. شوروی به جای برگشت دادن این هواپیما به ایالات متحده، از آن ها کپی برداری کرد و بمب افکن توپولف Tu – ۴ را ساخت.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
راهنمای خرید گوشی موبایل از ٣ تا ۶۰ میلیون تومان
Tu-95 Bear
B-29 Superfortress

اکنون، بعد از جنگ و گسترش بمب اتمی، اتحاد جماهیر شوروی خواهان یک بمب افکن دوربرد با قابلیت رسیدن به ایالات متحده می بود. در ابتدا، آن ها به سراغ موتورهای جتی رفتند که تازه گسترش یافته بودند، اما در آن زمان، آن ها به سوخت بسیاری نیاز داشتند تا مسافت مورد نیاز را پوشش دهند. موتورهای پیستونی حاضر به قدر کافی برای این چنین هواپیمای بزرگی قوی نبودند، به این علت توپولف تصمیم گرفت از موتورهای توربوپراپ منفعت گیری کند.

به پشتیبانی یک تیم آلمانی از مهندسان- زندانیان اسبق یونکرز و تحت رهبری فردیناند برندر، دانشمند هوافضای اتریشی طراحی شده بودند، روس ها موتور توربوپراپ ۱۲ هزار اسب بخاری کوزنتسوف را گسترش دادند. هر چهار موتور Tu – ۹۵ با دو پروانه چهار پره ناهمسوگرد تجهیز شده بودند. جریان هوای پیچیده تشکیل شده بین دو پروانه، صدای وزوز عمیقی تشکیل می کند که تا کیلومترها شنیده می بشود. Tu – ۹۵ به قدری پر سر و صدا است که پرسنل نیروی دریایی مستقر در زیردریایی های غوطه ور در زیر آب نیز می توانند به پرواز آن در بالای سر خود گوش دهند.

ادامه مطلب
انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک خونه_تاشکن
پرسروصداترین هواپیمای نظامی جهان
Republic XF-84H Thunderscreech

هواپیمای Republic XF-84H Thunderscreech پر سر و صداترین هواپیمای تاریخ می بود

با این که این هواپیما هیچ زمان به تشکیل زیاد نرسید، اما پر سر و صداترین هواپیمای نظامی تاریخ، هواپیمای Republic XF-84H Thunderscreech می بود. این هواپیما که از موتور توربوپراپ نیرو می گرفت، در طول آزمایش ها در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا آنقدر صدای بلندی تشکیل می کرد که افرادی که ۴۰ کیلومتر دورتر زندگی می کردند از این صدا شکایت داشتند. این هواپیما به قدری پرسروصدا می بود که خدمه زمینی تنها با منفعت گیری از پرچم های سیگنال می توانستند با خلبان آن ربط برقرار کنند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها