خوش آمدید

راه اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظارت وزارت بهداشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

راه اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظارت وزارت بهداشت – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا با شراکت نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها ی ذیربط در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمداسماعیل مطلق در این نشست بر الزام و اهمیت نحوه صحیح خبر رسانی و مراقبت از سلامت مردم مخصوصاً افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان اصرار کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی باید خبر رسانی به مردم در عرصه پیامدهای آلودگی هوا بر سلامت و راه حلهای خود مراقبتی برای افت این عوارض را در برتری قرار دهند.

وی، خارج نکردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و اسقاطی از سیستم حمل و نقل و این چنین عدم منفعت گیری از تجهیزات مناسب کنترل آلودگی هوا برای صنایع را از جمله دلایل مهم آلودگی هوا گفت.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این چنین او گفت: اکنون ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظر وزارت بهداشت در سطح سرزمین راه اندازی شده است.

ادامه مطلب
ملوان و تراکتورسازی به تساوی رضایت دادند/ هفته شانس برای پرسپولیس

مطلق اصرار کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسات مستمر، حالت اجرای قانون هوای پاک و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی باید انجام بدهند را به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی در آخر به مردم به خصوص بیماران قلبی و عروقی پیشنهاد کرد که در اوقات آلودگی هوا حتی الامکان رفت و آمدهای غیر ضرور نداشته باشند و در صورت الزام حتماً از ماسک منفعت گیری نمایند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها