خوش آمدید

انحصار صداوسیما یا همکاری با پلتفرم‌ها/ «جام ملت‌های آسیا» را فقط تلویزیون پخش می‌کند؟

انحصار صداوسیما یا همکاری با پلتفرم ها/ «جام ملت های آسیا» را فقط تلویزیون پخش می کند؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، ماجرای پخش مسابقات فوتبال همیشه مورد او گفت و گو رسانه‌های صوت و عکس فراگیر بوده است. چرا اساساً باید «پخش زنده» در انحصار سازمان صداوسیما باشد؟ از امروز صبح هم نامه‌ای به طور رسمی از سمت «ساترا» – سازمان تنظیم و مقررات صوت و عکس فراگیر- در فضای‌مجازی انتشار شده که حاوی این مسئله است؛ «نظر به این که حقوق پخش تلویزیونی رویدادهای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در محدوده مرزهای جغرافیایی ایران به طور انحصاری به سازمان صداوسیما واگذار شده لطفاً از پخش این بازی‌ها (زنده یا تولیدی) به هر نحو جلوگیری به عمل آید.»

این نامه مجدد نوشته حرکت انحصاری سازمان صداوسیما را بر سر زبان‌ها آورد و حتی در فضای مجازی علت این که رسانه ملّی حق پخش بازی‌های فوتبال را خریده است مورد سوال واقع شد.

ادامه مطلب
رحمان عموزاد در فینال بازی‌های آسیایی شکست خورد

او مباحثه با حسین زارعی مدیر کل صدور مجوز ساترا چند مسئله را روشن کرد؛ اولاً ماجرای حق پخش زنده بازی‌های فوتبال جام ملت های آسیا به علت انحصارگری رسانه ملی نیست و بنابر قانون، حق پخش زنده تلویزیونی با صداوسیماست و ثانیاً حق پخش تلویزیونی را سازمان صداوسیما بنابر قرارداد قطعی خریده است و از طریق تعلق قاب آی فریم به سکوهای دارای مجوز از ساترا عملاً یک نوع امکان حمایتاز سکوهای دارای مجوز را هم فراهم کرده است.

زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا درمورد ماجرای نامه‌نگاری با مدیران رسانه‌های صوت و عکس فراگیر در فضای‌مجازی به خبرنگار تسنیم او گفت: این اتفاق جدیدی نیست و روالی بوده که از قبل هم اتفاق می‌افتاد. یعنی در جریان بازی‌های جام‌جهانی، آسیایی و پارالمپیک هم این نامه‌نگاری انجام می‌شد. هر زمان سازمان صداوسیما پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی را خریداری می‌کند ما اظهار می‌کنیم این‌ها در انحصار سازمان صداوسیماست و اگر رسانه‌ای تمایل به پخش زنده دارد مطابق قانون از طریق معاونت فضای‌مجازی صداوسیما و آی‌پی‌تی‌وی‌های طرف قرارداد یا هماهنگی با ساتر‌ا برای دریافت آی فریم شبکه های سیما می‌تواند خواست پخش زنده کند.

ادامه مطلب
نساجی یک - نوبهار ۳
آخرین مطالب

او گفت: بنابر مصوبه قطعی شورای عالی انقلاب فرهنگی پخش زنده در انحصار سازمان صداوسیماست. لذا چنانچه رسانه‌ای خواست پخش زنده دارد باید از طریق صداوسیما و معاونت فضای مجازی و قرارداد با آی‌پی‌تی‌وی‌های مورد توافق سازمان قرارداد خود را منعقد کند و یا از ساترا خواست دریافت آی فریم پخش زنده شبکه های سیما را داشته باشد. به این علت اتفاق جدیدی نیفتاده است. ما هم به رسانه‌ها ابلاغ کردیم حق پخش این بازی‌ها توسط سازمان صدا و سیما خریداری شده و در اختیار صداوسیماست اما ساترا به گفتن یک حمایتامکان پخش زنده را از طریق تعلق قاب آی فریم فراهم کرده است.

ادامه مطلب
امیر قلعه نوعی: فوتبال در آسیا زیاد به هم نزدیک شده است_تاشکن

این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات صوت و عکس فراگیر به حمایتساترا از رسانه‌ها اشاره کرد و او گفت: از آنجایی‌که ما مدام به جستوجو حمایتاز رسانه‌ها و سکوهای نمایشی هستیم تا محتوای این رسانه‌ها را تحکیم کنیم تا بتوانند مخاطبان‌شان را زیاد تر کنند با موافقت رئیس سازمان صداوسیما، آی‌فرم‌ بازی‌های آسیایی جام‌ملت‌ها به طور رایگان در اختیار رسانه‌های متقاضی دارای مجوز از ساترا قرار میدهیم.

او گفت: در جام‌جهانی و چند اتفاقات دیگر این رویه اتفاق افتاد و مخاطبانی هم از سکوهای نمایشی، مسابقات ورزشی را جستوجو کردند و برخی از مخاطبان پلتفرم‌های ورزشی، فوتبال و دیگر ورزش‌ها را زنده از سکوها جستوجو می‌کنند و هیچ مشکلی در این عرصه وجود ندارد. اما بعضاً برخی به جستوجو آن‌اند که بگویند همه‌چیز در صداوسیما انحصاری است که این‌ها حقیقت ندارد همه‌چیز بنابر قانون پیش می‌رود و هیچ انحصاری در کار نیست. 

ادامه مطلب
محمد نخودی سومین مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی آسیا را کسب کرد_تاشکن

زارعی در خصوص حق پخش تلویزیونی، پافشاری کرد: قراردادِ حق پخش تلویزیونی حاضر است و مشکلی از این جهت وجود ندارد. ما مبنای‌مان حمایتاز رسانه‌ها است و به این خاطر آی‌فرم پخش زنده تلویزیونی را به طور رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم. حتی کارهای تولیدی که زنده هم نیستند را هم می‌توانند با پیگیری و موافقت شورای واگذاری در اختیار بگیرند و از آنها هم منفعت گیری کنند. 

وی در خصوص پخش اینترنتی مسابقات این توضیح را داد که فعلاً «آپارات» به گفتن یکی از سکوهای نمایشی پیگیری کرده تا بتواند مجوز ملزوم را اخذ کند و مسابقات را از این طریق بتواند پخش کند. 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
۲۷ بازیکن تیم ملی برای وجود در اردوی جام ملت‌های آسیا اشکار شدند

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها