خوش آمدید

ویتامین B۳ به مدیریت پارکینسون کمک می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ویتامین B۳ به مدیریت پارکینسون پشتیبانی می کند – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان تخمین می‌زنند که بیشتر از ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پارکینسون مبتلا می باشند که این بیماری را به دومین بیماری تخریب کننده عصبی بعد از بیماری آلزایمر تبدیل می‌کند.

اکنون هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد. داروها، تحول شیوه زندگی و بعضی اوقات اوقات جراحی برای مدیریت علائم در مرحله های بیماری منفعت گیری می‌بشود.

در چند سال قبل، محققان نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید (NAD+)- یک مولکول مهم که به بدن در تشکیل انرژی پشتیبانی می‌کند- را به گفتن یک درمان احتمالی برای بیماری پارکینسون بازدید کرده اند.

تحقیقات قبلی مشخص می کند که افراد مبتلا به پارکینسون امکان پذیر افتNAD+ داشته باشند و افزایش سطح NAD+ امکان پذیر تأثیر مثبتی داشته باشد.

ادامه مطلب
بهترین فیلم های مافیایی | ۲۵ فیلم برتر گانگستری تا سال ۲۰۲۳

اکنون، یک کارآزمایی بالینی فاز ۱ نشان داده است که دوز بالای مکمل نیکوتین آمید ریبوزید (NR)- منبع ویتامین B۳ و پیش ساز NAD +- علتافزایش سطح NAD + خون و گسترش متابولوم NAD + در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون می‌بشود و امکان پذیر همراه با بهبود علائم بالینی برای افراد مبتلا به این بیماری همراه باشد.

این تحقیق تا این مدت در مرحله های اولیه خود است و باید به طور قطعی ثابت بشود که مکمل NR می‌تواند علائم بیماری پارکینسون را بهبود بخشد.

به حرف های پروفسور «چارالامپوس زولیس»، استاد نورولوژی و نوروژنتیک در دانشگاه برگن نروژ و نویسنده ارشد این مطالعه، «NR نوعی ویتامین B۳ و پیش‌ساز NAD+ است. NAD+ یک کوآنزیم الزامی است که نقش حیاتی در فرآیندهای سلولی متعدد، از جمله کارکرد میتوکندری و متابولیسم انرژی سلولی، تنظیم گفتن ژن و ترمیم DNA ایفا می‌کند.»

ادامه مطلب
فشاری برای کسب امتیاز روبه رو ایران حس نمی‌کنیم_تاشکن

او گفت: «تحقیقات نشان داده است که متابولیسم غیرطبیعی انرژی به علت اختلال در کارکرد میتوکندری، در مغز فرد مبتلا به بیماری پارکینسون رخ می‌دهد و باور بر این است که در اغاز و پیشرفت بیماری نقش دارد.»

محققان دریافتند که NR به طور قابل توجهی سطوح NAD+ را افزایش داد و متابولوم NAD+ را در کل خون نسبت به افرادی که دارونما دریافت کردند، اصلاح کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها