خوش آمدید

آغاز اجرای موافقت نامه تامین اجتماعی بین ایران و ترکیه

اغاز اجرای موافقت نامه تامین اجتماعی بین ایران و ترکیه

به‌ گزارش خبرگزاری برنا، محمد محمدی در رابطه موافقت‌نامه مین اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری ترکیه  او گفت: مطابق بند الف ماده ۵ قانون فراهم‌اجتماعی، در رابطه اتباع خارجی که در جمهوری اسلامی ایران اشتغال به‌کار دارند، چنانچه موافقت‌نامه‌های دوجانبه یا چندجانبه فراهم‌اجتماعی بین دولت متبوع آنان و دولت جمهوری اسلامی ایران منعقد شده باشد، در رابطه اراعه خدمات بیمه‌ای به آنها مطابق مفاد موافقت‌نامه عمل خواهد شد.

 وی با گفتن این‌که قانون موافقت‌نامه فراهم‌اجتماعی فیمابین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه توسط مجالس کشورهای دو طرف به تصویب رسیده و سند ترتیبات اجرایی این موافقت‌نامه نیز ۲۸ تیر سال قبل به امضای طرفین رسیده است، افزود: مشمولان این موافقت‌نامه افرادی می باشند که قبلاً یا اکنون نزد سازمان فراهم‌اجتماعی یا سازمان‌های ذی‌ربط در سرزمین ترکیه، بیمه‌پرداز بوده و دارای سابقه پرداخت حق بیمه می باشند.

ادامه مطلب
هواداران الهلال عربستان خواستار اخراج ژسوس شدند

محمدی محور مهم موافقت‌نامه فراهم‌اجتماعی بین ایران و ترکیه را تجمیع و لحاظ کردن اسبق بیمه‌ای ذی‌نفعان نزد طرفین موافقت‌نامه در احراز شرایط جهت منفعت‌مندی از مزایا و تعهدات گفت و او گفت: مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، پشتیبانی هزینه کفن و دفن، خدمات درمانی، بارداری و بیماری و نیز بیماری‌های حرفه‌ای از خدمات و مزایایی است که مبتنی بر تجمیع اسبق است که مشابه با اسبق در هرکشور اراعه می‌بشود. درصورتی‏‌که به جهت قوانین هر یک از طرفین، برخورداری از مزایا مشروط به احراز اسبق بیمه‌‏ای باشد، سازمان مجری آن قانون در صورت لزوم و به‌شرط عدم همپوشانی، اسبق بیمه‏‌ای احراز شده به جهت قوانین طرف دیگر را همانند اسبق بیمه‌ای احراز شده مطابق قوانین خود در نظر خواهد گرفت. در این حالت فرد بیمه‌‏شده و بازماندگان ‏باید خواست‌های خود را برای دریافت مستمری به سازمان محل اقامت خود تسلیم کنند.

ادامه مطلب
بارسلونا برای هر سناریو احتمالی روبه رو ناپولی آماده است

وی این چنین او گفت: با دقت به این‌که گمان دارد سازمان محل اقامت متقاضی لزوماً با سازمان آخرین محل بیمه‏‌پردازی وی یکسان نباشد، لذا بازدید احراز شرایط برقراری و صدور حکم اولیه مستمری از جانب طرف متعاهدی خواهد می بود که آخرین محل بیمه‌‏پردازی بیمه‌شده محسوب می‏‌بشود.

وی پشتیبانی هزینه کفن و دفن (مراسم ترحیم) را از دیگر خدماتی برشمرد که در موافقت‌نامه فراهم‌اجتماعی بین ایران و ترکیه آورده شده است و افزود: اگر بیمه‌‏شده، در سرزمین طرف دیگر فوت کند این چنین برداشت می‏‌بشود که محل فوت وی در سرزمین طرفی است که آن شخص در آن سرزمین بیمه ‌شده است و بازماندگان وی استحقاق دریافت هزینه مراسم ترحیم را خواهند داشت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پیکر رشید مظاهری قهرمان جهان در قطعه نام‌آوران اصفهان به خاک سپرده شد_تاشکن

معاون بیمه‌ای سازمان فراهم‌اجتماعی این چنین او گفت: با صدور بخشنامه قانون مذکور، اسبق پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان سازمان فراهم‌اجتماعی نزد سازمان‌های بیمه‌ای ذی‌ربط سرزمین ترکیه و بالعکس، در صورت تقاضای بیمه‌شده یا بازماندگان وی بعد از طی فرایندهای اجرایی مورد توافق، برای احراز شرایط برخورداری از تعهدات و پشتیبانی‌های احصاء شده در موافقت‌نامه از سوی طرفین لحاظ خواهد شد.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها