خوش آمدید

ایران در حال عبور از گذار جمعیتی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ایران در حال عبور از گذار جمعیتی است – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد عبدالاحد، در نشست سیاست‌های جوانی جمعیت در جمهوری اسلامی ایران که در فرهنگستان علوم پزشکی سرزمین برگزار شد، در ابتدای سخنرانی خود حادثه تروریستی در کرمان را محکوم کرد و برای شهدای این حادثه طلب آموزش کرد.

وی در ادامه با اشاره به مثالهای موفق افزایش جمعیت در دنیا، او گفت: ایران در حال عبور از گذار جمعیتی است و مرگ و میر در حال افت و سن جمعیت نیز رو به سالمندی است.

عبدالاحد افزود: کره جنوبی و تایلند جزو کشورهایی می باشند که مقدار زادآوری کمتری نسبت به میانگین آسیا دارند (۱.۴ درصد) ولی به گفتن نمونه چین از این میانگین زادآوری بیشتری دارد.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، با اشاره به این که او گفت و گو برتری بالاتر ازدواج نسبت به فرزندآوری برای جوانی جمعیت مبنای علمی دارد، در ادامه گفت: باید سن ازدواج پایین بیاید تا زادآوری مقدور بشود.

ادامه مطلب
منصور، ضد و شماره 10 در آخر هفته تلویزیون_تاشکن

وی اظهار داشت: نقش ما این است که ارتباطات را تسهیل کنیم تا کشورهایی که در آسیا شرایط شبیه دارند، بتوانند ازمایش ها خود را به اشتراک بگذارند، به طوری که مثالهای آن در کنفرانس جمعیت بانکوک در تایلند نقل شده است و کشوری همانند فیلیپین که با نرخ زاد و ولد ۱۰۰ کودک به ازای هزار نفر جمعیت روبروست که باید محدود بشود در کنار ایران که رقم ۲۲ تا ۲۳ تولد در هزار نفر جمعیت دارد و این رقم کافی نیست بتوانند از مسائل و شرایط هم آگاه شوند چون هر دو مشکل در آسیا است و با تبادل نظر کشورهای منطقه قابل حل است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
درمورد «کودک شو»؛ پژمان بازغی، حمید گودرزی یا ملیکا شریفی نیا؟

در این نشست، حسن عینی زیناب مشاور علمی دفتر جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به این که باید زمان‌های مناسب تحول جمعیت را در نظر داشته باشیم، او گفت: شراکت بانوانی که دیگر دچار زادآوری نیستند می‌تواند در چرخه تشکیل اقتصادی (تشکیل ناخالص ملی) از جمله زمان محسوب بشود اما ایران با دقت به اشتغال زیاد پایین زنان، از این زمان اقتصادی چندان منفعت‌مند نمی‌بشود.

این چنین، اردشیر خسروی مدیرگروه آمار و فناوری اطلاعات مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با اشاره به این که اولین عامل تشکیل بار بیماری در زنان سنین ۴۹-۱۵ سال، مشکلات و بیماری‌های دستگاه باروری است، او گفت: مشکلات زنان باید با مراقبت‌های زنان و مامایی کنترل بشود.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
کم‌‌خوابی اثرات منفی تعداد بسیاری در ما تشکیل می‌کند

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها