خوش آمدید

تفاوت بین B-2 Spirit و B-21 Raider

چه تفاوتی بین B-2 Spirit و B-21 Raider وجود دارد؟


هر دو بمب افکن B – ۲ Spirit و B – ۲۱ Raider “بال های پرنده” بمب افکن های استراتژیک مافوق صوت آمریکایی می باشند که برای فرار از رادار طراحی شده اند و قادر به حمل سلاح های متعارف و گرماهسته ای می باشند. نورثروپ گرومن، غول دفاعی آمریکا هر دو را ساخته است و در نگاه اول، هر دو تقریباً یکسان به نظر می رسند. با این حال، B – ۲۱ Raider مقداری کوچک تر است، دارای برد بیشتری بوده و فناوری به مراتب پیشرفته تری نسبت به B – ۲ دارد.

B-2 Spirit
تفاوت بین B-2 Spirit و B-21 Raider
B-21 Raider

با این حال، به گفتن یک یک پروژه زیاد محرمانه، تنها تصاویر انتشار شده برای مطبوعات، نمای روبرویی تازه ترین بمب افکن پنهانکار نیروی هوایی ایالات متحده است و به سختی می توان دید که چه تغییراتی در B – ۲۱ Raider در قیاس با B – ۲ Spirit اعمال شده است. هنگامی که B – ۲ Spirit در نوامبر ۱۹۸۸ برای عموم آشکار شد، از آشیانه ای در تاسیسات نورثروپ در پالمدیل، کالیفرنیا بیرون کشیده شد تا همگان آن را ببینند.

تفاوت بین B-2 Spirit و B-21 Raider

رونمایی

ادامه مطلب
یوزهای فوتبال ساحلی ایران سوم جهان شدند

مایکل ای. دورنهایم، نویسنده مجله Aviation Week فکر می کرد که اتحاد جماهیر شوروی ماهواره ای در بالای سر دارد که از هواپیمای پنهانکار تازه عکس می گیرد. او برای به دست آوردن تصاویری برای مجله خود، یک هواپیمای Cessna 172 اجاره کرد و عکاس بیل هارتنشتاین را استخدام نمود تا عکس های هوایی بگیرد. این تلاش تبدیل یک عکس افسانه ای از B – ۲ از بالا شد. ارتش ایالات متحده از این نوشته ناخشنود می بود، به این علت برای بار دوم مطمعن حاصل کرد که هنگامی B – ۲۱ در دوم دسامبر ۲۰۲۲ به نمایش عمومی درآمد، این کار در شب انجام شده و هواپیما هیچ زمان آشیانه خود را ترک نکرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پزشکان در مورد خطرات اضافه وزن اشتباه می‌کنند
تفاوت بین B-2 Spirit و B-21 Raider

در حالی که مهمانان در مراسم رونمایی تنها اجازه عکس گرفتن از نمای جلو را داشتند، تفاوت های آشکار مهم در نماهای هوایی قابل تشخیص بودند. ورودی های هوای B – ۲۱ Raider زیاد باریک تر از ورودی های هوای B – ۲ Spirit می باشند. دریچه های هوای کوچک تر قابلیت های پنهانکاری بمب افکن جدیدتر را بهبود می بخشد چرا که تشخیص پره های فن موتور را سخت تر می کنند.

مجله Popular Science می گوید که B – ۲۱ Raider دارای شیب تندتر منتهی به کابین خلبان، ابزارهای فرود متفاوت و پوشش نرم تر محافظ جاذب راداری است. مقاله ای که در ماه اکتبر در مجله Aviation Week انتشار شد، بدون دانستن همه مشخصات واقعی B – ۲۱ Raider و تفاوت آن با B – ۲ Spirit، قیاس زیر را اراعه داده است:

ادامه مطلب
فشاری برای کسب امتیاز روبه رو ایران حس نمی‌کنیم_تاشکن
1704644010 179 چه تفاوتی بین B 2 Spirit و B 21 Raider وجود دارد؟
چه تفاوتی بین B-2 Spirit و B-21 Raider وجود دارد؟ ۴۲

بمب افکن پنهانکار چطور به وجود آمد

هنگامی که ایده ساخت یک هواپیمای پنهانکار که می توانست از شناسایی توسط رادار دشمن جلوگیری کند در اواسط دهه ۱۹۷۰ نقل شد، ایالات متحده آمریکا در جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی می بود. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ فروپاشید، ایالات متحده اغاز به تمرکز بر چین کرد.

تفاوت بین B-2 Spirit و B-21 Raider
چه تفاوتی بین B-2 Spirit و B-21 Raider وجود دارد؟ ۴۳

قرار می بود نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا (USAF) ۱۳۲ نمونه از هواپیمای B – ۲ Spirit را تحویل بگیرد اما در نهایت، تنها ۲۱ نمونه قبل از توقف برنامه دریافت شد. در طول سال ها، فناوری پنهانکاری بهبود یافت و در سال ۲۰۱۵، نیروی هوایی ایالات متحده خواستار یک بمب افکن پنهانکار می بود که نه تنها بتواند بمب ها را به مقصد رساند، بلکه به گفتن مدیر نبرد و رهگیر عمل کند.

ادامه مطلب
ایران آینده؛ اختصاصی برنامه تلویزیونی برای دانش آموزان

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

تفاوت بین B-2 Spirit و B-21 Raider
چه تفاوتی بین B-2 Spirit و B-21 Raider وجود دارد؟ ۴۴

انتظار می رود بمب افکن B-21 raider در سال ۲۰۳۰ داخل خدمت بشود

نمونه اولیه B – ۲۱ Raider اولین پرواز خود را در دهم نوامبر ۲۰۲۳ انجام داد و انتظار می رود در سال ۲۰۳۰ به طور رسمی داخل خدمت نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا بشود. وقتی که این هواپیما داخل سرویس بشود، جانشین بمب افکن های استراتژیک B – ۲ Spirit و B – ۱ Lancer خواهد شد. این بمب افکن حتی امکان پذیر جانشین B – ۵۲ های قدیمی بشود، هرچند موتورهای تازه رولزرویس F130 شان، آن ها را تا دهه ۲۰۵۰ در خدمت نگه خواهد داشت.

ادامه مطلب
مریم مومن در جمع مجریان تحویل سال شبکه تهران



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها