خوش آمدید

واکنش داروسازان به فروش اینترنتی دارو/ رویکرد سازمان نظام پزشکی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

داروخانه‌ها بی پول شده اند؛ شیرخشک و مالیات هم اضافه شد – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر، شرایط داروخانه‌ها سپس از اجرای مطرح دارویاری، به طور کامل به هم ریخت. چون، قرار می بود با واقعی شدن قیمت دارو؛ مابه التفاوت ارز دارو یا همان یارانه دارو، به طور آنلاین داخل حساب داروخانه‌ها بشود. اما، این اتفاق فقط برای یکی دو ماه اتفاق افتاد و سپس از آن، روال پرداخت بیمه‌ها به داروخانه‌ها، در دو قالب انجام شد. پرداخت صورت حساب نسخ و شکل دوم، پرداخت یارانه دارو می بود که سازمان برنامه و بودجه می‌بایست از طریق بانک مرکزی به حساب بیمه‌ها واریز کند و بیمه‌ها نیز همان پول را به داروخانه‌ها می‌دادند.

در شرایط جاری، داروخانه‌ها با سه بیمه پایه که شامل بیمه سلامت، بیمه فراهم اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح است، همکاری دارند و در این بین، بیشترین نسخ بیمه‌ای مربوط به سازمان فراهم اجتماعی است و سپس از آن، بیمه سلامت قرار دارد.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی «مرلین مونرو»، بازیگر مشهور هالیوود، معارفه شد

در بین سازمان‌های بیمه‌گر نیز، سازمان فراهم اجتماعی بدترین شریک تجاری داروخانه‌ها است که مدام مطالبات آنها را با تأخیرهای چند ماهه پرداخت می‌کند و علتمی‌بشود، اوضاع داروخانه‌ها همیشه بحرانی باقی بماند.

اکنون، در فاصله ۱۰۰ روز مانده به آخر سال، هادی احمدی عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، در او مباحثه با خبرنگار مهر، از اوضاع و احوال بحرانی داروخانه‌ها او گفت.

وی در ابتدا به روال پرداختی‌های بیمه‌ها اشاره کرد و افزود: بیمه‌ها، مطالبات شهریور و مهر را پرداخت کرده اند و آبان و آذر را عقب می باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس روز ناسا: خوشه 37_تاشکن

احمدی در جواب به این سوال که بیمه‌ها کدام سهم داروخانه‌ها را پرداخت کرده اند، او گفت: متأسفانه بیمه‌ها اشکار نمی‌کنند، پولی که به حساب داروخانه‌ها واریز می‌کنند، مربوط به اسناد نسخ است یا سهم ارز دارو را داده اند.

او همین طور گفت: در همین جهت، به سه سازمان بیمه گر نامه زده ایم که تکلیف ما را از بابت پرداختی‌ها اشکار کنید.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، در جواب به این سوال که آیا تحول مسیر پرداخت یارانه دارو از بیمه‌ها به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها علتبهبود اوضاع داروخانه‌ها شده است یا خیر، او گفت: مشکل اینجاست که داروخانه‌ها هیچ قراردادی با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ندارند و هر زمان سراغ سهم ارز دارو را می‌گیریم، وعده خواهند داد که به محض فراهم بودجه، سهم شما را پرداخت می‌کنیم.

ادامه مطلب
نابینایان پایتخت تور گردشگری می روند 

احمدی با اشاره به ورشکستگی ۴۰ درصد داروخانه‌ها، افزود: در شرایط جاری، زیاد از داروخانه‌ها برای چک‌های برگشتی، پرونده دارند.

او همین طور گفت: رقم چک‌های برگشتی داروخانه‌ها بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است، در حالی که داروخانه‌ها از خوش حساب ترین اصناف بوده اند که اکنون دچار بحران نقدینگی شده اند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، با فاجعه بار خواندن حالت مالی داروخانه‌های سرزمین، افزود: اکنون، علاوه بر دارو، شیرخشک هم به مشکلات داروخانه‌ها اضافه شده است.

وی در توضیح این که چرا شیرخشک برای داروخانه‌ها مشکل ساز شده است، او گفت: قیمت شیرخشک، ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شد و می‌بایست مابه التفاوت ارز شیرخشک را بیمه سلامت به داروخانه‌ها بدهد که افزایش قیمت به مردم تحمیل نشود. اکنون دو ماه است که خبری از پرداختی نیست و بیمه سلامت هم در جریان ماجرا نیست.

ادامه مطلب
فوتبالیست‌های ساحلی ایران صدرنشین گروه با ناکامی تاهیتی/قدم بعدی امارات است

احمدی در ادامه گفت: این مشکلات علتشده برخی داروخانه‌ها از توزیع شیرخشک با حاشیه سود ۸ درصد خودداری کنند، چون می‌بایست ۱۵ روزه پول شیرخشک را به شرکت‌های پخش نقدی پرداخت کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، به نوشته مالیات دریافتی از داروخانه‌ها اشاره کرد و او گفت: سازمان امور مالیاتی از داروخانه‌ها خواسته که صورت حساب هر قلم فروش را جداگانه به طور الکترونیکی ارسال کند که این نوشته علتشده داروخانه‌ها قفل شوند.

او گفت: یک داروخانه شبانه روزی، حداقل ۱۵۰۰ مراجعه کننده دارد و داروخانه باید برای تک تک اقلامی که اراعه می‌کند، آخر شب صورت حساب ارسال کند.

احمدی او گفت: افرادی که این چنین تصمیم‌هایی می‌گیرند، محیط داروخانه را ندیده اند. لذا، نظر ما این است که داروخانه‌ها در گروه ۳ مالیاتی قرار بگیرند.

وی در توضیح گروه ۳ مالیاتی، افزود: همه داروخانه‌ها دستگاه پوز دارند و سازمان امور مالیاتی می‌تواند با همین روش، از داروخانه‌ها مالیاتی بگیرد.

ادامه مطلب
هفت داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا شرکت می‌کنند_تاشکن

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، در آخر شرایط داروخانه‌ها را بحرانی و شکننده خواند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها