خوش آمدید

رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا این هفته با «تیم کوک» دیدار می‌کند

رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا این هفته با «تیم کوک» دیدار می‌کند


«مارگرت وستاگر»، رئیس حوزه ضدانحصار اتحادیه اروپا این هفته در ایالات متحده با «تیم کوک» و مدیران عامل شرکت‌های آلفابت، برادکام (Broadcom) و انویدیا ملاقات خواهد کرد.

بر پایه گزارش رویترز، «کریستینا هولم ایبرگ»، مشاور وستاگر اظهار کرده که او روزهای پنجشنبه و جمعه با «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، «ساندار پیچای»، مدیرعامل و «کنت واکر»، مدیر ارشد حقوقی آلفابت، «هاک تان»، مدیرعامل برادکام و «جنسن هوانگ» مدیرعامل انویدیا در سن‌فرانسیسکو و پالو آلتو دیدار خواهد کرد.

«میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI و «جیسون کوون»، مدیر ارشد استراتژی استارتاپ سازنده ChatGPT نیز از جمله افرادی می باشند که وستاگر با آن‌ها دیدار خواهد کرد. در این جلسات درمورد مقررات دیجیتال اروپا و سیاست رقابت سخن بگویید می‌بشود.

جلسه مقامات اتحادیه اروپا با تیم کوک بر سر قانون بازارهای دیجیتال؟

ملاقات رئیس حوزه ضدانحصار اتحادیه اروپا با تیم کوک در حالی برگزار می‌بشود که اپل به گمان زیادً از نیمه اول سال ۲۰۲۴ نصب برنامه‌ها از منابعی به‌جز اپ استور را برای کاربران اتحادیه اروپا فعال خواهد کرد. قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا که در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲ اجرایی شد، غول‌های دنیای فناوری یا «دربان‌ها» را ناچار می‌کند که سرویس‌ها و پلتفرم‌های خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها و گسترش‌دهندگان قرار دهند.

ادامه مطلب
اپل انگارً یکی از قابلیت‌های هدست ویژن پرو را بی‌سروصدا حذف کرده است
آخرین مطالب

رگولاتوری‌های ضدانحصار از زمان‌ها قبل در حال بازدید کنترل انحصاری اپل در فروش برنامه‌های شخص ثالث آیفون بوده‌اند. همانطور که به گمان زیادً می‌دانید، در سیستم عامل اپل کاربران فقط از طریق اپ استور می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را بخرند یا بفروشند. این چنین غول سازنده آیفون کمیسیون ۱۵ یا ۳۰ درصدی دریافت می‌کند و تعداد بسیاری از رگولاتور‌ها، از جمله اتحادیه اروپا، این کار را نقض قانون رقابت می‌دانند.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا نیز برای مقابله با همین نوشته تنظیم شده است و اپل را ناچار می‌کند تا شرایطی برای رقابت در عرصه استورهای آیفون اراعه کند و اکنون کوپرتینویی‌ها تا آوریل سال جاری زمان دارند تا پلتفرم‌های خود را مطابق با این قانون تنظیم کنند.

ادامه مطلب
با اهمیت ترین مؤلفه در استخدام کارمندان اپل چیست؟ تیم کوک جواب می‌دهد



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها