خوش آمدید

حاج‌صفی در جام ملت‌های آسیا به پایان راه می‌رسد؟

حاج‌صفی در جام ملت‌های آسیا به آخر راه می‌رسد؟


از کاپیتان سرزمین میزبان گرفته تا برترین بازیکن هند و تعداد بسیاری دیگر، تعدادی از قدیمی‌سربازانی‌اند که در قطر به میدان می‌روال و به جستوجو الهام‌بخشیدن به کشورهایشان می باشند. این که آیا این بازیکنان را برای آخرین بار در جام ملت‌های آسیا می‌بینیم یا نه، تا این مدت اشکار نشده است.

سونیل چتری (هند)

سونیل چتری، ستاره هند، برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۱ در قطر وجود یافت و با گلزنی روبه رو کره و بحرین در مرحله گروهی، درخشش بسیار‌ای داشت. این بازیکن ۳۹ساله پنج سال پیش، بعد از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به گفتن سومین گلزن در رده ملی معارفه شد. چتری سال قبل ۹ گل به ثمر رساند و اکنون در جام ملت‌های آسیا وجود دارد.

احسان حاج‌صفی (ایران)

آخرین مطالب
ادامه مطلب
این بیماری در ایران هر ۷ دقیقه یک نفر را مبتلا می کند!

احسان حاج صفی ، کاپیتان تیم ملی، از سال ۲۰۰۸ به گفتن بازیکن ثابت در رقابت‌های گوناگون وجود داشته است و بیشتر از ۱۳۵ بازی ملی دارد و در سه جام جهانی و سه جام ملت‌های آسیا وجود داشته است. این دفاع کننده چپ همه‌کاره زیاد تر دوران باشگاهی‌اش را بین سرزمین مادری‌اش و یونان گذرانده و فصل قبل بدون شک یکی از بهترین بازیکنان این تیم می بود. حاج‌صفی اکنون ۳۳ سال دارد و دو بار به مرحله یک‌چهارم نهایی و یک بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده است اما شکی نیست که او با مقصد آخر‌دادن به انتظار طویل تیم ملی ایران برای کسب چهارمین قهرمانی در آسیا راهی قطر خواهد شد.

حسن معتوق (لبنان)

یکی دیگر از مهاجمان قدیمی‌کار در این رقابت‌ها، حسن معتوق، بهترین گلزن تاریخ لبنان است که به گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌بشود و این تیم را در دومین وجود متوالی‌اش در جام ملت‌های آسیا در قطر همراهی خواهد کرد. بازی خلاقانه مهاجم چپ ۳۶ ساله و توانایی مقابله با مدافعان، برای خط دعوا لبنان زیاد مهم است و معتوق که از سال ۲۰۰۶ بیشتر از ۱۱۰ بازی ملی دارد به جستوجو رسیدن به بیشترین افتخار امکان پذیر.

ادامه مطلب
تصاویری از هوم‌پاد مجهز به نمایشگر LCD افشا شد

ژانگ لین‌پنگ (چین)

ژانگ لین‌پنگ که از سال ۲۰۱۰ ستون مهم خط دفاعی چین محسوب می‌بشود، در اولین حضورش در جام ملت‌های آسیا روبه رو کویت در سال ۲۰۱۱ گلزنی کرد و تا این مدت هم برای تیم ملی چین بازیکن مهمی برداشت می‌بشود. ژانگ در دوران فوتبالش دو گفتن قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را با باشگاه گوانگژو در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ پیدا کرده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

حسن الهیدوس (قطر)

یکی از ستارگان موفق‌ترین نسل فوتبال قطر، حسن الهیدوس، کاپیتان این تیم است. او توانست در دوره قبلی جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر ببرد. در حالی که المعز علی و اکرم عفیف با ۹ گل ستاره‌های مهم قطر بودند ولی نمی‌توان از رهبری این بازیکن به‌سادگی گذشت. او با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با السد در سال ۲۰۱۱ طعم شکوه قاره‌ای را چشید و در جام جهانی ۲۰۲۲ یک بار دیگر تیمش را در زمین هدایت کرد و اکنون به جستوجو آخر پیروزمندانه در کشورش است.

ادامه مطلب
بازی با قطر سخت است



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها