خوش آمدید

سریال , صدا و سیما , پیمان جبلی , ابراهیم حاتمی کیا ,

سریال حضرت موسی(ع) به کجا رسید؟/ خبرهایی تازه از پروژه بزرگ تلویزیون


به نقل از گروه فرهنگی ، امروز رئیس صدا و سیما درحالی از پشت ‌صحنه تستِ فیلمبرداری تکنولوژی تازه تشکیل مجازی برای پروژه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» بازدید کرد که تعداد بسیاری از کارشناسان و فعالان عرصه تشکیل فیلم و سریال براین باورند بکارگیری فناوری Virtual Production در ایران می‌تواند عرصه افت هزینه‌ها و زمان تشکیل فیلم و سریال را در سرزمین از این بعد مهیا کند.

این درحالی است که  تکنولوژی تشکیل مجازی (در زبان انگلیسی: Virtual Production) تکنیکی جدیدی است که در چندسال تازه توسط استودیوهای بزرگ فیلمسازی بین‌المللی منفعت گیری می‌بشود و برای اولین‌بار در سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» بومی‌سازی و اجرا شده و دستاوردهای قابل توجهی را نیز با خود به ارمغان آورده است.
 
به صورتی که برآوردها مشخص می کند منفعت گیری از این فناوری نوین برای سریال یاد شده علتشد تا  ساخت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع دکور عملاً غیرضروری شده و صرفه‌جویی در ساخت دکور و فضاسازی «موسی کلیم‌الله (ع)» توانایی بشود، به این علت که با منفعت گیری از این شیوه دکورها و فضاهای میدانی عظیمی که قرار می بود برای فصل اول و دوم مجموعه «موسی کلیم‌الله (ع)» ساخته بشود عملاً از پروژه حذف شده است.

ادامه مطلب
ربات جراح «داوینچی» با سوزاندن روده یک بیمار، علتمرگ او شد

گسترش تکنولوژی جهانی تشکیل مجازی با توانِ ایرانی

از نظر دیگر کارشناسان و فعالان عرصه تشکیل فیلم و سریال با اشاره به انجام تست‌های موفق منفعت گیری از فناوری‌های نوین برای ساخت “موسی کلیم‌الله(ع)” براین باورند که اگرچه در برخی موارد از جمله تامین تجهیزات فنی و آموزش نیروی متخصص محدودیت‌هایی وجود دارد اما بومی شدن تکنولوژی تازه تشکیل مجازی زیرساخت مهمی برای آینده سینما و تلویزیون ایران است که می‌تواند مسیر تشکیل آثار تاریخی را ساده‌تر و به صرفه‌تر کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نکات ضروری در هنگام خرید لاستیک خودرو

مسئله قابل دقت اینجاست که  پروژه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» در مرحله های گوناگون با راه اندازی تیم تحقیق و گسترش (R&D) و منفعت گیری از توانایی نیروی انسانی متخصصِ ایرانی، عمل به گسترش تکنولوژی و بومی‌سازی «Virtual Production» با ابزارهای داخلی کرده است. بر همین مبنا، تست‌های مختلفی برای فیلمبرداریِ تکنولوژی «تشکیل مجازی» طراحی و اجرا شده است و  پیگیری‌های متعدد برای تامین و تجهیز زیرساخت‌های ملزوم و ترکیب آن با توان و ابزار داخلی در جریان است.

این درحالی است که با دقت به  تشکیل دپارتمان‌ تشکیل مجازی، علتاشتغال ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این سریال بشود که این مسیر همراه با آموزش مداوم نیروی انسانی متخصص داخلی، به منظور گسترش دانش این صنعت برای منفعت گیری‌های آتی در سرزمین خواهد می بود و اگر بگوییم تشکیل سریال موسی کلیم‌الله (ع) در واقع مسیر گسترش و تشکیل سریال‌ها با منفعت گیری از این فناوری را هموار کرده است.

ادامه مطلب
نجم الدین شریعتی در مسجدالنبی تهران: مردم مجدد پرفروغ آمدند و آزمون سخت مسئولان اغاز شد

جبلی در پشت صحنه «موسی کلیم‌الله (ع)» چه او گفت؟

در همین حال با دقت به اهمیت ساخت با کیفیت این سریال امروز رئیس صدا و سیما از پشت ‌صحنه تستِ فیلمبرداری تکنولوژی تازه تشکیل مجازی برای پروژه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» با وجود ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سریال و جمعی از نیروهای متخصص بازدید کرد.

پیمان جبلی بعد از تست پیروزی‌آمیز این تکنولوژی در قسمت‌هایی از سریال «موسی کلیم‌الله (ع)»، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این پروژه بزرگ تلویزیون ایران، خبرداد: «تشکیل سریال موسی کلیم‌الله (ع) از برتری‌های مهم سازمان صدا و سیما بوده و سازمان با همه توان خود برای به سرانجام رسیدن این تکنولوژی در کنار نیروهای جوان و متخصص و تیم تشکیل سریال ایستاده است».

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
تمرکزمان را به بازی در مقابل ازبکستان معطوف کرده‌ایم

جبلی این چنین اصرار کرد: «از نتایج مهم بومی‌سازی این تکنولوژی و به نتیجه رسیدن آن در سریال موسی کلیم‌الله (ع)، تحول خط تشکیل سنتی به تکنولوژی مدرن و صنعتی با منفعت گیری از تکنولوژی روز در صنعت سریال‌سازی و سینمای ایران خواهد می بود. این کار حاصل تلاش این تیم در ۹ ماه قبل است و صدا و سیما ضمن استقبال از این تحول، از آن حمایتمی‌کند».

در این دیدار، وحید جلیلی قائم مقام فرهنگی رئیس صدا و سیما و محسن برمهانی معاون سیما، جبلی را همراهی می‌کردند.

 سریال , صدا و سیما , پیمان جبلی , ابراهیم حاتمی کیا ,
سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» در چه مرحله‌ای است؟

از نظر دیگر پیش‌تشکیل سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از چندسال قبل با تلاش سیداحمد میرعلائی اغاز شد و کار تشکیل متریال‌های مورد نیاز سریال در چند قسمت پیش رفت.

ادامه مطلب
دو مینی سریال از دفتر فیلمنامه به سیما فیلم رسید

تشکیل سریال از سال قبل به تهیه‌کننده تازه آن، یعنی سیدمحمود رضوی تحویل داده شد و پیش‌تشکیل «موسی کلیم‌الله (ع)» به گفتن یکی از بزرگترین سریال‌های دهه‌های تازه صدا و سیما، در سکوت کامل خبری جلو رفت.

در دو سال تازه که پیش‌تشکیل سریال جلو رفته، بخشی از ساخت و سازها، تشکیل چند هزار دست لباس‌ و تعداد بسیاری از اکسسوارهای پرتعداد پروژه، قطعات پازلی دکورهای سیار آن و … ساخته شده است. این چنین پیشرفت‌های تکنولوژیک پروژه نیز در گروه‌های R&D پیگیری می‌بشود.

اکنون پیش‌تشکیل «موسی کلیم‌الله (ع)» ادامه دارد و تیم‌های تشکیل که مجموعا بیشتر از ۳۰۰ نفر می باشند، مقدمات اغاز فیلمبرداری این مجموعه را آماده می‌کنند که امید است به یکی از پروژه‌های موفق دارای بازار جهانی به اختصاصی در جهان اسلام تبدیل بشود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها