خوش آمدید

دارورسانی درب منزل جایگزین فروش اینترنتی دارو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دارورسانی درب منزل جانشین فروش اینترنتی دارو – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، با اشاره به افت کمبودهای دارویی در ماه‌های تازه و این که حالت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری بهتر از سال قبل است، اظهار کرد: داروهای وارفارین و متی مازول داروهایی بودند که طی ماه‌های تازه با افتروبه رو می بود که خوشبختانه محموله‌هایی از این داروها توزیع و محموله‌های بعدی نیز فراهم و توزیع خواهد شد.

وی با اصرار بر این که مشکلات تشکیل شده در حوزه شیرخشک در نمای بیرونی و فضای رسانه زیاد تر از حقیقت می بود، او گفت: به علت مشکلاتی که در چهار ماهه اول سال در فراهم ارز داشتیم فراهم ماده اولیه شیرخشک با مشکل روبه رو شد و تولیدکنندگان بزرگ این فرآورده از ذخایر خود نسبت به فراهم بازار عمل کردند.

ادامه مطلب
آی‌‎مک M3 معرفی شد؛ مشخصات + قیمت

محمدی افزود: در شهریور و مهر به علت کم شدن ۲۰ درصدی ذخایر مهم و ابراز نگرانی بین خانواده‌ها و خرید زیاد تر، مشکلاتی در بازار به وجود آمد به طوری که در برخی از آمارها برخی افراد عمل به خرید ۲۰۰ قوطی شیر خشک کرده بودند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که ثبت سامانه شیرخشک‌های رژیمی از سال قبل در سرزمین اغاز شده است، او گفت: نوشته ثبت سامانه شیرخشک‌های رگولار نیز به علت لزوم تشکیل زیرساخت‌های ملزوم از ۲۰ مهر ماه امسال اغاز شد، اگرچه تا این مدت استعلام شیرخشک در برخی داروخانه‌ها انجام نمی‌بشود. اما مطابق آمارهای سامانه تیتک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین مصرف را داشته‌اند که یکی از دلایل آن بالا بودن نرخ زاد و ولد در این استان‌ها است.

ادامه مطلب
شب نشینی سینمایی تلویزیون در بلندترین شب سال

محمدی با اشاره به این که با اصلاح سیاست‌های ارزی، مقداری از نگرانی‌ها در رابطه نوشته قاچاق معکوس رفع شده است، افزود: در ماه تازه ۱۲ میلیون قوطی شیرخشک در سراسر سرزمین توزیع شد که آمار بی‌سابقه‌ای است. اکنون بر پایه گزارش‌های میدانی، حالت شیرخشک به حالت پایدار رسیده است اما اگر معاونین غذا و دارو هر استان گزارشی را مبنی بر افتاعلام کند به شدت فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تجویز و مصرف منطقی داروها اظهار کرد: متأسفانه مصرف آنتی بیوتیک‌ها در سرزمین زیاد بالاست و علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به حوزه سلامت علتایجاد مقاومت میکروبی می‌بشود. اخیراً چند آنتی بیوتیک تازه داخل فهرست دارویی سرزمین شده است اما باید در رابطه مصرف بی‌رویه و اندیکاسیون‌های تجویز این داروها عمل های جدی‌تری صورت گیرد.

ادامه مطلب
سفر به هنگ کنگ واقعا اذیت کننده بود_تاشکن

رئیس سازمان غذا و دارو با اصرار بر لزوم تشکیل سقف مجاز و اصلاح اندیکاسیون‌ها به خصوص در رابطه اقلام دارویی دارای افتاو گفت: در برخی از داروها همانند آلبومین و IVIG که فراهم آنها سخت و پرهزینه است مصرف بی‌رویه و نادرست را ناظر هستیم که باید در سامانه نسخه نویسی الکترونیک برای اندیکاسیون آن‌ها محدودیت‌هایی اعمال بشود.

وی با گفتن به این که اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل حاضر مخالفیم، تصریح کرد: دارو مستقیماً با سلامت مردم در ربط است و با دیگر محصولات قابل قیاس نیست چرا که دارو نیاز به کنترل‌های خاص و دقیق دارد.

محمدی افزود: اکنون فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و داروهای تقلبی، غیرمجاز و غیر ایمن در بستر فضای مجازی و بدون این که بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف کننده می‌رسد. ما نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم اما سکوهای اینترنتی داروهایی قاچاق، غیر مجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند.

ادامه مطلب
2025 میلادی؛ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه

رئیس سازمان غذا و دارو از مردم خواست به هیچ وجه از بسترهای ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچیک از آنها را قبول نکرده است، دارو تهیه نکنند و در صورت خرید مسئولیت هر عواقبی با خریدار است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی با اشاره به این که تسهیل دارو رسانی درب منزل به طور آزمایشی برای والدین شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد اجرایی شده است، خاطرشان کرد: در حال تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل هستیم تا دسترسی مردم به دارو را درب منزل مهیا کنیم. این نوشته فروش اینترنتی دارو نیست بلکه دارو رسانی درب منزل است که دستورالعمل آن در حال تدوین بوده و بر این مبنا داروی سالم از طریق داروخانه، زیر نظر داروساز از مسیر سالم به دست بیمار واقعی خواهد رسید.

ادامه مطلب
تسویه حساب با یک هنرمند بزرگ این بار بعد از مرگ/ حقیقت هایی که داود نماینده درمورد «ناصر طهماسب» او گفت



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها