خوش آمدید

تعیین تعرفه‌گذاری باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ویزیت پزشک؛ ارزان تر از یک سطل ماست!/ داستان تکراری تعرفه‌ها – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر، داستان تعیین تعرفه‌های تشخیصی درمانی، همه ساله در این چنین روزهایی اغاز می‌بشود و در نهایت، آخر این داستان تکراری؛ همان می‌بشود که جامعه پزشکی انتظارش را ندارد.

در این سال‌ها، مدام با اهمیت ترین چالش جامعه پزشکی در ماه‌های پایانی سال، روال افزایش تعرفه‌ها بوده است که هیج زمان آن طور که انتظارش را دارند؛ پیش نرفته است.

آنچه را جامعه پزشکی از تعرفه‌ها انتظار دارد، در نظر گرفتن قیمت همه شده خدمات است؛ موضوعی که هیچ زمان در این سال‌ها، مورد دقت اکثریت تصمیم گیران در شورای عالی بیمه قرار نگرفته است.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با انتقاد از ترکیب شورای عالی بیمه سلامت، او گفت: این ترکیب باید تحول کند، چون در تصمیم گیری های تعرفه‌ای، خریداران خدمت که همان بیمه‌ها باشند، وزنه سنگین‌تری نسبت به اراعه دهندگان خدمت که جامعه پزشکی است، دارند. در حالی که خریدار خدمت هیچ زمان نمی‌آید خدمت را به قیمت واقعی خریداری کند و در نتیجه، ناظر تعرفه‌های غیرواقعی هستیم.

ادامه مطلب
ژاپن مأموریت هایابوسا را به سیارک پرتاب کرد_تاشکن

یوسف کاظمی رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، با ناچیز خواندن تعرفه‌های پزشکی، آن را با هزینه ۴۵۰ هزار تومانی کاشت ناخن و دستمزد ۴۰۰ هزار تومانی جراحی پروتز زانو قیاس کرد و او گفت: تعرفه گذاری یعنی اعمال قیمت همه شده خدمات که یقیناً نه با سوءمدیریت سهوی بلکه با سوءمدیریت به عمد، قیمت واقعی خدمات را در تعرفه‌ها اعمال نمی‌کنند.

وی با گفتن این نوشته که افزایش تعرفه‌ها نباید از جیب مردم پرداخت بشود، افزود: کعبه آمال پزشک این است که رابطه مالی او با بیمار قطع بشود. بیمه‌های پایه و تکمیلی همه حق بیمه را از بیمه شده می‌گیرند ولی متأسفانه در انجام تعهدات و پرداختی‌ها کم کاری می‌کنند. به این علت منظور از افزایش تعرفه افزایش سهم پرداختی بیمه‌ها است.

ادامه مطلب
دکمه تنظیم مجدد مغز در خواب چیست؟_تاشکن

در همین حال، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، با گفتن این نوشته که باید در حد مصوبات شورای عالی بیمه در مراکز دولتی تعرفه بدهیم، او گفت: الان ویزیت یک متخصص قلب در یک مرکز درمانی دولتی، ۳۷ هزار تومان است که ۳۰ درصد این مبلغ هم برای بیمارستان است و با احتساب مالیات، مقداری زیاد تر از ۲۰ هزار تومان به پزشک متخصص می‌رسد که آن هم با تأخیر چند ماهه بیمه‌ها همراه است.

او گفت: تعرفه به پاشنه آشیل وزارت بهداشت تبدیل شده که اگر اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با گفتن این نوشته که مطابق قانون، تعرفه‌ها باید قبل از لایحه بودجه مصوب و قبل از آخر سال ابلاغ بشود، ملاک تعیین تعرفه‌ها را قیمت همه شده خدمات دانست و او گفت: امروز لایحه بودجه در مجلس است، اما خبری از تعرفه‌ها نیست.

ادامه مطلب
المپیک سهم مردان تیروکمان ایران نشد_تاشکن

وی با مطرح این سوال که چرا تعرفه سر زمان و مطابق قیمت همه شده خدمات تعیین نمی‌بشود، اظهار داشت: مسئول مهم کج روی‌ها در جامعه پزشکی، دستگاه‌هایی می باشند که قانون را اجرا نمی‌کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

رئیس زاده او گفت: عدم مراعات قانون در حوزه سلامت، علتابراز نابسامانی در موضوعات مالی می‌بشود که مردم صدمه می‌بینند.

وی با گفتن این نوشته که ما دلواپس آینده پزشکی در سرزمین هستیم، افزود: متهم کردن جامعه پزشکی به تعارض منافع، علتمی‌بشود آینده نظام سلامت سرزمین تضعیف و تخریب بشود.

به باور رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، اگر قیمت همه شده خدمات، محاسبه و مشابه با نرخ واقعی تورم دیده بشود، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم می‌توانند به شکل زیاد قاطع‌تر نظارت کنند که فردی خارج از نزدیک به حرکت نکند.

ادامه مطلب
iMessage اپل به گمان زیادً نیازی به پذیرفتن قانون بازارهای دیجیتال نداشته باشد

در همین حال، جامعه پزشکی معتقد است که ترکیب شورای عالی بیمه باید تحول کند؛ چون، بیمه خودش خریدار است و خودش هم قیمت گذار است. کدام خریداری قیمت واقعی می‌گذارد و اختیار هم دست خودشان است و پرداخت آخرش هم دست خودشان است.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، با گفتن این نوشته که روال تعرفه گذاری در ۲۰ سال قبل به شدت سرکوب شده است، او گفت: اصلاح مسیر تعرفه‌های پزشکی به این معنی نیست که مردم از جیب بدهند، مردم هنگامی کار کردند حق بیمه خودشان را داده اند و این بیمه‌ها می باشند که باید تعرفه‌های واقعی را بپردازند.

او همین طور گفت: می‌گویند دستمزد پزشک و جراح را با دلار و کشورهای دیگر قیاس نکنید، اما با حداقل دستمزد که می‌بشود قیاس کرد. چرا باید دستمزد جراح ما سپس از ۱۲ سال ۲ برابر بشود، در حالی که حداقل حقوق ۱۵ برابر شده است. این یک سوال است.

ادامه مطلب
مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، نزدیک به 50 درصد از توان خود را از دست می‌دهد_تاشکن

جامعه پزشکی بر این باور است که بیمه‌ها نوشته تعرفه‌ها را طوری تفسیر و بزرگنمایی کرده‌اند که گویی قرار است با واقعی شدن تعرفه‌ها، مردم صدمه ببینند؛ در حالی که این خود بیمه‌ها می باشند که می‌خواهند از زیر بار مسئولیت خود برای حمایتاز بیماران فرار کنند.

آنچه تحت گفتن تعرفه‌های پزشکی از آن یاد می‌بشود، نتوانسته جامعه پزشکی را قانع کند که خدمات آنها مورد قبول تصمیم گیران قرار گرفته است؛ چون، اعتقاد دارند که نرخ ویزیت یک پزشک متخصص در قسمت دولتی، زیاد ارزان‌تر از نرخ یک سطل ماست است.

بخشی از مهاجرت جامعه پزشکی هم نشأت گرفته از همین تعرفه‌ها است که انگیزه خدمت را کم رنگ می‌کند و در نهایت، تبدیل رفتن اندوخته‌های سرزمین می‌بشود.

اکنون، معاون درمان وزارت بهداشت، از نظر افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌ها برای سال ۱۴۰۳ خبر داده است؛ اما این که عدد خروجی از هیأت وزیران چه مقدار خواهد می بود، باید چشم به راه ماند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها